Nevnte det i annleggstråden din sist helg Mbare.
Kjipt at det skal være så mye styr og usikkerhet for å få avspilt musikk. :-\
|
Jepp. Det er uansett veldig typisk meg, da. Ting går til helvete, litt sånn uansett.ErosLoveking skrev:Nevnte det i annleggstråden din sist helg Mbare.
Mbare skrev:Jepp. Det er uansett veldig typisk meg, da. Ting går til helvete, litt sånn uansett.ErosLoveking skrev:Nevnte det i annleggstråden din sist helg Mbare.
Kjipt at det skal være så mye styr og usikkerhet for å få avspilt musikk. :-\Dog, hvis det er CPU'en (som jeg tror) så må jeg bare finne en sjappe i nærheten som selger sånt og kjøpe en ny. Evt. inn til Oslo, men det blir litt mye styr.
[/quote
Pcutstyr.no i Fredrikstad har tipper jeg lykke til med data knote .
Laban]
La meg forsøke å svare på denne. Det andre kan jeg ikke si noe på uten videre da det virker snodig. Du får en advarsel om at serveren du forsøker å koble til via SSH(stemmer ikke det?) har endret nøkkel. Som advarselen sier ganske eksplisitt betyr det at noen potensielt utgir seg for å være serveren du kjenner og prøver å lure deg fordi nøkkelen ikke stemmer med den macen din har lagret fra tidligere.Mbare skrev:1. Når jeg forsøker å kople meg på servern eksternt (d.v.s. fra Mac'en) får jeg ikke lov til det - verken via Finder eller Terminal. I Terminal kommer følgende opp:
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
@ WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED! @
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
IT IS POSSIBLE THAT SOMEONE IS DOING SOMETHING NASTY!
Someone could be eavesdropping on you right now (man-in-the-middle attack)!
It is also possible that the RSA host key has just been changed.
The fingerprint for the RSA key sent by the remote host is
41:5e:b5:88:65:87:4a:58:ce:a6:26:0c:a0:cb:ca:45.
Please contact your system administrator.
Add correct host key in /Users/MatsLarssen/.ssh/known_hosts to get rid of this message.
Offending key in /Users/MatsLarssen/.ssh/known_hosts:1
RSA host key for 192.168.2.4 has changed and you have requested strict checking.
Host key verification failed.
Ikke noe problem!Tuxflux skrev:Da skal jeg ta screenshots/kopiere guiden nå med en eneste gang!
Edit:
Jeg har nå en full offline kopi av guiden din Marsboer. Håper det er greit. Har nemlig planer om å opprette en server etter din oppskrift i fremtiden. Jeg kan gjerne tilby den tilgjenglig for alle med din tillatelse slik at den ikke forsvinner fra forumet selv om du bytter webhost.
Nei, bare ha den du. Er trossalt du som hoster siden og har kontroll på den.Tuxflux skrev:Offline versjon av Marsboers guide:
http://www.lunascapes.net/files/marsboerserver.rar
Legger den også i signaturen min, eller du kan vel legge den i din marsboer om du vil.
Har bare ikke hatt tid, jeg må kople opp skjerm og tastatur til servern for å reboote den, da oppstart gir en bråte segfaults knyttet til Squeezecenter (men SC kjører helt fint) som jeg må trykke meg forbi for å komme meg videre (og få startet hele skiten). Håper å få testa det på søndag, hvis jeg ikke er for bakfull.marsboer skrev:Fant du ut av problemene eller ga du opp?![]()
Disk /dev/sdj: 7952 MB, 7952400384 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 966 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Sector size (logical/physical): 512 bytes / 512 bytes
I/O size (minimum/optimal): 512 bytes / 512 bytes
Disk identifier: 0x00000000
Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sdj1 * 1 967 7764992 7 HPFS/NTFS
Partition 1 has different physical/logical endings:
phys=(965, 254, 63) logical=(966, 210, 12)