Dæven gutt! Kanskje SAM hadde vært noe å ha med i sekken en gang ja!!
Hadde rent glemt å referere fra hjemturen vår på søndag.
Vi hadde ikke mer enn tatt ruten forbi Stange kirke og sentrum og ut på E6 igjen før det sto i stein....
Grunnen var motorsyklisten som omkom der. R.I.P.
Køen var alt annet enn morsom å stå i, og vårt initielle gode humør og "tenk om dette hadde skjedd i Nord-norge" humring ble snart svartere....
Generøst hadde jeg forært Mbare en av mine tre rosinboller from Statoil på turen oppover.
Men nå som sulten begynte å hugge tak i magen kjente jeg irritasjnoen over hans "Ja" på mitt spørsmål om han ville ha rosinbollen tidligere, stige kraftig... Hadde bare han takket høflig "Nei", så hadde i alle fall
jeg hatt noe å spise på!!
Før raseriet tok over, og jeg hadde begynt å denge på denne forsvarsløse potensielle (litt liksom du) gravide kvinnen med skjegg, så ble det foretatt en ikke-autorisert sving og vi befant oss snart i en ny kø.... Selvsagt hadde polisen omdirigert trafikken...
Men... Jeg programmerte GPSen til å unngå motorveier og 24 ble vår nye hjemvei.
Vi passerte Gata hvor det fantes pølser m.m. på bensinstasjonen og min vanlige reisesjokolade Cuba slo følge med pølsa ned i magen.
Livet smilte atter til de to reisende og vi kunne nyte turen gjennom det vakre landskapet!
Dette er netopp poenget med å referere til vår tur hjem.
Naturen der er verdt omveien. E6 er uansett bare en lang byggeplass i det området.
Så ta av ved Kløfta, inn på 2 og fortsett på 24 til du kommer på E6 ved Stange. Anbefalt!
Et par bilder fra turen!
Takk for reisefølget Mbare!
Mvh
Rolf