K
Kaare G. Opsahl
Gjest
et til
Vedlegg
-
116.1 KB Visninger: 445
H x W x Doct skrev:Virkelig et smykke, den 452`en 8). Ser stor ut, men mitt spørsmål tidligere i tråden om størrelsen på 601, ble vel ikke besvart. Dersom et eiendoms-salg går iorden, kjøper jeg 601, men er de vesentlig større enn 501? I så fall må jeg endre/ bytte "rack".
mvh.
oct
Da ser det ut til at de (601) kan gå inn i nuværende "rack". Tusen takk .finnleon skrev:H x W x Doct skrev:Virkelig et smykke, den 452`en 8). Ser stor ut, men mitt spørsmål tidligere i tråden om størrelsen på 601, ble vel ikke besvart. Dersom et eiendoms-salg går iorden, kjøper jeg 601, men er de vesentlig større enn 501? I så fall må jeg endre/ bytte "rack".
mvh.
oct
Mc 601 : 24,0 cm x 44,5 cm x 36,8 cm Shipping weight : 57,3 kg
Mc 501 : 23,97 cm x 44,45 cm x 37,62 cm Shipping weight : 48 kg
I følge hjemmesiden til McIntosh
mvh
Takker & bukker . Eneste ulempe er at JBL ikke er vakre, men de dundrer i vei i bassen. Derfor er suben satt i parentes. x 01 er også fantastisk, men tror den trenger en service. Sistnevnte har surret i snart 6 år. Og til Valhalla kablingen, så kompenserer den for en noe mørk signatur fra Mc. Hadde tidligere Hegel, og der brukte jeg Wireworld, for å kompensere sistnevntes noe lyse & kliniske lydsignatur.HFfredd skrev:Liker oppsettet ditt OCT blir Array 1400/mc-601 kombo på meg også. X-01 er en fantastisk bra spiller, får nok c2300 litt ut av "varmen"
Solgte mine valhalla kabler, angrer litt nå...
Er ikke merkelig i det hele tatt det oct. Nordost er ikke min tekopp. Har hørt Odin låte bra i andre anlegg, ikke prøvd dem selv, men er så fornøyd med mine Oblivion, at noe bytte blir nok ikke aktuelt. Jeg er dessuten av den oppfatning at skal man få full utnyttelse av kabler, bør man gå for samme kabel gjennom det hele - strøm, interconnects og ht-kabler.oct skrev:Merkelig, forøvrig at Big Swifty, som har det råeste Mc. anlegget her inne, ikke bruker Nordost Odin????
mvh
Oblivion er generelt sett så meget bedre enn OdinBigSwifty skrev:Er ikke merkelig i det hele tatt det oct. Nordost er ikke min tekopp. Har hørt Odin låte bra i andre anlegg, ikke prøvd dem selv, men er så fornøyd med mine Oblivion, at noe bytte blir nok ikke aktuelt. Jeg er dessuten av den oppfatning at skal man få full utnyttelse av kabler, bør man gå for samme kabel gjennom det hele - strøm, interconnects og ht-kabler.oct skrev:Merkelig, forøvrig at Big Swifty, som har det råeste Mc. anlegget her inne, ikke bruker Nordost Odin????
mvh
Og da begynner jo et fullt Odin-sett å koste noen kroner
Ikke for å smiske, men du er jo klart den mest erfarne "mc.er" her inne. Tenker ikke ta kabel debatt med deg. Tar derfor seriøst opp å prøve Oblivion. I den grad man får tak i dem, da.BigSwifty skrev:Er ikke merkelig i det hele tatt det oct. Nordost er ikke min tekopp. Har hørt Odin låte bra i andre anlegg, ikke prøvd dem selv, men er så fornøyd med mine Oblivion, at noe bytte blir nok ikke aktuelt. Jeg er dessuten av den oppfatning at skal man få full utnyttelse av kabler, bør man gå for samme kabel gjennom det hele - strøm, interconnects og ht-kabler.oct skrev:Merkelig, forøvrig at Big Swifty, som har det råeste Mc. anlegget her inne, ikke bruker Nordost Odin????
mvh
Og da begynner jo et fullt Odin-sett å koste noen kroner
Har nettopp fått mc 601 i hus, bruker Thelurium kabler, synes det funker bra!!!ElDuce86 skrev:Når vi er inne på temaet.... Jeg har nettopp kjøpt McIntosh og Kimber kabler... Er det hod, nøytral eller dårlig match? :-o
BigSwifty skrev:Det vil jeg definitivt anbefale deg oct. Mc og Oblivion er en veldig god match. Men, du må ha dem gjennom hele kjeden for å få max utbytte.
