Mbare sitt solospill.

Status
Stengt for ytterligere svar.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.384
Antall liker
16.606
Sted
Østfold
Er det flere enn meg som begynner å bli lei av at Mbare løper rundt og modererer i tråder med andre aktive moderatorer samt stenger tråder hele tiden?
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.061
Antall liker
623
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Noop...

Har du noen eksempler på denne løpingen?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.363
Antall liker
5.078
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Kan ikke si at jeg har lagt merke til det. Er det ZenSati-tråden du tenker på?

Det jeg har reagert litt på ved tidligere anledninger, er at enkelte moderatorer har moderert i tråder der de selv også har vært debattanter. Det er en uting å blande roller på den måten, etter min mening.
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
Åpenbart mange sirkuskabeltilhengere som er likeglade over at årets sirkuskabelavsløringstråd fikk en brå avslutning. Merkelig! ;D
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Men hvem er det egentlig som modererer hva?
Altså hvem har hvilken avdeling.
 
M

musicus

Gjest
HåkonN skrev:
Åpenbart mange sirkuskabeltilhengere som er likeglade over at årets sirkuskabelavsløringstråd fikk en brå avslutning. Merkelig! ;D
Sirkuskabel vet jeg ikke hva er, men jeg innser at man kan behøve å modereres noen ganger :) ....

mvh
 
L

larkus

Gjest
Jeg reagerer på at det ofte ikke modereres før den som er utsatt for personangrep gir svar på tiltale. Det ser ofte ut som om det er greit å drite ut medlemmer, men forbudt å forsvare seg mot utdritingen.

larkus
 
M

musicus

Gjest
larkus skrev:
Jeg reagerer på at det ofte ikke modereres før den som er utsatt for personangrep gir svar på tiltale. Det ser ofte ut som om det er greit å drite ut medlemmer, men forbudt å forsvare seg mot utdritingen.

larkus
Du verden hva vi er enige for tiden ;D ..

mvh
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Snickers-is skrev:
Er det flere enn meg som begynner å bli lei av at Mbare løper rundt og modererer i tråder med andre aktive moderatorer samt stenger tråder hele tiden?
Ja, jeg reagerte på dette da de siste innleggene stort sett hadde en munter tone og det var for det meste saklig diskusjon uten noe busemann oppførsel!

Kabelsjefen var jo også innom på slutten og komenterte.

Virker som det er helt umulig å vite når en tråd blir stengt da det kommer ann på en enkelt moderators humør og om han liker det han leser! Moderatoren fungerer i dette tilfelle som en tyrann.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.407
Antall liker
1.138
Torget vurderinger
4
Snickers-is skrev:
Er det flere enn meg som begynner å bli lei av at Mbare løper rundt og modererer i tråder med andre aktive moderatorer samt stenger tråder hele tiden?
Ja så absolutt selv om modereringen stort sett er helt grei.

Det største problemet med modereringen etter min mening er at innlegg blir slettet
 
L

larkus

Gjest
Fikk nettopp utestengingsadvarsel/trussel fra Mbare :eek: :eek:
mvh
larkus
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.407
Antall liker
1.138
Torget vurderinger
4
H.R skrev:
larkus skrev:
Fikk nettopp utestengingsadvarsel/trussel fra Mbare :eek: :eek:
mvh
larkus
Dette har da ikke allmen interesse og burde diskuteres på PM hvor slikt hører hjemme.
Hvis bakgrunnen er den siste tråden som ble stengt så er det relevant å ta det i denne tråden IMO.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Synes ikke modereringen er noe problem. Problemet er når det skal håndheves. De tre ulike moderatorene har en ulik stil og tilnærming. Det er nettopp det x-faktor som gjør det vanskelig , både for de og oss.. Dvs forskjellige menneskelige trekk som kan forvirre og irritere. Det å kutte av en diskusjon er en uting uten å utdype. På den annen side ville dette ta mye tid. Og tross alt gjør disse tre herremennene frivillig og ulønnet.. So . give'em some slack 8)
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Snickers-is skrev:
Er det flere enn meg som begynner å bli lei av at Mbare løper rundt og modererer i tråder med andre aktive moderatorer samt stenger tråder hele tiden?
Nei

Mvh
Sniff
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.384
Antall liker
16.606
Sted
Østfold
En del medlemmer gir altså uttrykk for at det er greit at en moderator går inn og tar over modereringen av en tråd der en annen moderator forsøker etter beste evne å moderere systematisk, uten å avklare dette med moderatoren som allerede modererer. Hva er argumentet for at dette er en bra måte å moderere på?

