Hei Roysen, og takk for sist.
Joda, jeg har 33H enda og er strålende fornøyd med dem. Jeg har skrinlagt 53 pga. motstridende tilbakemeldinger/tester på disse, men også pga. usikkerhet med Mark Levinson generelt pr. idag. Jeg tviler på at
5-serien har samme byggekvalitet og holdbarhet som 3-serien. Jeg hadde et par 53 på hånd fra USA for ca. 1/2 år siden til en grei pris men jeg sa dem fra meg.
Jeg er derimot interessert i 33 om et par i god stand dukker opp. Har snust på noen fra USA som virker ok, men jeg hadde håpet å få til en deal med mine 33H i innbytte og da må det bli noe mer lokalt (norge/sverige/danmark)
Men inntil disse skulle dukke opp er jeg som sagt strålende fornøyd med mine 33H og kan leve lenge med disse.
Disse ble jo byttet ut med 335 og forskjellen er markant, men ikke enorm. Det forteller vel at også 335 er en svært kompetent forsterker. Den største forskjellen synes jeg er at 33H med sin mye større strømreserve kontrollerer høyttalerne med en stålkontroll i forhold til 335. Den har et større nyanseaspekter helt fra bunnen og oppover hele frekvenskurven. Samtidig føler jeg at jeg ikke kan få utnyttet disse krefter fullt ut idag pga. begrensninger i lytterommet. Men jeg vil få et eget dedikert lytterom om 1-1,5 år så dette ser jeg på som levelig og ser fram til eget lytterom er på plass.
Når det gjelder høyttalere har jeg slått ifra meg audio physic da jeg mener at dette blir for dyrt og for komplisert for meg, konf. alle oppgraderinger og utgifter du har hatt på dine.
Faktisk endt jeg opp med Revel Ultima2 Salon og føler at jeg kan leve godt med disse. De har et godt bunndrag så jeg føler at jeg ikke mangler noe i dypbassen lenger. Videre oppover i mellomtone og diskant spiller de helt nydelig så ting har falt på plass.
Gi meg gjerne et tips om du kjenner til et pent par 33 til en grei pris.
Lykke til med ditt videre prosjekt som ser ut til å utvikle seg til et anlegg i verdenstoppen. Om mulig tar jeg en tur innom når jeg er østover.
mvh
Knut