Wishmaster
Hi-Fi freak
Skjønner godt hva du mener her. Jeg var på utkikk etter en forforsterker med innebygd DAC og kom brått over 099 til slags for en god pris og slo til. Etterpå begynte jeg å undersøke lit om andres erfaringer med Burmesterelektronikk på Klipsch høyttalere og fant så godt som ingenting, mens det var veldig mange fornøyde McIntosheiere med Klipsch høyttalere. Dessuten, hvis jeg ønsket å bygge ut til komplett Burmester elektronikk så kostet effektforsterkerene til Burmester skjorta i forhold til McIntosh hvis man skulle ha litt effekt. Selv om den blanke finnishen til Burmester er stilig, synes jeg McIntosh ser tøffere ut. Alt dette sammen med den irriterende tikkingen til 099, gjorde at jeg solgte både CD-spilleren og forforsterkeren fra Burmester og kjøpte McIntosh i stedet for. Planen var å gå for et par MC-601 etter hvert, men så fikk jeg lyst til å prøve klasse D forsterker....som jeg forøvrig synes spiller helt toppers! Videre blir kanskje til og med D100 solgt til fordel for en forforsterker med innebygd DSP, så jeg kommer nok ikke til et midlertidig mål med et komplett McIntosh elektronikk heller.Wishmaster: Rart det du sier om D100. En Burmester til 75K burde vel egentlig gruse D100, ihvertfall teoretisk Vet ikke om det sier at D100 er en god pre eller Burmestern var ikke så bra.
Vedrørende 099 vs D100 så tror jeg ikke at jeg har skrevet at den ene er bedre enn den andre. Med tanke på at det var noen måneder mellom dem, vil jeg ut ifra hukommelsen si at de låter ganske likt. Noe av grunnen til den store prisforskjellen tipper jeg er at 099 har både en god platespillerinngang og analoge innganger, noe D100 ikke har.