Medbragt magi

R

Rojoh

Gjest
Fikk besøk av Ellef idag. Meningen var at vi skulle lodde om tappingen fra 4ohm til 8ohm på hans Premier 11 effektrinn. Men som seg hør og bør, så måtte vi jo bare ha en liten prøvelytt først:


Basskassene/det aktive delefilteret var ikke koblet til. Altså ble Triangle Comete'ne foret med strøm fra den litt utradisjonelle komboen NLE11/19 linetrinn og nevnte Conrad Johnson Premier 11.


Vi hørte nokså umiddelbart at dette var en kombinasjon som virkelig luktet fugl... For å gjøre historien kort: Det ble ingen lodding eller andre praktiske gjøremål. Vi ble bare sittende og måpe - og måpen ble bare større og større etterhvert som Premieren fikk varmen i seg. Uansett hvilken musikk vi foret anlegget med, så ble vi revet med på en slik måte man ikke så ofte opplever. Det hele toppet seg når Jethro Tull - Stand Up og Santana - Abraxas ble puttet i Meridianen.


Nå har både jeg og Ellef et lite problem...

Mvh. Johan
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
CJ er :-* høres ut som dere hadde det gøy.
 
R

Rojoh

Gjest
Mulig at dette oppsettet ikke var 100% pinlig, objektivt nøytralt-korrekt. Men fyttikatta så gøy det var å lytte på. Artig når man finner frem til kombinasjoner som "tar av". Mindre artig når man må koble ned igjen.

Mvh. Johan
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
Hva synes du om cj kontra aragon blokkene da. Jeg hadde engang en accurus a250 som jeg trodde var god helt til den ble byttet ut med et selvbygg. Da hørte jeg hvor feil den spilte - for lyst og "umusikalsk" selv om det var krefter i bøtter og spann.
 
R

Rojoh

Gjest
Det ble vel solid borteseier det. Mer trøkk og raffinement i hele det store mellomtoneområdet. Aragon virket litt mer flisete i diskanten også. Nå har jo matching litt å si også, men uansett er nok CJ'en en klasse over Aragon. Låt rett og slett knall sammen med Triangle-høyttalerne. Litt moro var det også å høre hvor bra det låt sammen med NLE linjetrinnet. Skulle gjerne hatt en slik CJ, jeg... ;D

Mvh. Johan
 

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Innlegg
90
Antall liker
0
Den Conrad-johnsonen var sexy. Hvis man kan si det om et hifi produkt.
 
R

Rojoh

Gjest
Hva skulle jeg gjort uten deg, Lin?;) Må jo si at vi hadde det fryktelig moro igår. Vi får vel se hva det blir til.

(En annen måte å si det på: Jeg kan godt ta hånd om forsterkeren, hvis du lover å ta hånd om Lf... ;D)

Mvh. Johan
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Triangle + NLE linjetrinnet + CJ premier 11A = Magi;D

Jeg har aldri hørt et mer engasjerende system. Opplevelsen framkalte dans, lufttrommer, luft gitar og store glis i nesten 5 timer. Det er bare deilig når musikken "slipper" høytalerene, og kritiske blikk på diskant, bass og andre kritiske lydparametere går i glemme boken uavhengig av musikkstil og lydkvalitet.

CJ'en går som du vet mest sannsynlig til en kompis Rojoh, så det hjelper nok lite å fri til Lin;) Den farger nok lyden ja, men den formidler den deiligste og råeste vokalgivningen jeg har hørt fra noen forsterker.

Andreas: tror jeg har noe skjema-greier (diy er ikke min sterkeste side) som jeg kan ta en kopi av og sende deg om det er ønskelig.

Ellef
 
R

Rojoh

Gjest
He, he... Neida, var klar over at CJ'en var opptatt. Men at det er en virkelig bra sak, det hersker det liten tvil om. Nuvel: Har jo et annet prosjekt på gang. Kan jo bli artige saker det også. ;D

Mvh. Johan
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
.

Andreas: tror jeg har noe skjema-greier (diy er ikke min sterkeste side) som jeg kan ta en kopi av og sende deg om det er ønskelig.

Ellef
Det vil jeg svært gjerne ha. Sender deg e-mail og post info på pm.
 
Topp Bunn