Jeg skal prøve å skrive litt om turen, (selv om jeg er en talentløs forfatter) og legge ved bilder som jeg tok underveis.
Jeg begynner å bli gammel, så det er ikke sikkert jeg husker hva alle stedene heter, så dere får hjelpe meg litt hvis dere skulle kjenne dere igjen ;D
Dette husker jeg i hvert fall. ;D Jeg startet tidlig mandags morgen, og målet for den første dagen var å komme meg ned til Flekkerøya og besøke mteinum. Turen ned dit tar i vanlig fall ikke mer enn 4-5 timer, og jeg visste at Morten var på jobb, så jeg hadde god tid til å svippe en tur innom alle (nesten) byene på kysten nedover.
Været var strålende og værmeldinga likeså for denne mandagen. Med nyvasket sykkel og ferdig sadlet, var det bare å sette seg på og håpe på en vellykket tur.
Etter en stund kom jeg hit? (husk at jeg er gammel ;D ;D) og inntok min første løkpølse (og de ble det mange av på turen ;D ;D)
Ca 2 timer etter at jeg startet, kom regnet. Jeg fant meg en plass under en bro, for å slippe å kjøre i drittværet. (flinke værmeldere vi har i dette landet ???)
Takk og lov gikk det fort over, og jeg kunne fortsette turen. Værmeldingen for uka var at det skulle være fint vær på mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Onsdag skulle det regne i bøtter og spann. Det endte med at onsdagen ble den flotteste dagen på hele turen ;D
Neste stopp ble her, og her kjenner vel de fleste seg igjen?
Tok meg en liten sving langs kysten og noen svingete veier rundt i området her. Brukte vel en times tid, og trodde jeg skulle havne lenger sør, men plutselig var jeg tilbake på motorveien ved Farrisvannet ;D. (surrebukk jeg :
)
Her er det vel vanskelig å skjule hvor jeg var
:
Neste stopp var på en flott rasteplass ved et lite vann, og her møtte jeg disse to. Et ektepar som hadde tatt seg 3 måneder fri, og hadde kjørt 16 000 km gjennom stort sett hele Europa/ deler av Asia. Veldig hyggelig å møte disse. Og jeg møtte dem faktisk en gang til, på Vestlandet, på en annen rasteplass.
De hadde tatt masse bilder og lagt ut underveis på turen sin, og hvis noen har interesse av å se dem, så er linken her:
http://vaar-tur.net/
More to come!
mvh
Lars