Menn som slår

O

Omar

Gjest
Det høres kanskje litt vel mye på spissen. Men jeg syns at damer som har en voldelig samboer ektefelle eller kjæreste får som fortjent juling selv om hun er totalt uskyldig. Rihanna og Chris Brown, sitt forhold er omdiskuter bl. a i Oprah Winfrey Show. Noen er skeptisk og setter spørsmålstegn til at Rihana holder seg til Kjæresten selv om han eskalerende klikker på dama si og bruker vold. Dette er også tilfelle i noen forhold og det er noen ganger grunn til å stille spørsmålstegn til en del kvinners valg.
Hvis noen jenter blir sammen med en gutt delvis pga bakgrunnen til gutten hvor vold og misshandling inngår også seksuell misshandling. Hvor stor er da ikke sjansen på at offer blir overgriper. Bare se på statistikken.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.524
Håvarhede skrev:
Men jeg syns at damer som har en voldelig samboer ektefelle eller kjæreste får som fortjent juling selv om hun er totalt uskyldig.
Jeg syns ikke det er greit at menn er voldelige, men kvinnene får så sinnsykt fortjent.
Som kommunikasjonsrådgiver vil jeg si at du nå har kommet til et punkt hvor det er på tide å ta to skritt tilbake og tenke over det jeg har sitert deg på.
Totalt uskyldige får ikke som fortjent om de blir utsatt for vold, det være seg om det er menn eller kvinner.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
I nabolaget mitt slår ikke menn damene. De kjører dem ned med bilen...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.208
Torget vurderinger
2
Jeg kan ikke helt se hensikten med denne tråden, og uten er meget god forklaring (som jeg vanskelig kan se finnes) så er jeg nære på å sende hele tråden i søplekassen.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg stemmer også for å kondemnere denne tråden, dette var lavmål selv for off-topic hjørnet å være.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Håvarhede skrev:
Jeg syns ikke det er greit at menn er voldelige, men kvinnene får så sinnsykt fortjent. Hvorfor Ja du kan spørre om hvorfor jeg mener dette. Svaret kommer i neste episode.
Jeg vil ikke høre mer. Finn deg en psykolog.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Håvarhede skrev:
Jeg syns ikke det er greit at menn er voldelige, etc.....

. Svaret kommer i neste episode.
'

herregud da for et jævla sippekor, la nå mannen få komme med forklaringen.

O

Omar

Gjest
OK! Før jeg blir slettet skal jeg forklare.
Jente møter mann (Ikke gutt) ...han er perfekt intelligent i hennes øyne og sosialt bra. Hun føler seg veeeldig tiltrukket og blir hodestups forelsket etter at han har jobbet en del for å få denne vakre intelligente og talentfulle dama.
Så begynner han å sjekke mobilen, lommeboka og prøver hele tiden til å manipulere henne til å holde seg borte fra venner. Han er kul og morsom på bekostning av kjæresten i sosiale settinger. Så begynner han å beskylde henne for ting og tang og dette gir henne skyldfølelse. Så begynner han med milde trusler og senere alvorlige trusler og til slutt slår han dama i ansiktet fordi hun if.eks.kke har satt tanbørsten i rett kopp.
Så blir han plutselig kjempesnill etterpå og kjøper gaver og trekker henne tilbake med blomster små søte bamser "AND DOING ALL THE RIGHT THINGS" og lover på tro og ære og ti kniver i hjertet at dette selvfølgelig ikke skal skje igjenn. Hallo! MEN ALLIKEVEL ER KVINNEN SUPERFORELSKET og blir hos den snille mannen som selvfølgelig har et temprament problem og dette gjenntar seg om og om igjenn uten at jentene prøver å få hjelp eller vil ut av forholdet. Han bruker også sex som middel for å manipulere henne med delvis tvang.
Dette gjør at jeg mister respekt for slike damer som fortsetter å være i et forhold (bare fordi de er elsker han) Dette signaliserer at vold er middelet for en vinner.
Det er derfor jeg at i noen tilfeller, syns jeg ikke synd på damer som blir utsatt for misshandling. MEN det motsatte mener jeg om damer som VIL ut av forholdet. Da er det alvorlig at dama ikke for lov til av kjæresten å gjøre det slutt
I USA kan en gutt true ei jente på livet mens forldrene ser på uten å bli straffet. Fordi det skjer igjennom mobil. Jeg håper at dette er ulovlig i Norge.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg tror du fortsatt har mye å lære om dette, Håverhede...

b@s

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.09.2007
Antall liker
1
Tar poenget ditt, men å trekke den til at de fortjener det.......
Litt mer ydmykhet overfor mennesker som er i en vanskelig situasjon synes jeg hadde kledd deg bedre.
Gå en dag i deres sko før du fordømmer

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Håvarhede har tydeligvis store hull hva angår kunnskap om menneskers psyke. Psykisk mishandling, hjernevasking etc er tydeligvis begreper som for han må være komplett ukjent.

