Interessante tanker. Hva slags fil jeg er er jeg sannelig ikke sikker på (bortsett fra at jeg er noenlunde sikker på at jeg er hetero
).
Når det gjelder musikk og teknikk er det tredelt for meg. Musikken først. Ingen over, ingen ved siden. Men jeg kan også innimellom glede meg over teknikken - altså det jeg bruker til å høre på musikk. Og der teller både lyden og utseendet. Jeg tilbrakte hele sommerferien på hytta i Sandefjord. Der er musikk-kilden en liten audiopro Bluetooth høyttaler (kjøpt på finn for 800.-)og koste meg masse med den. Det dyreste anlegget jeg har hatt (Mcintosh 2kw, C1100, Magico V3, blodtrimma Garrard 301 med to armer, 3000Lp, 2000 cd/sacd osv...) hadde en pris oppunder 2 mill. I skrivende stund hører jeg musikk gjennom en Lumin P1, Schiit Aegir (10w kl A!) og et par PMC twenty five 24i. Reserveforsterker er en vintage Dynaco ST120, heftig oppgradert.All musikk kommer fra strømming.
Så, koste jeg meg mer med musikken over millionanlegget enn det jeg har nå? Helt ærlig - nei. Men jeg koste meg vesentlig mer over teknikken, altså anlegget. Tweaket og holdt på.Men med det nåværende anlegget kommer musikken ennå mer i fokus.
Nedgraderingen av anlegg hadde ingenting med økonomi å gjøre, snarere med flytting i mindre leilighet.Hifi-kontoen er fremdeles meget velfylt og av og til napper det litt i kjøpetrangen. F.eks. når jeg ser bilde av MC-12000 til Dolby (eller MC75-ene, for den saks skyld). Så vi får nå se hva som skjer.
I mellomtiden nytes musikken. Ønsker alle en god og musikalsk søndag.