Du må jobbe systematisk.Har muligheten,men dette er så mye støy at noe er galt, Hører nesten ikke noe musikk
1.nei 2.nei 3.Det blir et smell så en svak sus 4.Suser svakt 5.ja 6,Hender den ene kanal kobler utDu må jobbe systematisk.Har muligheten,men dette er så mye støy at noe er galt, Hører nesten ikke noe musikk
1. Bråker det når du IKKE har tilkoblet forforsterkeren?
2. Bråker det når du kobler forforsterkeren til effekttrinnet uten at den er slått på?
3. Bråker det når du slår den på, UTEN at noen innganger er koblet til?
4. Bråker det når du kobler noe til en av inngangene?
5. Bråker det uansett hvilken inngang du kobler til, og uansett hva du kobler til?
6. Bråker det like mye i begge kanaler?
7. Fortsett på den måten til du har isolert problemets utgangspunkt, og kom tilbake med mer info, så kanskje kan man sirkle inn hvor trøbbelet oppstår.
Mvh
Håkon Rognlien
det var visst en jordfeil, nå er alt i skjøneste orden1.nei 2.nei 3.Det blir et smell så en svak sus 4.Suser svakt 5.ja 6,Hender den ene kanal kobler utDu må jobbe systematisk.Har muligheten,men dette er så mye støy at noe er galt, Hører nesten ikke noe musikk
1. Bråker det når du IKKE har tilkoblet forforsterkeren?
2. Bråker det når du kobler forforsterkeren til effekttrinnet uten at den er slått på?
3. Bråker det når du slår den på, UTEN at noen innganger er koblet til?
4. Bråker det når du kobler noe til en av inngangene?
5. Bråker det uansett hvilken inngang du kobler til, og uansett hva du kobler til?
6. Bråker det like mye i begge kanaler?
7. Fortsett på den måten til du har isolert problemets utgangspunkt, og kom tilbake med mer info, så kanskje kan man sirkle inn hvor trøbbelet oppstår.
Mvh
Håkon Rognlien
Sitter igjen med samme følelse. Prøvde 4ohm her en stund men bytta tilbake å syntes det låt bedre rett og slett. Har ikke prøvd 2ohm men.Ender stort sett opp med å bruke 8 ohm. Synes 4 ohm utg er noe strammere og bassen nyter godt av det, men da føler jeg mellomtonen ikke er så bra som ved å bruke 8 ohm. Bare å teste i vei.
Har mye samme opplevelsen, men jeg har stort sett likt 4-ohms utgang best, faktisk.Ender stort sett opp med å bruke 8 ohm. Synes 4 ohm utg er noe strammere og bassen nyter godt av det, men da føler jeg mellomtonen ikke er så bra som ved å bruke 8 ohm. Bare å teste i vei.
Kan godt være at 4 Ohm er mest korrekt, men jeg syntes 8Ohm rocka mer om det er ett ord jeg får brukeHar mye samme opplevelsen, men jeg har stort sett likt 4-ohms utgang best, faktisk.Ender stort sett opp med å bruke 8 ohm. Synes 4 ohm utg er noe strammere og bassen nyter godt av det, men da føler jeg mellomtonen ikke er så bra som ved å bruke 8 ohm. Bare å teste i vei.
Mvh
Håkon Rognlien
Nei bare å kjøre på og teste. Hos meg blir MA9000 veldig varm hvis jeg benytter 8 ohm på Sabrina men disse dipper til 2,53 ohm. Liker også lyden bedre på 4 ohm på disse høyttalerene. De gangene jeg har gått mac til å låte best er på høyttalere med jevn impedans, helst 8 ohm.Så det er ikke en "lov" her som tilsier at en 8 ohms-høyttaler fordrer 8 ohms-utgangen på forsterkeren?
Godt du opplever det også i ditt rom!Kan godt være at 4 Ohm er mest korrekt, men jeg syntes 8Ohm rocka mer om det er ett ord jeg får brukeHar mye samme opplevelsen, men jeg har stort sett likt 4-ohms utgang best, faktisk.Ender stort sett opp med å bruke 8 ohm. Synes 4 ohm utg er noe strammere og bassen nyter godt av det, men da føler jeg mellomtonen ikke er så bra som ved å bruke 8 ohm. Bare å teste i vei.
Mvh
Håkon Rognlien
Men gudhjelpe meg for en forsterker. Godt jeg er rebell og ikke følger alle dine råd Håkon(godt ment selvsagt) for denne her i mitt rom spiller så fantastisk mye mer levende enn H360. Justerte bassen litt med EQ å nå sitter lyden som ett skudd!
Få høyttalere har jevn høy impedans. De fleste opplyser nominell impedans, hvilket er en temmelig unøyaktig måte å si noe om høyttaleren på. Spesielt dersom høyttaleren faller i impedans på lavere frekvenser, kan det være tydelige fordeler med å benytte 4 Ohms utgang.Så det er ikke en "lov" her som tilsier at en 8 ohms-høyttaler fordrer 8 ohms-utgangen på forsterkeren?
