Så det finnes konkrete historier på at EC har tatt kvelden ved godt pådrag ved bruk på ML ?Sjeiken skrev:Der ryktes at EC ikke passer så bra med ML !
Ja , men gjelder sikkert andre merker også.HCS skrev:Så det finnes konkrete historier på at EC har tatt kvelden ved godt pådrag ved bruk på ML ?Sjeiken skrev:Der ryktes at EC ikke passer så bra med ML !
Det handlet vel også om det lydmessige så vidt jeg husker fra mine dager som CLS eier. Nakamichi PA7 var derimot en glimrende partner!Sjeiken skrev:Der ryktes at EC ikke passer så bra med ML !
Interessant at du nevner dette. Tror der var Rudi som skrev i en annen tråd at PA7 passet veldig dårlig på CLS. Jeg stusset litt på det, for jeg har brukt PA7II på Arius, Sequel II og Monolith III uten å ha opplevd problemer. Tvert imot var dette en god match på alle måter.topline skrev:Det handlet vel også om det lydmessige så vidt jeg husker fra mine dager som CLS eier. Nakamichi PA7 var derimot en glimrende partner!Sjeiken skrev:Der ryktes at EC ikke passer så bra med ML !
Ja, det stemmer bra også med testen High Fidelity gjorde av PA7 en gang i de gode gamle dager.SOA skrev:Interessant at du nevner dette. Tror der var Rudi som skrev i en annen tråd at PA7 passet veldig dårlig på CLS. Jeg stusset litt på det, for jeg har brukt PA7II på Arius, Sequel II og Monolith III uten å ha opplevd problemer. Tvert imot var dette en god match på alle måter.topline skrev:Det handlet vel også om det lydmessige så vidt jeg husker fra mine dager som CLS eier. Nakamichi PA7 var derimot en glimrende partner!Sjeiken skrev:Der ryktes at EC ikke passer så bra med ML !
mvh
Opplevde nettop klangfarger som pluss med PA7. Brukte den i kombinasjon med ARC SP9 preamp.HCS skrev:Hvilken signatur har PA7 ? Porblemet med transistor amper KAN kanskje bli litt lite klangfarger. Klangfarger du KAN få til med tuberolling i en rør amp.
Det svaret vet jeg ikke om jeg ville trodd på. Bare når jeg måler mine med kabler innkludert får jeg 3,7 ohm.HCS skrev:Svaret jeg fikk var at de ytterst sjelden går under 4 ohm...
Får se hva de sier på det internasjonale ML fora om dette....Sjeiken skrev:Det svaret vet jeg ikke om jeg ville trodd på. Bare når jeg måler mine med kabler innkludert får jeg 3,7 ohm.HCS skrev:Svaret jeg fikk var at de ytterst sjelden går under 4 ohm...
De fleste går da under 1 ohm, men ved 20.000 hz, og der er jo ikke mye energi oppe der...HCS skrev:Forhørte meg hos ML når det gjelder impedanse dropper ned til under 1 ohm. Mine ML skal visstnok gå ned til 0,7 ohm. Med rørforsterkere i kjeden er det greit å skjekke opp litt. Svaret jeg fikk var at de ytterst sjelden går under 4 ohm... Men hva om de går under...Hmm..Får evt vente å se da... 8)
Mye energi er det neppe..niels skrev:De fleste går da under 1 ohm, men ved 20.000 hz, og der er jo ikke mye energi oppe der...HCS skrev:Forhørte meg hos ML når det gjelder impedanse dropper ned til under 1 ohm. Mine ML skal visstnok gå ned til 0,7 ohm. Med rørforsterkere i kjeden er det greit å skjekke opp litt. Svaret jeg fikk var at de ytterst sjelden går under 4 ohm... Men hva om de går under...Hmm..Får evt vente å se da... 8)
HoJ skrev:Prøver meg her. En venn av meg har Martin Logan CLS, han bruker H\K som forsterker, det låter greit, men ikke noe mer. Har dere noen gode forslag til forsterker han kan bruke (effektforsterker). Det som jeg synes er problemet er at lyden hans blir meget grøtete, jeg tror at slike høyttalere kan låte meget bra hvis en forer den med grei effektforsterker. Noen forslag - som ikke koster for mye.
De låter best med store rørforsterkere. Har selv hatt CLS med ulike forsterkere. Gjerne monoblokker og med minst 100 W/kanal, gjerne mye mer, og kraftig og gode trafoer. På bruktmarkedet tipper jeg du får noe fra 20.000.- og oppoverHoJ skrev:Prøver meg her. En venn av meg har Martin Logan CLS, han bruker H\K som forsterker, det låter greit, men ikke noe mer. Har dere noen gode forslag til forsterker han kan bruke (effektforsterker). Det som jeg synes er problemet er at lyden hans blir meget grøtete, jeg tror at slike høyttalere kan låte meget bra hvis en forer den med grei effektforsterker. Noen forslag - som ikke koster for mye.
Takker Gunnar, det var nok rundt en prisen han ønsker å gi for en forsterker.Gunnar_Brekke skrev:
Gratulerer med dine Spire - det er en fantastisk høyttaler som jeg selv har hatt i noen år ;Datletico skrev:Med helt nye Spire på plass er det vel bare å henge seg på denne tråden...Har bare fått ca. 50 timer spilletid men det låter allerede nydelig..... ;D
Takk for det.!HCS skrev:Gratulerer så masse! Hvor langt har du de ifra bakvegg ?