Den som kjøper med gjennsalg I tankene senere kommer sjeldent I mål.
Godt poeng det, Skorob. Men for min del er det litt annerledes. Heldigvis for min egen del er jeg ærlig med meg selv om det.
Har alltid byttet mye utstyr og ser stor glede i å teste nye ting. Og da trenger jeg ikke nødvendigvis å eie det.
Etter jeg ble kjent med en annen i nærmiljøet så har det eskalert. Han har mye mer enn meg stående og jeg har fått testet mye av godsakene hans. Og han prøver noe av mitt.
Så for å skille mellom alle disse produktene som har kvaliteter på forskjellige måter må man prøve og feile litt. Komponenter fra "høyt på hylla" kan bli temmelig dårlig når man matcher det sammen. Og så må man veie opp hvilken kvaliteter som kommer først i rekken. Og så blir man vel til slutt veldig kresen (en hel rekke kriterier) på hvordan det skal låte. Fordi man savner det den hadde, og det den andre hadde osv. Ingen klarer det best på alt....så langt.
Og så er det en annen viktig faktor, nemlig eierglede. Og der synes jeg McIntosh treffer meg spot on. Jeg er langt fra overbevist om at f.eks en MC452 banker mine egne blokker. Men jeg overbevist om at den er fetere å se til. Har hatt MC402 før og jeg savner den veldig mye. Kall meg barnslig, men lysa og finishen osv er det lite som har gitt meg mer eierglede, og lyden var også veldig bra. Så kanskje jeg rett og slett må kjøpe MC igjen for å stoppe jaget etter å prøve nye ting hele tida. Og da vil jeg ikke prøve bare en ren effekt. Feiler jeg i stuntet, så taper jeg mindre enn hvis jeg skulle gå for et annet merke.