hehe, kanskje , hvem vet det jeg pleier å gjøre nå er å benytte f.eks 2 rca gp + 2 mullard cv 4004 sammenOlbor skrev:Noen tips på rør som har fylde, dynamikk og oppløsning da Jokris? Finnes slike rør?
Hva bruker du f.eks?
Mvh.
jeg utforsker komboer fra forskjellige produsenter, føler det har noe for seg, i pre bruker jeg to like, telefunken på ria delen og raytheon på pre delen
i mc2102 sitter det akkurat nå 2 mazda silver anode ecc83 + 2 rca bp fra 1958, absolutt en god kombo imo
forrige kombo var mullard cv4004 og rca gp
de rørene jeg ville testet i en c220 hvis mulig var amperex rør (herleen prod) gp , har slike selv og de gir 90% ihvertfall av det du oppgir hos meg, eller en billigere variant er rca laget for orgelprodusenter fra rundt 58-63, det er de årgangene jeg selv har testet og solgt noen av, de som har kjøpt de av meg har vært svært fornøyd og fått ro i sjela, har dessverre ingen fler for salg, men de er relativt greie å få tak i på nett
ellers kommer jo alt dette an på personlig preferanse, de fleste foretrekker vel kanskje rene mullard og telefunken oppsett, men jeg synes nå det er artig å finne rimeligere løsninger som funker også
edit vil bare si klart ifra at det som passer meg ikke sikkert passer andre like godt, og tipsene bør leses med tanke på det
prøver å være ydmyk med det å bombastisk anbefale noe som helst angående rør