Også ganske interessant at en del medlemmer synes det er greit at tråder stenges. Hva er argumentet for det?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
i går skjedde faktisk det motsatte. Da var Mbare aktivt modererende i Larkus´kabeltråd, og plutselig var moderator Bjørn på plass og modererte ting som Mbare lot stå. Altså to aktive moderatorer i samme tråd, åpenbart med forskjellig tolkning og akseptgrad. Er det sånn vi vil ha det ? Trenger vi det??
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.384
Antall liker
16.606
Sted
Østfold
Det er ikke bra IMO. Dersom en moderator mener det er noe som bør sees på bør denne enten hinte moderatoren som er i gang om det, eller i det minste avklare med denne om det er ok.
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

her er mine to tiører, det er ment som noen generelle synspunkter og ingen bør ta dette som et personlig angrep på noe som helst vis.

jeg er alltid svært forsiktig med å kritisere folk som frivillig arbeider gratis, selv om jeg er uenig i hvordan de gjør ting. det er skjelden jeg er interesert i å ta over jobben deres, så da finner jeg meg heller i å være uenig av og til.

jeg har vært med i endel styrer og stell opp igjennom årene, men ble etterhvert drittlei sure oppgulp fra folk som ikke gadd gjøre noe selv, men forventet at andre skulle stille opp til alle døgnets tider (har faktisk opplevd å bli ringt opp på juleaften kl. 19.00 med diverse forespørsler).

jeg er helt sikker på at det foregår mye på pm og slike ting som også danner grunnlag for de vurderinger som blir gjort, ting ikke så veldig mange andre får greie på. men det er selvfølgelig lettere å sitte på sidelinjen (jfr dømming av fotball).

så kan man selvfølgelig diskutere om det er nødvendig med moderering i det hele tatt. den som er med på leken......

det går ofte litt unna i svingene når man er på nettet, ting blir ikke oppfattet helt som man hadde ment, og det er ofte vanskelig å få ting uskrevet når det først har kommet ut. vi får heller ha en stor takhøyde å tolke ting på beste måte, det trengs ofte mer enn en person for å krangle (selv om kona ofte det på egen hånd).

jeg er mer for at man utestenger folk som til stadig er ufine og kommer med personangrep. enkeltglipp får man akseptere.

mvh

-morten-
 
L

larkus

Gjest
Også helt klart tendens til følgende misforhold når det gjelder moderatorpraksis:

Stadige gjentagelser fra samme personer om dyre kablers fortreffelighet, gjerne spesielle merker, regnes ikke som brudd på regel nr. 4, men fører til klapp på skulderen og hallelujastemning.

Stadige gjentagelser fra samme person om at billige kabler (gjerne spesielle merker eller konstruksjonsprinsipper)gjør jobben like godt som dyre kabler, regnes som propagandavirksomhet og dermed brudd på regel nr. 4

larkus
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.800
Antall liker
28.816
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Snickers-is skrev:
Er det flere enn meg som begynner å bli lei av at Mbare løper rundt og modererer i tråder med andre aktive moderatorer samt stenger tråder hele tiden?
Nei, tvert imot. En ønsket utvikling, IMO.

mvh
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.352
Antall liker
11.297
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Godt betalt, vil jeg tro, disse moderator-jobbene.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.384
Antall liker
16.606
Sted
Østfold
tkr skrev:
Snickers-is skrev:
Er det flere enn meg som begynner å bli lei av at Mbare løper rundt og modererer i tråder med andre aktive moderatorer samt stenger tråder hele tiden?
Nei, tvert imot. En ønsket utvikling, IMO.

mvh
Hvorfor er det ønskelig at en moderator ikke respekterer det en annen gjør, samt stenger tråder?
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
25.041
Antall liker
34.334
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Mbare plager ikke meg ;)
Men ser også at "modereringen" ikke ligger på samme eller felles linje.
Men det gjelder da flere av "ordensvaktene" ;D


gismo
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.800
Antall liker
28.816
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Snickers-is skrev:
tkr skrev:
Snickers-is skrev:
Er det flere enn meg som begynner å bli lei av at Mbare løper rundt og modererer i tråder med andre aktive moderatorer samt stenger tråder hele tiden?
Nei, tvert imot. En ønsket utvikling, IMO.

mvh
Hvorfor er det ønskelig at en moderator ikke respekterer det en annen gjør, samt stenger tråder?
Jeg skal reformulere meg:
Jeg synes ikke at det blir moderert for mye. Tvert imot.
mvh
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg mener det grenser til personlig vendatta og hekte denne problemstillingen på Mbare.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.384
Antall liker
16.606
Sted
Østfold
tkr skrev:
Snickers-is skrev:
tkr skrev:
Snickers-is skrev:
Er det flere enn meg som begynner å bli lei av at Mbare løper rundt og modererer i tråder med andre aktive moderatorer samt stenger tråder hele tiden?
Nei, tvert imot. En ønsket utvikling, IMO.

mvh
Hvorfor er det ønskelig at en moderator ikke respekterer det en annen gjør, samt stenger tråder?
Jeg skal reformulere meg:
Jeg synes ikke at det blir moderert for mye. Tvert imot.
mvh
Der er jeg enig, men det er over hodet ikke tema for tråden.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.384
Antall liker
16.606
Sted
Østfold
65finger skrev:
Jeg mener det grenser til personlig vendatta og hekte denne problemstillingen på Mbare.
Det er helt unødvendig av deg å forsøke å snu dette til en personlig sak. Jeg hadde skrevet et langt og saklig innlegg, og da jeg forsøkte å poste det var tråden stengt. Innlegget borte. Min umiddelbare reaksjon var at Mbare var på ferde igjen. Han stod også i listen over besøkende i tråden og straks etterpå dukker innlegget hans opp.