Hei Ettersom jo du har/har hatt kombinasjonen MA8000 og Tannoy DC10 Ti, hvor mener du denne høyttaleren befinner seg ifht til det du beskriver? Jeg har også samme oppsett, men har enn så lenge ikke testet andre enn 8-ohmsutgangen da jeg allerede synes det spiller svært overbevisende og bra på den.Få høyttalere har jevn høy impedans. De fleste opplyser nominell impedans, hvilket er en temmelig unøyaktig måte å si noe om høyttaleren på. Spesielt dersom høyttaleren faller i impedans på lavere frekvenser, kan det være tydelige fordeler med å benytte 4 Ohms utgang.Så det er ikke en "lov" her som tilsier at en 8 ohms-høyttaler fordrer 8 ohms-utgangen på forsterkeren?
Mvh
Håkon Rognlien
Jeg har hatt MA7000 og c2500/mc452 på Tannoy DC10ti, likte 8 ohm desidert best på de.Hei Ettersom jo du har/har hatt kombinasjonen MA8000 og Tannoy DC10 Ti, hvor mener du denne høyttaleren befinner seg ifht til det du beskriver? Jeg har også samme oppsett, men har enn så lenge ikke testet andre enn 8-ohmsutgangen da jeg allerede synes det spiller svært overbevisende og bra på den.Få høyttalere har jevn høy impedans. De fleste opplyser nominell impedans, hvilket er en temmelig unøyaktig måte å si noe om høyttaleren på. Spesielt dersom høyttaleren faller i impedans på lavere frekvenser, kan det være tydelige fordeler med å benytte 4 Ohms utgang.Så det er ikke en "lov" her som tilsier at en 8 ohms-høyttaler fordrer 8 ohms-utgangen på forsterkeren?
Mvh
Håkon Rognlien
Mvh. Caron
Du har fortsatt MA9000 altså? Trodde at du hadde byttet den ut iom at du ikke har den oppført i signaturen din.
Den opplevde jeg fungerte klart best på 8 Ohms utgang. Virker på meg som om DC10t har relativt jevnt høy impedans, i hvert fall i de lavere frekvenser. Men går ut fra at det finnes målinger på dette.Hei Ettersom jo du har/har hatt kombinasjonen MA8000 og Tannoy DC10 Ti, hvor mener du denne høyttaleren befinner seg ifht til det du beskriver? Jeg har også samme oppsett, men har enn så lenge ikke testet andre enn 8-ohmsutgangen da jeg allerede synes det spiller svært overbevisende og bra på den.Få høyttalere har jevn høy impedans. De fleste opplyser nominell impedans, hvilket er en temmelig unøyaktig måte å si noe om høyttaleren på. Spesielt dersom høyttaleren faller i impedans på lavere frekvenser, kan det være tydelige fordeler med å benytte 4 Ohms utgang.Så det er ikke en "lov" her som tilsier at en 8 ohms-høyttaler fordrer 8 ohms-utgangen på forsterkeren?
Mvh
Håkon Rognlien
Mvh. Caron
Hvis det er tilfelle så kan det det som har skjedd her også.Vil et skifte mellom ohm-utgangene kunne endre volum? Synes det virker som om volumet dempes når jeg går fra 8 til 4 ohm. Lurer jeg meg selv?
Tør jeg spørre hva sånt har for brukt pris?Jeg har levd med mine 2kw i 7 år, og hatt mange vanvittiige musikkopplevelser.
Nå skal jeg flytte til mindre bosted og 2kw er til salgs.
Men, hva skal inn? Selvsagt Mc, men hva kan toppe 2kw? Er det i det hele tatt mulig? i får se. Har to objekter i kikkerten.
følg med - så får vi se
Finns ett par här.Tør jeg spørre hva sånt har for brukt pris?Jeg har levd med mine 2kw i 7 år, og hatt mange vanvittiige musikkopplevelser.
Nå skal jeg flytte til mindre bosted og 2kw er til salgs.
Men, hva skal inn? Selvsagt Mc, men hva kan toppe 2kw? Er det i det hele tatt mulig? i får se. Har to objekter i kikkerten.
følg med - så får vi se
Mvh Aleksander
Det høres slik ut. Prøvd å bytte om kanalene?Jeg sliter litt med at watt meterne ikke går likt på vinyl. Altså de er spot on på CD og streaming men ett lite avvik på mm. Noen som har vært borti detta? Eller er det PU/platespiller feil? Gjelder MA8000
Mvh Aleksander
Virker som om det er platerspiller'n gitt. Men er ikke mye forskjellDet høres slik ut. Prøvd å bytte om kanalene?Jeg sliter litt med at watt meterne ikke går likt på vinyl. Altså de er spot on på CD og streaming men ett lite avvik på mm. Noen som har vært borti detta? Eller er det PU/platespiller feil? Gjelder MA8000
Mvh Aleksander
Spilte med MA5200 på hytta og RIIA trinnet er helt OK. Spiller bedre en diverse Pro-Ject mens Whest Audio two.2 spiller bedre en MA5200 i mine ører.Har noen av dere gjort en vurdering av RIAA og DAC på MA5200? Hva må man opp i eksternt trinn/dac for å få en bedre opplevelse?
Ja, kan ikke sammenliknes. Riia inngangen på MA5200 er MM only og har absolutt ingen justeringer/konfig muligheter.Så et ASR Mini Stereofil Edition er ett vesentlig bedre (og mer fleksibelt) trinn vil jeg da tro?