Bra det er litt liv
Vedlegg
-
241.4 KB Visninger: 298
-
136.1 KB Visninger: 310
-
130.9 KB Visninger: 302
Hadde en 532H inn til test i fjor. Spinkleste 300W i 8 ohm jeg kan tenke meg. Altfor liten trafo og kondensatorbank i forhold til specs, tam i bassen.Fin klang da. Ikke meningen å disse ML altså, men syntes bare ihvertfall at denne spesifikke forsterkeren hadde altfor lite skyv.ML er fantastiske produkter. Jeg har selv hørt det mye igjennom oppveksten og prøvd/lånt noen produkter hjemme i voksen alder. Mine tanker er at ML er vanvittig oppløst og analytisk, men på samme tid "musikalsk". Noen produkter er muligens i overkant analytiske de siste årene, men pokker så imponerende. Knallprodukter. Det er et lite mysterium at de ikke er på topp 3-4 listen over omtalte forsterkere.
Er desværre enig med dig - 532H er fra en tid hvor Mark Levinson produkterne blev udviklet af bogholdere og økonomiafdelingen.... Den er ikke representativ for 'the Levinson sound'.Hadde en 532H inn til test i fjor. Spinkleste 300W i 8 ohm jeg kan tenke meg. Altfor liten trafo og kondensatorbank i forhold til specs, tam i bassen.Fin klang da. Ikke meningen å disse ML altså, men syntes bare ihvertfall at denne spesifikke forsterkeren hadde altfor lite skyv.
Jeg har hört en 585 mod 320+532h - skulle ville tage en 585 til hver en tid.Har selv en 585 og er svært fornøyd med den.
Undrende til at 532H er såpass dårlig som det nevnes etter å ha lest test av denne hvor den får strålende kritikk.
![]()
Mark Levinson No.532H power amplifier
"Larry, you have too many amplifiers!" exclaimed John Atkinson during a recent visit. This surprised meI didn't think it was possible to have too many amps. While I'm not going to open an amp museum, I do have a starter collection of Mark Levinson amplifiers from different eras. This either...www.stereophile.com
Hmmm...kan konvertering fra 120V til 220V ha noe å si for lydgjengivelsen?Har selv en 585 og er svært fornøyd med den.
Undrende til at 532H er såpass dårlig som det nevnes etter å ha lest test av denne hvor den får strålende kritikk.
![]()
Mark Levinson No.532H power amplifier
"Larry, you have too many amplifiers!" exclaimed John Atkinson during a recent visit. This surprised meI didn't think it was possible to have too many amps. While I'm not going to open an amp museum, I do have a starter collection of Mark Levinson amplifiers from different eras. This either...www.stereophile.com
tvivlsomt - det er blot en anden transformator.Hmmm...kan konvertering fra 120V til 220V ha noe å si for lydgjengivelsen?
Som jeg sier i ett innlegg tidligere i tråden,hvem er Madrigal?Er desværre enig med dig - 532H er fra en tid hvor Mark Levinson produkterne blev udviklet af bogholdere og økonomiafdelingen.... Den er ikke representativ for 'the Levinson sound'.
![]()
Nu har jeg haft fornøjelsen at hilse på Paul Jayson flere gange da vi har fælles venner. Og selv om Paul er en utrolig sympatisk mand, så vet jeg ikke om Paul er mye bettere til at drive forretning end Mark er/var. Han kom vel blot i en situation hvor en chanche for at få sin virksomhed til at vokse drev ham ud på et sidespor og ud af virksomheden...Som jeg sier i ett innlegg tidligere i tråden,hvem er Madrigal?
Men hvem er Mark Levinson?En elendig forretningsmann som mistet retten til å bruke eget navn i forretnings øyemed.
De som var de kreative og skapte legende produktene var Tom Colangelo/ Paul Jayson samt John Curl.
Litt morsomt navn på John Curl første? produkt på egen hånd etter tiden med Mark Levinson.
Han klagde jo på Mark Levinson som betalte småpenger for jobben,og tok all ære,
så da ble navnet pussig nok VENDETTA RESEARCH..
Nei de er ikke til salg,men du er velkommen til å lytte.33H
till salg?
Takk - skal til Lørenskog uke uke 34, så kanske vi skulle time det rett.Nei de er ikke til salg,men du er velkommen til å lytte.
Fra "Sandnes-Samlingen"?
Dårlig gjort! Overfor alle som alltid har digget/fortsatt digger apparaturer som ML, men som har funnet ut at man anno 2021 får omtrent det samme ut av små pinglebokser for pinglepris, men som fortsatt skulle ønske ML fantes under flatskjermen og mellom høyttalerne i ens egen stue. Snuuuuuufs...
ja la merke til det etter bilde! Lover vaske i dag!^^ ser ut som den trenger en vask/støvtørking.![]()
Det er vel så pass kaldt at de blir cryobehandlet ogsåja la merke til det etter bilde! Lover vaske i dag!
Ellers er kablene ute til lufting for å få mer «air!» i lyden!
Vis vedlegget 722102
ML-50 limited edition amplifier