Min erfaring er at de kan være mismatch med noen andre kabelmerker slik at å bytte ut f.eks bare ht-kabler kan gi dårlige resultater. Jeg hadde top of the line synergistic research, og det var i hvertfall ikke noen heldig kombo.
Tja. Det finnes jo et aktivt bruktmarked. Ellers er det jo lov å kontakte Raymond.HCS skrev:BigSwifty skrev:Det vil jeg definitivt anbefale deg oct. Mc og Oblivion er en veldig god match. Men, du må ha dem gjennom hele kjeden for å få max utbytte.
Min erfaring er at de kan være mismatch med noen andre kabelmerker slik at å bytte ut f.eks bare ht-kabler kan gi dårlige resultater. Jeg hadde top of the line synergistic research, og det var i hvertfall ikke noen heldig kombo.
Hvorfor nevne Oblivion ? Umulig å få kjøpt lenger ... Før når en kunne kjøpe hos Arild på hifi-guiden var det iallefall et visst system på pris og tilgjengelighet. Den finnes ikke lenger all tid det ikke selges kabler av noe forhandlernett med moms og det hele...Gode kabler, men syntesen om at de fleste kabelprodusenter ser at du bruker alle pengene hos de, dvs bruker kabel av ett merke er neppe noe ensarta for Oblivion ???
Tja, om han velger å svare da... 8)...Men ja, dette er gode kabler kan jeg og gå god for på generelt grunnlag.BigSwifty skrev:Tja. Det finnes jo et aktivt bruktmarked. Ellers er det jo lov å kontakte Raymond.HCS skrev:BigSwifty skrev:Det vil jeg definitivt anbefale deg oct. Mc og Oblivion er en veldig god match. Men, du må ha dem gjennom hele kjeden for å få max utbytte.
Hvorfor nevne Oblivion ? Umulig å få kjøpt lenger ... Før når en kunne kjøpe hos Arild på hifi-guiden var det iallefall et visst system på pris og tilgjengelighet. Den finnes ikke lenger all tid det ikke selges kabler av noe forhandlernett med moms og det hele...Gode kabler, men syntesen om at de fleste kabelprodusenter ser at du bruker alle pengene hos de, dvs bruker kabel av ett merke er neppe noe ensarta for Oblivion ???
