Har brukt D100 som forforsterker med DAC i over et år, etter at jeg solgte Burmester 099, og vil si at den fungerer helt utmerket.Er det noen med erfaring med D100 som forforsterker?
Her er testen fra Lyd&Bilde: McIntosh D100 | Lyd & Bilde
|
Har brukt D100 som forforsterker med DAC i over et år, etter at jeg solgte Burmester 099, og vil si at den fungerer helt utmerket.Er det noen med erfaring med D100 som forforsterker?
Du er nok solgt nå....Da har jeg etter litt slit å svette fått inn to stk 501 for testing
Dem kommer ikke til å stå oppå subene permanent bare for å ha sagt det - tror vel ikke det er så heldig med slike vibrasjoner på sikt ?
Men enn så lenge så spiller jeg uten suber , så får jeg gjøre om litt i stereobenken hvis dem blir stående
Har så vidt fått lyd nå , så noen endelig konklusjon kontra 352 er ikke klar , men at det er forskjeller ute å går kan bekreftes![]()
Det med bare digitale kilder var vel det som var litt avgjørende hos meg også, slipper da å betale for masse analoge innganger og print som man aldri bruker.Jeg har lest testen tidligere, men tar alle tester med en klype salt. Da er det bedre å lese at du er fornøyd
Jeg er av den typen som kan finne på å bruke tonekontroller litt moderat. Både EC'en og D100 mangler dette, men det er ikke noen "deal-breaker". I stuen har jeg i utgangspunktet bare digitale kilder som skal tilkobles så sånn sett passer den veldig bra.
Faren er absolutt til stede jaDu er nok solgt nå....Da har jeg etter litt slit å svette fått inn to stk 501 for testing
Dem kommer ikke til å stå oppå subene permanent bare for å ha sagt det - tror vel ikke det er så heldig med slike vibrasjoner på sikt ?
Men enn så lenge så spiller jeg uten suber , så får jeg gjøre om litt i stereobenken hvis dem blir stående
Har så vidt fått lyd nå , så noen endelig konklusjon kontra 352 er ikke klar , men at det er forskjeller ute å går kan bekreftes![]()
![]()
Dette er "homemade" av beste sort jaTorolan: Hjelper det mye det som du har bak HT? er det homemade bassfeller?
Takk for det TomasO! Det finnes heldigvis mye fint på bruktmarkedetDet var noen inspirerende bilder du har her Dolbytor. En eller annen gang i livet skal jeg ha McIntosh og kanskje det blir det etterhvert på Dynaudio Special Twenty five som jeg har stående i esker her nå. Største utfordringen er naturligvis pris, men på et eller annet tidspunkt krysses tiden hvor det er nok penger på hobbykontoen og det finnes en dugelig integrert MA på brukten![]()
Ja, sparegriser lever farlig.Da er avgjørelsen tatt - disse 501 blokkene blir nok stående ja
Det spiller rett og slett bedre. Det er mer ro , bedre oppløsning , og selvsagt enda mer krefter enn med en 352. Så da ble det ingen vei utenom - sparegrisen måtte bøte med livet
Vis vedlegget 307985
Mange takk !Gratulerer med nye forsterkere! Jeg ble vel ikke helt overrasket![]()
Hadde jo Monitor Audio PL200 og McIntosh MC402 selv og jeg har alltid drømt om MC501. Skulle jeg kjøpt forsterkere (brukt) i den prisklassen en gang til tror jeg neppe at jeg hadde klart å holde klørne unna MC501.Da er avgjørelsen tatt - disse 501 blokkene blir nok stående ja
Det spiller rett og slett bedre. Det er mer ro , bedre oppløsning , og selvsagt enda mer krefter enn med en 352. Så da ble det ingen vei utenom - sparegrisen måtte bøte med livet
Vis vedlegget 307985
Takk for detHadde jo Monitor Audio PL200 og McIntosh MC402 selv og jeg har alltid drømt om MC501. Skulle jeg kjøpt forsterkere (brukt) i den prisklassen en gang til tror jeg neppe at jeg hadde klart å holde klørne unna MC501.Da er avgjørelsen tatt - disse 501 blokkene blir nok stående ja
Det spiller rett og slett bedre. Det er mer ro , bedre oppløsning , og selvsagt enda mer krefter enn med en 352. Så da ble det ingen vei utenom - sparegrisen måtte bøte med livet![]()
Nå begynner anlegget ditt å bli virkelig heftig og gratulerer så mye med drømmeblokker. Hilsen en misunnelig herremann.
Nei. Men en annen her på forumet kjøpte de, da jeg byttet til 1,2 kW.Jepp - disse er vel stort sett "tøffe" overalt vil jeg tro
Er det dine gamle jeg har fått kanskje ?
Grattis. Ser (grise)bra ut, fikk et impulsivt innfall av misunnelse. ;D Selv etter å ha sett de forbaskede VU-meterne en halv milliard ganger, så liker jeg dem. En dag skal jeg ha to slike selv, og de skal være store.
JotakkGrattis. Ser (grise)bra ut, fikk et impulsivt innfall av misunnelse. ;D Selv etter å ha sett de forbaskede VU-meterne en halv milliard ganger, så liker jeg dem. En dag skal jeg ha to slike selv, og de skal være store.![]()
Ok. Tenkte kanskje han som hadde dem før han jeg kjøpte dem av , kunne ha kjøpt dem av deg jeg , for han er også inne på forumet - verden er jo ikke SÅ storNei. Men en annen her på forumet kjøpte de, da jeg byttet til 1,2 kW.Jepp - disse er vel stort sett "tøffe" overalt vil jeg tro
Er det dine gamle jeg har fått kanskje ?
mvh
Ok - at han fortsatt har dem skjønner jeg godt@ Torolan: Han som overtok mine har dem stadig. Tips: Ta en kikk i Hva hører du på Nå ( Musikk). Tråden.
mvh
Han jeg kjøpte 501 blokkene av tok den i innbytte. Han hadde en slik fra før , så da ble det to slike i brokoblet modus på RF 7. Og det leverte noe inni ........352'en da? Til senterhøyttaler?![]()
Jotakk
Jeg skal nedgradere på HT siden ganske kraftig grunnet jeg må prioritere noe annet, RF-7 var også savnet så da var valget enkelt da jeg har hatt RF-7 før.Jo takk Hoppe
Heftig oppsett du har ja. Veksler du mellom HT alt etter hva du hører på eller ?
Er vel litt ulike i spillestilen disse to parene dine vil jeg tro ..
Ok , skjønner.Jeg skal nedgradere på HT siden ganske kraftig grunnet jeg må prioritere noe annet, RF-7 var også savnet så da var valget enkelt da jeg har hatt RF-7 før.Jo takk Hoppe
Heftig oppsett du har ja. Veksler du mellom HT alt etter hva du hører på eller ?
Er vel litt ulike i spillestilen disse to parene dine vil jeg tro ..
Jeg har ikke brukt 802ene siden RF-7 kom i hus og 802ene er til salgs.
Kunne ikke vært mer enigDet er jo en smakssak, men McIntosh ser jo bare utrolig bra ut i mine øyne! Er man i tvil så er det jo bare å se på bildene over her![]()
Hvilke høyttalere er det 2x275 driver hos deg nå?