McIntosh med platespiller

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Var ikke akkurat en fryd for øyet nei ;)

Har de noen erfaring med vinylrigger fra før? Eller har de hevet seg på "Hypen"?!
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Måtte bare sitere en "Readers comment"

Posted Fri Sep 7, 2007, 12:18 AM — By Ken
If this is not a joke or doctored photo, I am quite surprised this product could make it past an initial student design sketch. In my opinion this would be the turntable design equivalent of a Ford Edsel. This design will go over much like NEW Coke did. Please tell me this will NOT go into production, and is only just a mockup to generate some interest. ?? I really like Mac products still, as I have a Mac integrated amp and love it. Mc Labs should be able to create a new innovative turntable design with world-beating performance and very unique but timeless looks, and c'mon...and no meters needed. Back to the drawing board.....please! -Ken
;D ;)
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
FallenA skrev:
Var ikke akkurat en fryd for øyet nei ;)

Har de noen erfaring med vinylrigger fra før? Eller har de hevet seg på "Hypen"?!
Du skal ikke dømme folk eller hifi etter utseende. ;) Det er det indre som teller. :)

Jeg vet ikke om McIntosh tidligere har laget platespillere, men det er et gammelt og ærverdig selskap så kanskje, ... men de har laget armer og pu-er:

McIntosh Phonograph Cartridges and Tonearm

Hvis de interesserte leser nederst på siden, vil dere se at Bob Graham jobbet for McIntosh og konstruerte en unipivotarm som han senere har forbedret flere ganger.

Og IMO er vinyl ingen hype.

Jeg liker også Ken. ;D
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
quad_lars skrev:
FallenA skrev:
Var ikke akkurat en fryd for øyet nei ;)

Har de noen erfaring med vinylrigger fra før? Eller har de hevet seg på "Hypen"?!
Du skal ikke dømme folk eller hifi etter utseende. ;) Det er det indre som teller. :)

Jeg vet ikke om McIntosh tidligere har laget platespillere, men det er et gammelt og ærverdig selskap så kanskje, ... men de har laget armer og pu-er:

McIntosh Phonograph Cartridges and Tonearm

Hvis de interesserte leser nederst på siden, vil dere se at Bob Graham jobbet for McIntosh og konstruerte en unipivotarm som han senere har forbedret flere ganger.

Og IMO er vinyl ingen hype.

Jeg liker også Ken. ;D
Vinyl er ingen "Hype" IMO heller, men det er ikke til å stikke under en stol at flere og flere fabrikanter "plutselig" har kommet på banen igjen.
Dømmer heller aldri lyden etter hvordan HiFien er å se på, men jeg må si at denne "riggen" ikke akkurat var vakker.
Men for al del, den kan spille musikk den!! ;)
Men jeg tror strengt tatt at det finnes bedre rigger, som ser penere ut som før hadde havnet i racket hos meg! :)
 
M

marsboer

Gjest
Uff, denne var grell. Ser ut som om man har skjøtet sammen en forforsterker og en platespiller.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
marsboer skrev:
Uff, denne var grell. Ser ut som om man har skjøtet sammen en forforsterker og en platespiller.
Spør du meg så ser det egentlig mest ut som noen har skjøtet sammen BILDET av en forsterker og en platespiller...
 

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Innlegg
172
Antall liker
1
Er det lyden eller designet som er viktig.......... ???
Jeg for min del hadde ikke sagt nei takk;D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette må da være en fleip? Hva i all verden skal 'VU-meteret' på fronten vise, hastighetsavvik?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
33/45 RPM ;) ;)

Er jo noe uvanlig på utseende,men sikkert ikke til å kimse av denne,de har jo andre flotte saker...hvorfor skulle de ikke kunne lage en knallgod platespiller...prisen blir sikkert knallgo den og,,,og kommer denne opp i kjent mc prisklasse,er jeg ganske sikker på at jeg,som har vpi i fra før...hadde oppgradert til en ssm fra vpi i steden...men hadde jeg hatt racket fullt mac fra før derimot!!

holder en knapp på vpi fremfor denne,til jeg får hørt,om jeg noengang får hørt denne,,kanskje hificenterkjeden tar inn en til vika i oslo...kan jo pryde sammen med 1000w blokkene der ;) ;)
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Her er flere bilder:





[Takk til cybwis]

Platespilleren ser absolutt bedre ut bakfra. 8)
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Det der gjør jo bare frontplaten enda mer latterlig.
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
quad_lars skrev:


Fra Stereophile: And Now For Something Completely Different

Liker vi den? Eller hater vi designet? Det er en McIntosh. 8)
Designet til McIntosh er er særpreget og lett gjenkjennelig, det kan diskuteres når det gjelder elektronikken, men denne platespilleren ser jo for jævlig ut. Men det finnes sikkert McIntosh-entusiaster som blar opp for en platespiller, spørsmålet blir når iPod-dokkingstasjonen kommer i McIntosh-design?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Det er jeg helt enig med deg i, Valentino..Setter en femmer på at det er en Graham. Men hva kan det digre meteret brukes til? Driftstimeteller?
Stygg som nøkken var den uansett. Men så har vel adri disse greiene vært min kopp med te heller. Enten vi snakker lyd eller design....
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Meget sannsynlig at det er Bob Graham som har designet armen. Han arbeidet tidligere for McIntosh.
 
K

kbwh

Gjest
Meteret sier 0, 33, 45 og 78! Korresponderer med bryteren til venstre...

Designet er latterlig.
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Jeg må si jeg likte godt utseendet på spilleren. Akkurat passe rånete for meg. De værste spillerne jeg ser er disse Clearaudio sakene i plexiglass. Fysjom!
 
Topp Bunn