Og skulle det ikke lykkes, er det jo bare å kjøpe Odin. til salgs over alt, så vidt jeg vet ;D ;D ;D
Peeent, mc601 er såååå digg. Can't wait!nenne skrev:Har nettopp fått mc 601 i hus, bruker Thelurium kabler, synes det funker bra!!!ElDuce86 skrev:Når vi er inne på temaet.... Jeg har nettopp kjøpt McIntosh og Kimber kabler... Er det hod, nøytral eller dårlig match? :-o
Bruker selv Kimber kabler til mine høyttalere. Synses det fungerer veldig godt. Har 12tc som er 3-wiret til audiovector mi3 avantgarde. Lyden virket til og begynne med litt mer tilbakelent og kanskje litt dunklere. Når en lytter hører en at alt er der, ikke noe fokus på spesielle områder av musikken. Liksom at ting stikker seg ikke frem. Bra balanse i lyden. Har nok ikke riktig den samme hurtigheten som det beste fra Nordost, men passer godt til min lyd preferanse.ElDuce86 skrev:Når vi er inne på temaet.... Jeg har nettopp kjøpt McIntosh og Kimber kabler... Er det hod, nøytral eller dårlig match? :-o
Har også testet en del kabler og endte også opp med Kimber sine Monocle. Kan absolutt annbefale å teste demaxmekker skrev:Bruker selv Kimber kabler til mine høyttalere. Synses det fungerer veldig godt. Har 12tc som er 3-wiret til audiovector mi3 avantgarde. Lyden virket til og begynne med litt mer tilbakelent og kanskje litt dunklere. Når en lytter hører en at alt er der, ikke noe fokus på spesielle områder av musikken. Liksom at ting stikker seg ikke frem. Bra balanse i lyden. Har nok ikke riktig den samme hurtigheten som det beste fra Nordost, men passer godt til min lyd preferanse.ElDuce86 skrev:Når vi er inne på temaet.... Jeg har nettopp kjøpt McIntosh og Kimber kabler... Er det hod, nøytral eller dårlig match? :-o
Litt i tvil. Både mht. kabel-bytte, og om jeg skal plage Oblivion, siden jeg leste i nettfilter tråden til Big Swifty at han(Oblivion), har skrantende helse. Uansett, tusen takk.H.R skrev:Bruker oblivion her også. Send en pm til oblivion, så finner du ut om han har noe liggende da vel (om du vurderer det da)
Stor forskjell på et nettbilder og kabler da. Selv er jeg iallfall svært happy med kablene.har ikke prøvd så mange da kabler ikke interesserer meg stortoct skrev:Litt i tvil. Både mht. kabel-bytte, og om jeg skal plage Oblivion, siden jeg leste i nettfilter tråden til Big Swifty at han(Oblivion), har skrantende helse. Uansett, tusen takk.H.R skrev:Bruker oblivion her også. Send en pm til oblivion, så finner du ut om han har noe liggende da vel (om du vurderer det da)
mvh
Ikke slik ment. Var bare redd det ble litt mye kabel prat, siden Mc. stadig ikke har kommet på banen med sine. Det burde ialfall være interessant for Mc. elskere å høre litt om hva de andre her inne har av erfaringer mht. kabling. Skulle tro det var greit .H.R skrev:Sorry for ot, er vant til klipsch tråden hvor det meste er ot. Uansett, ot får man tåle så lenge det ikke er krangling og sutring..
Kan jo gå on topic med at er svært happy med mc 2102 ampen som jeg dro til hus
Det skulle jeg så gjerne ha hjulpet deg med, men er desverre helt blank på det feltet. Asbjørn kan det meste her inne. Prøv en P.M. :-[.Salamander skrev:Er det noen her som har gjort, eller vet om det er mulig og konvertere McIntosh C50 fra 110V til 240 ?
Takktakk, men jeg fant ut av det. På tidligere MC modeller kunne man vist bare bytte om på noen kabler for å konvertere, men på de nye modellene er ikke dette lenger en mulighet...så da blir det ingen C50 fra USAoct skrev:Det skulle jeg så gjerne ha hjulpet deg med, men er desverre helt blank på det feltet. Asbjørn kan det meste her inne. Prøv en P.M. :-[.Salamander skrev:Er det noen her som har gjort, eller vet om det er mulig og konvertere McIntosh C50 fra 110V til 240 ?
mvh
Ser jo relativt pene ut .Bårsen skrev:Kabler ligger nå inne på hjemmesiden til McIntosh
Har ikke hørt mcd500 i egen stue, men vil si at mcd301 kan sammenlignes med en dac i nærheten av Naim Dac (som vel koster litt over 20k). Selv kunne jeg tenkt med å fått prøvd en spiller/dac i 100k+ klassen for å se hvor mye det er å hente... Jeg er en smule skeptisk til at det blir det helt store, men vil gjerne bli "proven wrong". Har imidlertid ikke fått fingern ut.Salamander skrev:Driver smått å funderer på en McIntosh Mcd500. Noen her som har, har hatt eller hørt denne og kan si noe om hvordan DACen i denne står seg i forhold til rene dacer som Burson, Bel Canto, Naim etc ?
OM Mcd500 hadde vært en ren DAC, hva ville da vært en "naturlig" pris?