Thomasd
Hi-Fi freak
Innkjøpere og den blå skolen økonominærdene med høyskoleutdanning beveger seg lenger og lenger vekk fra bakkekontakt. Bygg merkevare, spar penger. Tenk profitt til neste år ikke tyve år. Raske penger i min 5 års karriere, da får jeg en bra cv og søker meg ny jobb. Er skipet synkende blir det neste manns problem. Jeg har levert mine suksessfaktorer de fem årene jeg arbeider der og går videre til neste arbeidsgiver. Tar med meg paraplyen først. Excel arket tar ikke hensyn til kundeopplevelsen over tid, godt nok er godt nok, resten sløseri og innkjøperen blir sikkert årets medarbeider feiret med Champis. I neste omgang lar vi oss lure av underleverandører fra Kina som skrur ned kvaliteten på produktene så fort man snur ryggen til de knepp for knepp, den kinesiske kulturen er slik. Private bedrifter med arbeidere og ledelse som har følelser for sin virksomhet utover utbytte, eksisterer de lenger?
Trist verden og Mcintosh er vel under en større paraply som de fleste på godt og vondt med sin konsernfilosofi.
Trist verden og Mcintosh er vel under en større paraply som de fleste på godt og vondt med sin konsernfilosofi.