Mediaspiller - hvilke?

tommy_sn

Medlem
Ble medlem
29.05.2002
Innlegg
27
Antall liker
0
Hei

Er på utkikk etter en mediaspiller som ta "alt", men trenger noen tips til hva som faktisk fungerer..står mye rart i brukerannmeldelser osv på forskjellige sider..
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.817
Antall liker
5.343
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
litt mer spesifikt hva du vil bruke den til? Bruker selv Dune HD prime til å streame Blu-ray isoer. Fungerer strålende.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.454
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
D-Link Boxee Box, 1500ish kr.
Streamer det meste du kan by på fra en PC/NAS.
Enkel GUI, genial fjernkontroll (radio, ikke IR)
Liten av størrelse. Det som måtte finnes av bugs, blir alltid rettet opp i, i hyppige FW oppdateringer.
Har en nå, skal ha en eller to til etterhvert.

Minuset.. ikke den beste for musikk(bruksmessig), men det er heller ikke et kriterium for meg.

mvh
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.817
Antall liker
5.343
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
er vel desverre ingen gode som både tar film og musikk på en god måte (uten å måtte ha på tv ved musikk), ihvertfall ikke som jeg har funnet.

Bruker Dune til film og squeezeboc til musikk.
 

tommy_sn

Medlem
Ble medlem
29.05.2002
Innlegg
27
Antall liker
0
Den vil hovedsakelig bli brukt til film..BD-Iso, mkv med DTS master audio. Og noe musikk. At tv må på er ikke noe problem..

Har sett litt på ac ryan hd mini2 da planen ved 1080p materiale var å koble til en usb-disk på den, istedenfor å streame over nettet hvis det blir et problem.
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.259
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Har en AC Ryan HD Mini, koblet til ekstern hd. Fungerer helt fint med 1080p. Har ikke prøvd meg på streaming trådløst, tror det vil funke dårlig på HD-materiale.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.271
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
atonal skrev:
Har en AC Ryan HD Mini, koblet til ekstern hd. Fungerer helt fint med 1080p. Har ikke prøvd meg på streaming trådløst, tror det vil funke dårlig på HD-materiale.
Hos meg er WDTV Live Hub og Squeezebox Touch en super kombinasjon til hhv. video og audio.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Boxee Box er helt topp til avspilling av film, serier samt direktestreaming fra nettet.

Den er ikke egnet til musikk, men boksen er liten og kan gjemmes bort bak apparatet eller inne i et skap så lenge det er en kabel til apparatet. Fjenkontrollen bruker radiosignaler og ikke IR, og har fullt qwerty på baksiden.

Til musikk, SB med en egnet pad som fjernkontroll og browser. Det går sikkert an å bygge noe selv som håndterer både lyd og bilde like bra og kan styres fra en pad, men det er nok ganske komplisert å få til å funke.

Det du ikke vil ha er en løsning som gjør at du må skru på TV-skjermen for å velge musikk.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.421
Antall liker
1.147
Torget vurderinger
4
Dazed skrev:
atonal skrev:
Har en AC Ryan HD Mini, koblet til ekstern hd. Fungerer helt fint med 1080p. Har ikke prøvd meg på streaming trådløst, tror det vil funke dårlig på HD-materiale.
Hos meg er WDTV Live Hub og Squeezebox Touch en super kombinasjon til hhv. video og audio.
Jeg kjøpte WDTV som julegave til min far for 2 år siden og det er faktisk relativt bra lyd på den, bedre enn på Denon cd spilleren han hadde fra før.

Den spiller av .flac og de fleste videoformater
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.271
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
Dazed skrev:
atonal skrev:
Har en AC Ryan HD Mini, koblet til ekstern hd. Fungerer helt fint med 1080p. Har ikke prøvd meg på streaming trådløst, tror det vil funke dårlig på HD-materiale.
Hos meg er WDTV Live Hub og Squeezebox Touch en super kombinasjon til hhv. video og audio.
Jeg kjøpte WDTV som julegave til min far for 2 år siden og det er faktisk relativt bra lyd på den, bedre enn på Denon cd spilleren han hadde fra før.

Den spiller av .flac og de fleste videoformater
Jepp, og "WDTV Live Hub" er en generasjon nyere og mer brukervennlig, støtter "alle" oppløsninger og formater samt har både hdmi- og kompositt-utganger for bilde OG digital utgang for lyd. (Toslink) 1TB innebygget harddisk har den også.

Utrolig flott boks for 12-1300Kr.
 
Topp Bunn