Melodi GP igjen...

Kva utsegn tykkjer du er på sin plass i kveld?

• Totalt antall stemmer
    25
  • Avstemningen er stengt .

JørgenK

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
83
Sted
Ringsaker
Torget vurderinger
9
Hvordan er disse GP reglene egentlig ? Jeg trodde Norge måtte stå over et år, pga det dårlige resultatet forrige gang. Det var tydeligvis ikke riktig...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.236
Torget vurderinger
1
Romania har en skikkelig kul opera-poplåt. Du verden for en kastratsanger de har sendt oppover.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.236
Torget vurderinger
1
Da fikk vi faktisk 12 poeng fra svenskene! :cool:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.236
Torget vurderinger
1
Tja... enda noen titalls land igjen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Fikk en 'heads up' om begivenheten av en kollega rett før vi dro hjem i kveld. Det hadde gått meg hus forbi at det var i dag. Mulig hun husket denne FB-kommentaren fra i fjor?

Ja. Nå er det bare å få på seg den lilla paljettdressen, sprette en kartong billig rødvin, tenne stearinlys med ehhh... duft..., og trøkke i seg et helt brett P-piller for å få opp østrogennivået. Det er Melodi Grand Prix, dere!

Eller, vent.. Hva med å gi beng i hele prosjektet og spille noen vinylskiver i stedet?

Tror kanskje jeg går for det siste..

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.236
Torget vurderinger
1
Ser ut som at showet flyttes over sundet til neste år.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Det verste er at jeg faktisk synes at låta til søte frøken Berger ikke er så ille (bare så det er sagt; jeg så ikke på mgp. Har et image å opprettholde;)). Ganske fet egentlig... Ringe legen på mandag.

Og jeg stemte på siste alternativ. Hvem vil vel ikke ha sin egen flammekaster?

C

Cyber

Gjest
Synes det var mye som var helt greit. Terningkastene i VG med ener og toer til nesten alt er jo bare tull, det er faktisk ikke så kleint.

Det som er snodig er at de "store" landene ikke har mer krutt å komme med, men de har vel nok økonomisk å ta seg av så de er bare glade for å slippe nok en rød post i regnskapet.

Sist redigert av en moderator:

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Jeg synes det var storsinnet av Danmark å ta regninga for neste års show.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.996
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Romania har en skikkelig kul opera-poplåt. Du verden for en kastratsanger de har sendt oppover.
Ja, du verden.... han er da hverken fugel eller fisk. ;)

DETTE er en "kastratsanger" - som også har tonnevis med humor og musikkglede i sine fremførelser:

Nå skal jeg ikke uttale meg utifra finalen i går, for den så jeg ikke. Men har sett glimt av denne Cæsar tidligere...

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.273
Torget vurderinger
32
For en gammel Depeche Mode-fan, så er rytmekompet i Margaret Berger sin låt veldig lik "It's No Good" fra Ultra-plata i 1997. Danskene hadde den beste pakka med god låt, bra framføring, godt arrangement og frontfigur som visste hvordan hun skulle leke med kamera. Det kunne også isdronningen vi sendte til Malmø.

Malta sin låt var ganske morsom, og jeg kunne godt tenkt meg å høre progbandet til islendingen. Han virket å ha stemmeprakten i orden.

Roy

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Stemte nok ikke, men likte Italia (cocky type, sang veldig bra, litt kul låt etter å ha jobbet med velviljen min litt), Norge, og faktisk et par av de østblokklanda i toppen + Malta. Enig med R.E.S i at progrockbandet til islendingen fikk jeg litt lyst å sjekke ut. Mulig han var (ved siden av Italia og muligens Russland) den beste vokalisten (hvis vi bare tenker sangprestasjon og ikke låt (I denne gruppen bør kanskje vokalisten til rockerne fra.. var det Albania? også med)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.542
Hjelper ikke med gode vokalister når låtene like gjerne kunne ha vært skrevet av ungdomskoleelever. Mesteparten av låtene er fulle av kilsjeer og det satses mer på det visuelle enn musikalske. At isdronningen kom såpass høyt opp forbauser ikke. Passe sexy til at onkel og bestefar stemmer, passe tekkelig til at tante og bestemor stemmer. Det samme gjelder forøvrig vinneren.
Unge menn med dådyrøyne pleier også og score høyt.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Det er helt sant, men i denne sammenhengen er det viktig å finne lyspunkt :D og noen låter er jo faktisk (ok mange) FÆLE med helt talentløs vokalist. Mens et par-tre.. (kan kanskje strekke meg til 5) var ikke så ille og med GOD vokalist (og i sistnevnte kategori må vi jo nesten godkjenne dette som musikk) :D i GP sammenheng er jo det stort!

Hjelper ikke med gode vokalister når låtene like gjerne kunne ha vært skrevet av ungdomskoleelever. Mesteparten av låtene er fulle av kilsjeer og det satses mer på det visuelle enn musikalske. At isdronningen kom såpass høyt opp forbauser ikke. Passe sexy til at onkel og bestefar stemmer, passe tekkelig til at tante og bestemor stemmer. Det samme gjelder forøvrig vinneren.
Unge menn med dådyrøyne pleier også og score høyt.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.236
Torget vurderinger
1
Fra dette:

'

...til dette: