Strømling
Hi-Fi freak
Noe usikker på dette, hos meg har den bare justert seg automatisk etter som hvilket signal den får inn. Hos meg fungerer Get via optisk uten problemer. Prøvd Svenskeknappen på hele anlegget? Kanskje noen jord sløyfer?
Jeg har en Dreambox som tuner , og hvis jeg setter den til ac3 off f.eks på en sending med Dolby digital lyd så klarer ikke dac'en i c48 å ta imot lyden. Står turneren slik at man kan justere volumet også på turneren er det ikke noe problem. Turneren sender i 48khz ser jeg.Butikken glemte å sende med fjernkontrollen. Kan man velge bort 24 bit / 96 Khz og f.eks velge 16 bit / 44.1 Khz hvis man har fjernkontrollen?Har aldrig hatt noen slags problemer med min d100. Hjelper jo ikke deg men men.
Har hatt lignende problemer med PS3 og PS4 med dac hvis man ikke velger rett frekvens ut fra Playstation. På TV tuneren kan ikke dette velges.
MA7900 og Ma8000 har en ganske så like lydsignatur De har akkurat samme DAC og kretskort og det meste - men det er mer dynamikk i Ma8000.Noen som vet hvordan dac der er i MA7900, MA8000 og C48?
MA7900 og MA8000 har forskjellig lydsignatur. Hvilken av disse to ligner C48 koblet til MC302 på?
Vær igjen obs på mulige nivåforskjeller.Har forsøkt en del frem og tilbake her jeg og mellom den innebygde i c2500 og d100. Begge er meget bra men føler at d100 gir litt mer trykk og er litt bedre definert i bånn. Hører mye rock så det er viktig for meg.
Helt enig .Vær igjen obs på mulige nivåforskjeller.Har forsøkt en del frem og tilbake her jeg og mellom den innebygde i c2500 og d100. Begge er meget bra men føler at d100 gir litt mer trykk og er litt bedre definert i bånn. Hører mye rock så det er viktig for meg.
Sett at Primare dac30 anbefales en del innspilling før den løsner.Helt enig .Vær igjen obs på mulige nivåforskjeller.Har forsøkt en del frem og tilbake her jeg og mellom den innebygde i c2500 og d100. Begge er meget bra men føler at d100 gir litt mer trykk og er litt bedre definert i bånn. Hører mye rock så det er viktig for meg.
Jeg også syntes det var mye mer sprut og pondus i Primare dac'en som et førsteinntrykk.
Men når jeg nivåmachet begge md 100% db med pink noice signal , så var forskjellen utlignet virket det som.
Tror kanskje mange kan gå i den fella der når man skal sammenligne utstyr.
Ja jeg har også hørt det , men jeg stiller meg en smule skeptisk til slikt for å være helt ærlig. Men jeg er åpen for at jeg tar feil , så derfor skal den få noen dager til på seg før jeg drar endelig konklusjon.Sett at Primare dac30 anbefales en del innspilling før den løsner.Helt enig .Vær igjen obs på mulige nivåforskjeller.Har forsøkt en del frem og tilbake her jeg og mellom den innebygde i c2500 og d100. Begge er meget bra men føler at d100 gir litt mer trykk og er litt bedre definert i bånn. Hører mye rock så det er viktig for meg.
Jeg også syntes det var mye mer sprut og pondus i Primare dac'en som et førsteinntrykk.
Men når jeg nivåmachet begge md 100% db med pink noice signal , så var forskjellen utlignet virket det som.
Bruker du RCA eller XLR?
Hva anbefaler folket på McIntosh?
Nå er blokkene mine lagt ut for salg. Bedre match med MA7000 enn med de.Ja jeg har også hørt det , men jeg stiller meg en smule skeptisk til slikt for å være helt ærlig. Men jeg er åpen for at jeg tar feil , så derfor skal den få noen dager til på seg før jeg drar endelig konklusjon.Sett at Primare dac30 anbefales en del innspilling før den løsner.Helt enig .
Bruker du RCA eller XLR?
Jeg bruker XLR overføring mellom dac og pre.
Hmmm, interessant - jeg har også hatt Naim Dac men jeg fikk den ikke til å "outperforme" i mitt anlegg. Generelt synes jeg dog at forskjellene på dac'er har vært lav så lenge man først korrigerer skikkelig for output nivå. Av de løse dac'ene jeg har så har kanskje NAD M51 vært den beste ( foruten McIntosh MCD1100 som er SACD/CD/DAC/PRE)Nå er blokkene mine lagt ut for salg. Bedre match med MA7000 enn med de.Ja jeg har også hørt det , men jeg stiller meg en smule skeptisk til slikt for å være helt ærlig. Men jeg er åpen for at jeg tar feil , så derfor skal den få noen dager til på seg før jeg drar endelig konklusjon.Sett at Primare dac30 anbefales en del innspilling før den løsner.Helt enig .
Bruker du RCA eller XLR?
Men siden vi i denne omgang diskuterer DAC, så er det INGEN tvil om at Naim Dac er langt bedre enn D100. Og det er jeg veldig skuffet over. Brukte nesten alle mine siste kroner på den. Estetisk så vil jeg beholde D100, men det kan nesten ikke forsvares siden den er såpass mye dårligere.
Du må ikke si såntNå er blokkene mine lagt ut for salg. Bedre match med MA7000 enn med de.Ja jeg har også hørt det , men jeg stiller meg en smule skeptisk til slikt for å være helt ærlig. Men jeg er åpen for at jeg tar feil , så derfor skal den få noen dager til på seg før jeg drar endelig konklusjon.Sett at Primare dac30 anbefales en del innspilling før den løsner.Helt enig .
Bruker du RCA eller XLR?
Men siden vi i denne omgang diskuterer DAC, så er det INGEN tvil om at Naim Dac er langt bedre enn D100. Og det er jeg veldig skuffet over. Brukte nesten alle mine siste kroner på den. Estetisk så vil jeg beholde D100, men det kan nesten ikke forsvares siden den er såpass mye dårligere.
Hva er den bedre på?[/QUOTE]Nå er blokkene mine lagt ut for salg. Bedre match med MA7000 enn med de.
Strømrenser og på dac blir det brukt DIY strømkabel fra HB52. På blokkene og MA7000 blir det brukt strømkabel fra Wireworld som jeg tror heter Stratus.Benyttet du medfølgende strømkabel?
Forsøk standard strømkabel, har landet på at dette er det beste hos meg i alle fall.Strømrenser og på dac blir det brukt DIY strømkabel fra HB52. På blokkene og MA7000 blir det brukt strømkabel fra Wireworld som jeg tror heter Stratus.Benyttet du medfølgende strømkabel?
Det var litt fleipette sagt - men jeg mener oppriktig at andre forsterkere kan være mer ømtålige for strømkabler. Ettersom at Mcintosh farger lyden en del (lyder "feil" i riktig retning) har den en egenlyd - der mer nøytrale og transparente forsterkere trenger mer "pleie"At MA700 ikke er "fisefine"på strømkabler, stemmer ikke med min erfaring. Jeg har forsøkt med flere typer, bl.a. wireworld Elektra. Og jo bedre kabel (les dyrere, dessverre!) jo bedre lyd - i mine ører. Skeptikerne vil sikkert hevde at jeg lar meg lure av prisen på kabelen, men nå har jeg - som jeg nevnte i et tidligere innlegg - bortimot 50 års erfaring med å lytte og stoler derfor rimelig bra på min "lyttekompetanse."
Elektrakabelen var bra, men da jeg prøvde en Vertere strømkabel, var jeg solgt. Og hvis noen spør hvordan den virket, er svaret ganske enkelt: alt ble bedre! (Og jeg regner med nesten som sjølsagt at alle har skiftet ut metalljumperne bak forsterkeren med en skikkelig signalkabel).
Trond Feiring
Er det Vertere Pulse HB til 27000,-At MA700 ikke er "fisefine"på strømkabler, stemmer ikke med min erfaring. Jeg har forsøkt med flere typer, bl.a. wireworld Elektra. Og jo bedre kabel (les dyrere, dessverre!) jo bedre lyd - i mine ører. Skeptikerne vil sikkert hevde at jeg lar meg lure av prisen på kabelen, men nå har jeg - som jeg nevnte i et tidligere innlegg - bortimot 50 års erfaring med å lytte og stoler derfor rimelig bra på min "lyttekompetanse."
Elektrakabelen var bra, men da jeg prøvde en Vertere strømkabel, var jeg solgt. Og hvis noen spør hvordan den virket, er svaret ganske enkelt: alt ble bedre! (Og jeg regner med nesten som sjølsagt at alle har skiftet ut metalljumperne bak forsterkeren med en skikkelig signalkabel).
Trond Feiring
HiFi Guiden.Er det Vertere Pulse HB til 27000,-At MA700 ikke er "fisefine"på strømkabler, stemmer ikke med min erfaring. Jeg har forsøkt med flere typer, bl.a. wireworld Elektra. Og jo bedre kabel (les dyrere, dessverre!) jo bedre lyd - i mine ører. Skeptikerne vil sikkert hevde at jeg lar meg lure av prisen på kabelen, men nå har jeg - som jeg nevnte i et tidligere innlegg - bortimot 50 års erfaring med å lytte og stoler derfor rimelig bra på min "lyttekompetanse."
Trond Feiring
Får jo nesten en brukt MA 7000 for den prisen
Hvem selger disse kablene i Norge?
Takk for informasjonen, synes det var snodig at driveren og nedlastingslinken til den fortsatt er datert i 2013. Men har oppgradert og nå spilt musikk sammenhengende i 90 minutter. Som er mer enn 3 ganger rekorden jeg oppnådde med den forrige driveren. Deilig at de følger opp med oppdaterte drivere. Forbedrer mitt inntrykk av firmaet og merket.Da har endelig McIntosh kommet med USB-driver verson 2.0 med støtte for Windows 10!
Har bare installert enda, men håper det blir slutt på blåskjerm og krasj.
Hvis du allerede har kablene og er fornøyd er det ingenting og stresse medDet stemmer. Jeg bruker en Vertere HB (Handbuilt) mellom pre- og powerdelen på MA 7000. Ny pris i dag er enda mer enn den prisen du nevner, H.I.A. Og ja: kabelparet er like mye verdt som en brukt MA 7000. Og ja, jeg vet dette er galskap, men kablene var "tilgjengelige", jeg prøvde dem og dermed var jeg solgt. Men i mine fornuftige stunder tenker jeg nok at jeg må få tak i en noe rimeligere , men god nok signalkabel (og kortere: 0,5 m). Så jeg legger vel disse ut for salg. Nå har jeg også en XLR vertere HB mellom sacd-spiller (Marantz SA11 S3) og min MA 7000. Det er nok også en form for "overkill", men de gjør underverker med lyden (ellere kanskje rettere: de gjør ingenting med lydsignalene mellom kilde og forsterker). Så XLR-kabelparet blir! Jeg har forøvrig Vertere Reference høyttalerkabler + strømkabler. Jeg har vært igjennom uendelig mange kabler i mitt liv. Ingen kan måle seg med Vertere.
Mvh
Trond Feiring
Vertere selges av Arild på HiFiguiden på Hjellum like utenfor Hamar. Et besøk hos han anbefales!
2 plus på den.Det stemmer. Jeg bruker en Vertere HB (Handbuilt) mellom pre- og powerdelen på MA 7000. Ny pris i dag er enda mer enn den prisen du nevner, H.I.A. Og ja: kabelparet er like mye verdt som en brukt MA 7000. Og ja, jeg vet dette er galskap, men kablene var "tilgjengelige", jeg prøvde dem og dermed var jeg solgt. Men i mine fornuftige stunder tenker jeg nok at jeg må få tak i en noe rimeligere , men god nok signalkabel (og kortere: 0,5 m). Så jeg legger vel disse ut for salg. Nå har jeg også en XLR vertere HB mellom sacd-spiller (Marantz SA11 S3) og min MA 7000. Det er nok også en form for "overkill", men de gjør underverker med lyden (ellere kanskje rettere: de gjør ingenting med lydsignalene mellom kilde og forsterker). Så XLR-kabelparet blir! Jeg har forøvrig Vertere Reference høyttalerkabler + strømkabler. Jeg har vært igjennom uendelig mange kabler i mitt liv. Ingen kan måle seg med Vertere.
Mvh
Trond Feiring
Vertere selges av Arild på HiFiguiden på Hjellum like utenfor Hamar. Et besøk hos han anbefales!
Åssen går det?Har prøvd 4 forskjellige pcer på min c48,alle fryser og crasher.Takk for informasjonen, synes det var snodig at driveren og nedlastingslinken til den fortsatt er datert i 2013. Men har oppgradert og nå spilt musikk sammenhengende i 90 minutter. Som er mer enn 3 ganger rekorden jeg oppnådde med den forrige driveren. Deilig at de følger opp med oppdaterte drivere. Forbedrer mitt inntrykk av firmaet og merket.Da har endelig McIntosh kommet med USB-driver verson 2.0 med støtte for Windows 10!
Har ikke fått krasj og blåskjerm etter å ha installert den nye USB-driveren (bank i bordet!), men har hatt et par tilfeller av maskina henger ved fullskjerm. Da er det bare å gå ut av fullskjerm, så fortsetter det som normalt (men skal ikke påstå at det er USB-driveren sin skyld). Kan legge til at jeg nå bruker for det meste Netflix-appen til Win10, da det kan se ut til at den gir mindre krasj.Åssen går det?Har prøvd 4 forskjellige pcer på min c48,alle fryser og crasher.Takk for informasjonen, synes det var snodig at driveren og nedlastingslinken til den fortsatt er datert i 2013. Men har oppgradert og nå spilt musikk sammenhengende i 90 minutter. Som er mer enn 3 ganger rekorden jeg oppnådde med den forrige driveren. Deilig at de følger opp med oppdaterte drivere. Forbedrer mitt inntrykk av firmaet og merket.Da har endelig McIntosh kommet med USB-driver verson 2.0 med støtte for Windows 10!
Fungerer omtrentlig prikkfritt igjen nå. Har en små-"irritasjon" ved at den mister sync ca. et kvartsekund når Win10 maskinen går i maks ved loading i spill. Det er til å leve med (og jeg har ikke satt opp cachen i driveren til C48 til 20ms igjen, den er tilbake på default 10ms. Kan muligens minske irritasjonen.) Musikk og filmer derimot er helt perfekt nå. Har ikke gjort noen andre endringer enn å laste ned driveren fra C48 produktsiden og installert denne.Åssen går det?Har prøvd 4 forskjellige pcer på min c48,alle fryser og crasher.Takk for informasjonen, synes det var snodig at driveren og nedlastingslinken til den fortsatt er datert i 2013. Men har oppgradert og nå spilt musikk sammenhengende i 90 minutter. Som er mer enn 3 ganger rekorden jeg oppnådde med den forrige driveren. Deilig at de følger opp med oppdaterte drivere. Forbedrer mitt inntrykk av firmaet og merket.Da har endelig McIntosh kommet med USB-driver verson 2.0 med støtte for Windows 10!
Skikkelig lekkert. Men jeg savner kuskinnet dittDa var elektronikken på plass, mangler bare HT.
Jeg kommer til å kjøpe en midlertidig løsning og har en kandidat i tankene.
Vis vedlegget 349148
Hehe. det ligger nå under spisebordet.Skikkelig lekkert. Men jeg savner kuskinnet dittDa var elektronikken på plass, mangler bare HT.
Jeg kommer til å kjøpe en midlertidig løsning og har en kandidat i tankene.