Har etter å ha lest denne tråden for morro skyld koblet mine HF275 Helios opp mot min MA6900 som normalt spiller med JBL TL260. Vil ikke sammenligne så mye mellom de to siden de spiller ganske så forskjellig.Er det noen der ute som har MA6900, vil jeg gjerne høre litt om erfaringer
/Tetten
Jeg spiller med Doxa 70SE/QED Vector, som i utgangspunkter spiller slankt/litt hardt.Har etter å ha lest denne tråden for morro skyld koblet mine HF275 Helios opp mot min MA6900 som normalt spiller med JBL TL260. Vil ikke sammenligne så mye mellom de to siden de spiller ganske så forskjellig.
Jeg kunne godt levd med lyden av HF275 og MA6900 sammen..er svært fornøyd med lyden jeg hører nå,mangler litt i forhold til TL260 (bass/diskant og dynamikk) men har veldig bra mellomtone.
Jeg er helt enig med quadrofreak når det gjelder opplevelse av Mcintosh MA6900, og du vil eie en forsterker som vokser med oppgaven ved eventuell oppgradering høyttalere.
Det kunne vært interessant hvilken forsterker du bruker i dag..dette med hvilken lyd man liker er jo en subjektiv og personlig opplevelse
Mvh
Hadde nesten samme oppsettet (Doxa 70 signature/QED Vector med positron) for en del år siden sammen med mine HF275 Helios. Hadde/har samme opplevelsen av lyden som du med dette oppsettet.MA6900 vil du enten elske eller hate,er du ute etter det jeg kaller musikalitet,spiller du all slags musikk,vil ha muligheten til å kunne ha fyldig men samtidig god lyd på lave volumer,liker utseendet og er villig å betale den noe stive prisen (men husk dette "håndbygget" kvalitet!),så vil du elske denne forsterkeren. Er du ute etter typiske HiFi kvaliteter som bla. nøytralitet er denne kanskje ikke noe for deg.Jeg spiller med Doxa 70SE/QED Vector, som i utgangspunkter spiller slankt/litt hardt.
Klipschhøytt. kan du nok drive godt med en 6300, er ikke no vits med overkill heller!Jeg lurte litt på om 6900, 6500 eller 6300 med fordel kunne kombineres med Klipsch RF 63 eller 83. Kan jeg tillate meg å be om kommentarer på det her kanskje?
GRATULERER!!..Håper den svarer til forventningene.Nå er den på vei hjem. Får prøve til imorgen... Det blir spennende det her, men dyr er den! ;D
tror at den i Lillestrøm-butikken til Hifi Center Kjeden er demobrukt. har nesten vurdert å bruke opp det jeg har tjent hittil i år på å kjøpe den.Er det noe brukt å få tak i der ute?
tror at den i Lillestrøm-butikken til Hifi Center Kjeden er demobrukt. har nesten vurdert å bruke opp det jeg har tjent hittil i år på å kjøpe den.Er det noe brukt å få tak i der ute?