Forsterkere Mcintosh eller Møkkintosh

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2010
Innlegg
730
Antall liker
413
Sted
Sandefjord
Jeg elsker dette merket, uansett hva noen prøver å fortelle meg.

Synd det ikke virket for deg, Dogger, men om noen sier at jeg mangler dynamikk og oppløsning hos meg, så er det feil.
Matching, smak og behag samt rommet er tre meget viktige faktorer som utgjør en helhet.

Liker ikke helt dissingen av merket her som Rognlien påpeker, men for all del; kjør på om det virkelig kommer noe bra ut av det.. :rolleyes:
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.380
Sted
Saksvik - Trøndelag
Hei dogger vor ble det av disse såkalt bildene dine du skulle legge ut , Og kan vi få se bilder av ditt opsett å Mcintishpelle så hadde det vert fint.
Hadde vært kult å se et bilder av et lytterom på 4-500m3. Tror uansett jeg heller ville lagt grunkene i et skreddersydd høyttalersystem i et så stort rom enn å på prøve å riste liv i "normale" høyttalere med store poweramper.
Ser nå at frontene dine ikke er heeelt normale:

JBL4365.jpg


Men kanskje litt spede likevel til et rom på størrelse med en liten konsertsal?
 
T

tce-teams

Gjest
Hei dogger vor ble det av disse såkalt bildene dine du skulle legge ut , Og kan vi få se bilder av ditt opsett å Mcintishpelle så hadde det vert fint.
Hadde vært kult å se et bilder av et lytterom på 4-500m3. Tror uansett jeg heller ville lagt grunkene i et skreddersydd høyttalersystem i et så stort rom enn å på prøve å riste liv i "normale" høyttalere med store poweramper.
Ser nå at frontene dine ikke er heeelt normale:

Vis vedlegget 205462

Men kanskje litt spede likevel til et rom på størrelse med en liten konsertsal?
På 400/500 m3 ?
 
Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.747
Antall liker
11.359
Torget vurderinger
2
Vi må nok ta inn over oss at visse side av vår hobby krever et visst innsyn eller kunnskap; av og til fører manglende opplysninger oss ut på glatta, jeg har selv vært der noen ganger... Det er faktisk ganske overraskende hvor mange komponenter som er følsomme overfor impedans og beslektede fenomener, og det er ikke alltid selgeren i forretningen er klar over det, heller.
Til trådstarter er det å si at utgangsimpedansen på Marantz-receiveren ikke opplyses i deres dokumentasjon, og det er fatisk en mulighet for at den balanserte utgangen ikke likte det "den så", når den ble koplet til McIntosh effekttrinnene. Det er en effektiv måte å drepe musikkglede på, såpass skal være sikkert.

Mvh
Håkon Rognlien
 

karo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.06.2012
Innlegg
88
Antall liker
23
Tceteams hjemmekino, tror du blandet m2 og m3 nå? :)
 
T

tce-teams

Gjest
Tror du blander m2 og m3 nå? :)
Takk for opplysningen karo , der ser dere når jeg leser for fort , og jeg skriver et innlegg etterpå så slår denne jævlige lese og skrive vanskene inn arrrg , kan bli irritert på meg selv av og til :mad:
 
8

8x12_TOM

Gjest
Du starter ganske friskt i din opptreden på HFS må jeg si;)

Får ikke helt sammenheng med det første innlegget ditt her på Sentrelen og denne ,nesten hat-tråden ovenfor McIntosh

Sitat 1 innlegg:


Parasound JC1 vs Mcintosh MC-601
 Det er på tide med nye efektforsterkere til hjemmekinoen.
Jeg har kokt ned alternativene til enten, Parasound JC1 eller Mcintosh MC-6.01
Er det noen som kan komme med noen konstruktive anbefalinger på disse to alternativene?

Hilsen Dogger

Ble dette innlegget skevet før du hadde testet alt du har nevnt på i denne tråden, eller har du rukket dette i ettertid - Hvis så, har du ihvetfall stått på.;)
 
Sist redigert:
T

tce-teams

Gjest
Blir kansje litt of topic dette men vil bare si at jeg er glad at dere sier , i fra om innleggene mine når jeg skriver feil. Har ikke karo eller dolbytor sagt i fra om dette nå , så har ikke jeg kommet til og merket noe. Takk til dere som følger med :D
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.925
Antall liker
66.373
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
En interessant utfordring fra Tittentei! Det skal bli interessant å se eventuelle reaksjoner/bilder :) Uavhengig av eventuelle troll har/er tråden interessant :)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.330
Antall liker
11.050
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråden er stengt inntil videre. Det kommer spekulasjoner om "trolling" og at 2 nick er samme person. Inntil dette er bekrefet/avkreftet holdes den stengt da det stilles spørsmål med kredibiliteten til hele trådens mening

EDIT: Har ikke fått svar fra trådstarter om dette enda. Det er rimelig bevist at trådstarter og ett annet nick som "bekrefter" trådstartes meninger er samme person. Slik adferd er ikke i HFS sin ånd og blir ikke tolerert. Les denne tråden for det den er verdt/ikke verdt.

Tråden er åpnet igjen. Noen innlegg er fjernet. Venter på trådstarters forklaring.
 
Sist redigert:

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Innlegg
538
Antall liker
415
Torget vurderinger
6
Jeg tenkte faktisk at det måtte være samme person. Samme språk og oppbygning på alle innleggene. Vel tviler på at det kommer noen bilder :)
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.671
Antall liker
3.306
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Jeg tenkte faktisk at det måtte være samme person. Samme språk og oppbygning på alle innleggene. Vel tviler på at det kommer noen bilder :)
Passe patetisk. Faktisk er oppførselen helt konsistent med nøyanseringen i innleggene. La oss håpe at det blir med dette i denne omgang. Hyggelig med nye medlemmer, men bruk nå sunn fornuft og kritisk sans.
 
T

tce-teams

Gjest
Utrolig irriterende synes jeg , her prøver virkelig folk og hjelpe trådstarter. Med råd etc etc. Håper virkelig trådstarter tar seg selv i nakken og viser folk litt respekt.
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
887
Så en del her på sentralen gjenkjente altså ikke trollet når det nå fant det for godt å ta turen innom. Kan det ha sammenheng med at de kanskje befinner seg innenfor samme kategori selv, muligens helt uten å være klar over det?
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.544
Antall liker
4.520
Torget vurderinger
10
Elektrisk mismatch gjør ikke nødvendigvis selve produktet dårlig. Like lite som en Ford GT er dårlig fordi den ikke går på diesel.
Diesel eller ikke; Ford GT har iallefall McIntosh stereo...

Vis vedlegget 205459 Vis vedlegget 205460

Ja, det er vel egentlig nesten en selvfølge, bare man får tenkt seg om litt. Selv om det kanskje er usikkert hva man hører av musikk med en kompressormatet V10'er rett bak seg.
:rolleyes:
V8, ikke V10! Skjerp deg! 8)

Mvh.
SAL
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Har fulgt med denne tråden siden starten og syns den var helt grei helt til trådstarter faket et innlegg. Gikk selv gjennom de to meldingen og ser store likeheter:) Når man er på det nivået tviler jeg på om det hele tatt har vært noen bom kjøp!! Vi får se:)
 

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.640
Antall liker
6.564
Sted
Moss
Vi vil ha bilder
Vi vil ha bilder
Vi vil ha bilder
Vi vil ha bilder, for så vannskelig kan det vel ikke væreå knipse i det store rommet.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.330
Antall liker
11.050
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er ikke sikkert trådstarter har faket noe som helst. Bortsett fra å bruke en lur vri for å underbygge sin egen frustrasjon over noen produkter som han ikke likte. Han har forøvrig annonsert 3 stk mcintosh 601 for en god stund siden.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.072
Antall liker
2.089
Bildet av lytterommet kan jeg godt legge ut.
Men foreløbig er det bare et loft på 75 kvadrat med 6m takhøyde.
Ingen form for medlemskap i noen lydlaug heller ikke VIP kunde.
Kommer bare inn i butikken med penger på lommen står der noen minutter og hører på de ansatte på asylet som har like lite peiling som meg selv.
Deretter løper jeg hjem med full bil tom lommebok og et håp om at det kansje bra.
Lytterom på 75 kvadrat med 6 meter !!!!!!!! takhøyde? :eek::confused:
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.334
Sted
Smurfeland
Elektrisk mismatch gjør ikke nødvendigvis selve produktet dårlig. Like lite som en Ford GT er dårlig fordi den ikke går på diesel.
Diesel eller ikke; Ford GT har iallefall McIntosh stereo...

Vis vedlegget 205459 Vis vedlegget 205460

Ja, det er vel egentlig nesten en selvfølge, bare man får tenkt seg om litt. Selv om det kanskje er usikkert hva man hører av musikk med en kompressormatet V10'er rett bak seg.
:rolleyes:
V8, ikke V10! Skjerp deg!

Mvh.
SAL
V8, selvsagt. My bad! Kom på det etter at jeg hadde skrevet det, men da var tråden plutselig stengt, så jeg ikke fikk redigert vekk blødmen min før noen oppdaget det... :D
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.334
Sted
Smurfeland
Det er ikke sikkert trådstarter har faket noe som helst. Bortsett fra å bruke en lur vri for å underbygge sin egen frustrasjon over noen produkter som han ikke likte. Han har forøvrig annonsert 3 stk mcintosh 601 for en god stund siden.
1-0 i luring til trådstarter, med andre ord.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.544
Antall liker
4.520
Torget vurderinger
10
Ja, det er vel egentlig nesten en selvfølge, bare man får tenkt seg om litt. Selv om det kanskje er usikkert hva man hører av musikk med en kompressormatet V10'er rett bak seg.
:rolleyes:
V8, ikke V10! Skjerp deg!

Mvh.
SAL
V8, selvsagt. My bad! Kom på det etter at jeg hadde skrevet det, men da var tråden plutselig stengt, så jeg ikke fikk redigert vekk blødmen min før noen oppdaget det... :D
Å, det var da endelig godt, begynte å lure på deg nå!:cool:

Mvh.
SAL
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.334
Sted
Smurfeland
Ja, det er vel egentlig nesten en selvfølge, bare man får tenkt seg om litt. Selv om det kanskje er usikkert hva man hører av musikk med en kompressormatet V10'er rett bak seg.
:rolleyes:
V8, ikke V10! Skjerp deg!

Mvh.
SAL
V8, selvsagt. My bad! Kom på det etter at jeg hadde skrevet det, men da var tråden plutselig stengt, så jeg ikke fikk redigert vekk blødmen min før noen oppdaget det... :D
Å, det var da endelig godt, begynte å lure på deg nå!:cool:

Mvh.
SAL
Jeg er vant til det, det er alltid noen som skal prøve å lure på meg noe. :p
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.332
Antall liker
3.451
Torget vurderinger
49
Dogger og ? kom an :)
BTW McIntosh er kanon produkter !
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.598
Antall liker
25.436
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Som det ble nevnt over her lå det 3 stk. MC601 ute til salgs og det var trådstarter sine. Jeg var i kontakt med han og vurderte kjøp av den ene. Jeg fikk vel i grunnen aldri helt bestemt meg siden jeg regnet med at ble vanskelig å selge min ene 501. Jeg sendte etterhvert en melding om at jeg droppet dette og fikk da melding tilbake om han hadde kvittet seg med dem. Jeg kan også bekrefte at disse blokkene lå på serviceverkstedet til Neby, for der har jeg sett dem selv og fått bekreftet av Neby at det var hans.

Utenom det ene innlegget som virker litt rart, tror jeg nok resten stemmer rimelig bra.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.350
Torget vurderinger
1
Haakon: Prøver ikke å disse noen her , jeg, men jeg har bestandig - ihvertfall de siste 15 åra- visst om Big Mc´s spesielle behov mht impedansmatch, og ikke minst generell lydmatch. Tok meg nemlig ti år å gidde å prøve en av dem- noe som forøvrig var en relativt morsom opplevelse- på et ProAc-par for stativbruk. Vi lar det heller være en kraftig påminnelse til matchskeptikerne her inne- jeg har nemlig ofte fått høre det når jeg prøver å minne folket på hvor viktig akkurat dette aspektet er i et system- samt at man også skal ha en solid oversikt over egne preferanser, ønsker og behov knyttet til anlegget sitt..noe har man da lært over tre tiårs interesse for notenes vidunderlige kombinasjonsmuligheter..
 
Sist redigert:
T

tce-teams

Gjest
Vi vil ha bilder av rommet hallllllooo er så vanskelig og knipse 3-4 bilder av dette lytte rommet dogger ?
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.638
Antall liker
3.795
Tråden er stengt inntil videre. Det kommer spekulasjoner om "trolling" og at 2 nick er samme person. Inntil dette er bekrefet/avkreftet holdes den stengt da det stilles spørsmål med kredibiliteten til hele trådens mening

EDIT: Har ikke fått svar fra trådstarter om dette enda. Det er rimelig bevist at trådstarter og ett annet nick som "bekrefter" trådstartes meninger er samme person. Slik adferd er ikke i HFS sin ånd og blir ikke tolerert. Les denne tråden for det den er verdt/ikke verdt.

Tråden er åpnet igjen. Noen innlegg er fjernet. Venter på trådstarters forklaring.
Den forklaringen bør være god :rolleyes: Makan til skrotingoppførsel !
 
Topp Bunn