Dette har skjedd to ganger før, og begge gangene var det Mbare som stengte tråden.

Om du skal stille spørsmål ved mine motiver får du ha noe å komme med.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.086
Antall liker
36.496
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
-morten- skrev:
hei,

her er mine to tiører, det er ment som noen generelle synspunkter og ingen bør ta dette som et personlig angrep på noe som helst vis.

jeg er alltid svært forsiktig med å kritisere folk som frivillig arbeider gratis, selv om jeg er uenig i hvordan de gjør ting. det er skjelden jeg er interesert i å ta over jobben deres, så da finner jeg meg heller i å være uenig av og til.

jeg har vært med i endel styrer og stell opp igjennom årene, men ble etterhvert drittlei sure oppgulp fra folk som ikke gadd gjøre noe selv, men forventet at andre skulle stille opp til alle døgnets tider (har faktisk opplevd å bli ringt opp på juleaften kl. 19.00 med diverse forespørsler).

jeg er helt sikker på at det foregår mye på pm og slike ting som også danner grunnlag for de vurderinger som blir gjort, ting ikke så veldig mange andre får greie på. men det er selvfølgelig lettere å sitte på sidelinjen (jfr dømming av fotball).

så kan man selvfølgelig diskutere om det er nødvendig med moderering i det hele tatt. den som er med på leken......

det går ofte litt unna i svingene når man er på nettet, ting blir ikke oppfattet helt som man hadde ment, og det er ofte vanskelig å få ting uskrevet når det først har kommet ut. vi får heller ha en stor takhøyde å tolke ting på beste måte, det trengs ofte mer enn en person for å krangle (selv om kona ofte det på egen hånd).

jeg er mer for at man utestenger folk som til stadig er ufine og kommer med personangrep. enkeltglipp får man akseptere.

mvh

-morten-
Enig med morten. Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Hvis moderatorene tråkker i hverandres bed, så får de gjøre opp det på kammerset seg imellom. Om de skulle ha ulik terskel, vel, dette er mennesker som gjør en betydelig, ulønnet innsats med å beskytte voksne folk mot seg selv, så cut 'em some slack. At aktiv moderering starter omtrent samtidig med at den som føler seg tråkket på tar til motmæle forklares enklest med at det er da vedkommende trykker på "rapporter til moderator"-knappen. Jeg tror ikke noen har kapasitet til å lese alt som postes her i sanntid.

Det kan også være nyttig å se hvordan det modereres på andre fora, f eks diyaudio. Der hender det ganske ofte at en moderator deltar i en debatt, men når det begynner å bli litt varmt, kommer moderator-hatten lynraskt på og andre debattanter risikerer utestengelse. Moderatorene her på 'sentralen er de rene diplomater i sammenligning.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Snickers-is skrev:
65finger skrev:
Jeg mener det grenser til personlig vendatta og hekte denne problemstillingen på Mbare.
Det er helt unødvendig av deg å forsøke å snu dette til en personlig sak. Jeg hadde skrevet et langt og saklig innlegg, og da jeg forsøkte å poste det var tråden stengt. Innlegget borte. Min umiddelbare reaksjon var at Mbare var på ferde igjen. Han stod også i listen over besøkende i tråden og straks etterpå dukker innlegget hans opp.

Dette har skjedd to ganger før, og begge gangene var det Mbare som stengte tråden.

Om du skal stille spørsmål ved mine motiver får du ha noe å komme med.
Saken er allerede personlig ved at du nevner enkeltpersoner. 3 tilfeller er et tynt grunnlag for å starte denne debatten. du har lite å "komme" med i utgangspunktet.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.075
Antall liker
8.554
Torget vurderinger
1
Denne tråden er å anse som brudd på Hifisentralens regel 1, siden den søker å henge ut en av moderatorene. Tråden stenges.

Når det gjelder moderatorenes innsats på forumet, så sier det seg seg selv at det må bli en del overlapping i og med at ingen av oss innehar en 100% stilling på Hifisentralen. Vi er her på ulike tider i løpet av døgnet, og rekker ikke over alle tråder, men må basere oss i stor grad på rapporterings-funksjonen. Og la meg få legge til at det er moderatorene som må rydde opp i tråder som henfaller i personangrep, usakligheter osv.


bjornh, moderator
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn