Kan det ikke....:'( Kom an da!Du får hive deg over kalkulatoren. ;D
Annengradsligning, og sim sala bim. 8)
Kan det ikke....:'( Kom an da!Du får hive deg over kalkulatoren. ;D
Kan det ikke.... Kom an da!Du får hive deg over kalkulatoren. ;D
Strategien er fruktbar, men beregningen av antall par er ikke helt riktig. Formelen for antall mulige kombinasjoner (ikke permutasjoner) av N elementer i grupper av størrelse k er N! / (k!(N-k)!)Bursdagen:
vi må se på forskjellige par. 15+14+13+...+1 som gir 120.
Dermed er sjangsen 120/365=32.9%
4,3 km er avstanden dit.Kan det ikke.... Kom an da!
:'(
Kan jo stå i fjøra i Ålesund å se nausta på Godøy..(ca.en mil unna...)
Nope..7,8... 4.3 blir Steinvågen.....4,3 km er avstanden dit.
Jeg kan ikke lære deg å løse annengradsligninger.Nope..7,8... 4.3 blir Steinvågen.....
Men svar da!! :'(
Eventuelt kortversjoene. Alle taper en kamp untatt den som vinner cupen. antal kamper = n-1Skal vi se:
- n lag er med til å begynne med
- i hver runde spilles n/2 kamper
- antallet lag halveres for hver runde
Det får jeg til å bli n/2 + n/2^2 + n/2^3 + .... + n/2^log n kamper,
der logaritmen har base 2. Bronsefinale er ikke med.
Ja, husker den nå - typisk informatikk-løsning. Informatikere er blant de lateste av alle mennesker.Eventuelt kortversjoene. Alle taper en kamp untatt den som vinner cupen. antal kamper = n-1
Rokket det litt ved de utregningene deres.. siden ingen svarer?Hæ?? Hvor høye fjell med største høyde på 10 mil fra hverandre må du stå på,for å ikke å se det andre? 100m? Det kan vel ikke stemme
???(Og glem din egen høyde)
Nei.Rokket det litt ved de utregningene deres.. siden ingen svarer?
Mener dere at det må være to fjell på 100 m. for å se hverandre på 10 mil? Som jeg forklarte tidligere...Det er vel derfor oppgaven er litt morsom, svaret er utrolig.
Men det er riktig.![]()
Hvis vi går ut fra at jorden er en perfekt kule, JA.Mener dere at det må være to fjell på 100 m. for å se hverandre på 10 mil? Som jeg forklarte tidligere...
![]()
Nå kan du vel avsløre hvor stort i kvadrat(kilometer) flaket i utgangspunktet måtte være ;DDersom man tar en aluminiumsfolie på 0,05mm tykkelse, og bretter den dobbelt 50 ganger. Hvor tykk blir den?
Det var vel tykkelsen han tenkte på, ikke hvor stort arealet måtte være før man begynte å brette.Nå kan du vel avsløre hvor stort i kvadrat(kilometer) flaket i utgangspunktet måtte være ;D
Hehe du kan så si, tror det er en programmeringsfeilJa, husker den nå - typisk informatikk-løsning. Informatikere er blant de lateste av alle mennesker.
Man legger 3 kuler i hver skål.Her er en til nøtt. En ganske klassisk en sådan.
- Anta at vi har 9 mynter med likt utseeende, men hvor vi vet at èn mynt (den falske) enten er lettere eller tygnre enn de andre som alle har samme vekt. Lag en strategi som finner den falske og avgjør om den er lettere eller tyngre enn normalt på 3 veiinger med en skålvekt. Alle 18 mulighetene antas å ha samme sannsynelighet.
Nettopp.Du spør den ene hva den andre ville svart. Da vil du uansett få feil vei og kan gå motsatt.
Jeg er ingen matematiker så her er en ikke-matematisk løsning.Fra en (snart fire år) gammel tråd:
To sirkler, begge med radius 1, overlapper hverandre på en slik måte at den ene sirkelen skjærer gjennom den andres sentrum og vice versa (det kan muligens lønne seg å tegne). Spørsmålet er enkelt og greit; hva er arealet på det området hvor de overlapper hverandre?
40?99% klarer den ikke, visstnok.
![]()