For min del og på vegne av mishandlede kvinner bør vel denne tråden slettes.
Lf

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ELEL6200 skrev:
Håvarhede har tydeligvis store hull hva angår kunnskap om menneskers psyke. Psykisk mishandling, hjernevasking etc er tydeligvis begreper som for han må være komplett ukjent.

Lf
Enig! slett!

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Ingen tvil om at det er to sider av alle saker.. også denne.. voldelige folk (generelt) vil vi ikke ha, men selv om ikke damer slår (så veldig hardt iallefall, de slår ofte de også .. og kaster ting :) <- de kan være skumle) så greier de å såre likevel på en annen måte.. og den er ikke mindre alvorlig.. men vi mannfolk er for dumme til å informere offentligheten om at disse tingene skjer, derfor blir vi sittende med "svarteper" ... og vi er derfor pr. definisjon "badguys".. det kan være måneder med terror før ett evt. slag skjer, og i beste familiebevarende vilje aksepterer man 1000 ganger mer enn man kan takle og det går så langt at man gjør noe man ellers aldri ville utsatt noen for..

mvh teoretiker (for ever) :) (som aldri har banka noen som helst, men kanskje i et svakt øyeblikk lurt på om ikke DET hadde vært mer effektivt enn å bruke timevis/dagevis på å argumentere for døve ører) ;D

Vet det er ikke lov å ha slike tanker i dette landet, men det får dere bare takle.. Det går en grense for alt!

O

Omar

Gjest
Når jeg mister respekten, så syns jeg ikke synd på dama og hun får som fortjent. Men midt opp i alt dette, så er det tilfeller hvor damer tenker at de ikke fortjener en ikke voldelig og rettskaffen ordentlig og snill mann for de jenta føler seg mindreverdig som et resultat av den voldelige manns budskap til sånne kvinner og resten av værden. Rihanna er topp 3 popp sangere sammen med Byonce og Brithney Spears og signaliserer kolosalt til ungdom at vold er ok.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
NHvilket grunnlag har du til å miste "respekten" for disse kvinnene Håvarhede?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Episode 2 var lite imponerende.

Tror denne serien (bør) dø ut snart.

O

Omar

Gjest
ELEL6200 skrev:

Lf
Det er jo nettop det jeg har beskrevet. Trusler, manipullering, hjernevaskig ved å gi dama skyldfølelse.

Det med at de får som fortjent var overprovosering og det hadde jeg ikke gjort på byen. Men jeg støtter allikevel skeptikkerne som mener at personer som har kapasitet til å gå ut av forholdet ikke bør signalisere at vold er ok ved å bli i forholdet. Og det var egentlig hovedbudskapet mitt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Det er vanskelig å forstå hvor mye makt en psykopat har over sine offer.

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Antall liker
488
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Det forundrer meg hvor mye drit og tull man tillater komme på trykk i dette forumet.

Jeg moderer selv et forum og dette hadde gått i søpla på post 1.

O

Omar

Gjest
Nei fordi kanskje poenget mitt ligger skjult inn i en først ekstrem påstand, men med ett litt uklart poeng. Deretter veeenter jeg med å forklare meg. Selve poenget mitt ganske langt og mot slutten av stormen.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
8.425
Sted
Holmestrand
Også dumme enfoldige mennesker har krav på respekt og beskyttelse. Neste gang kan det være en av oss (hvem vi nå er) som trenger hjelp.

Er ellers enig med dem som mener dette ikke fører noe sted. Tror hr hede bør neskyttes mot seg selv.

G

Gjestemedlem

Gjest
Man skal ikke miste respekten for kvinner selv om de er svake, forelsket i en voldelig person, håper og tror det skal bedre seg, prøver å forandre ham, er engstelig og brutalisert, er redd for å bli alene, eller tar hensyn til barn eller familie for å opprettholde den.

Noen mennesker er svært manipulerende, noen sogar psykopatiske. De er svært vanskelig å forholde seg til og bruker gjerne pressmidler av forskjellig slag for å opprettholde situasjonen. Noen forandrer seg mye når de er beruset.

Se ikke på slike kvinner som svake, noen som ikke fortjener respekt fordi de holder ut med vold. Dette er nettopp slik en voldsmann tenker Håvardhedde. Han har også mistet respekten for henne, og da er det lettere å ty til vold.

Skjerp deg alvorlig.

O

Omar

Gjest
Nja men da vinner den voldelige og manipullerende sykopaten. Hvorfor kan ikke kvinner søke hjelp? Jeg er særdeles uenig i at kvinner er svake. De er eksplosivt svakere. Men har ofte langt mer fysisk arbeidskapasitet en menn. Jeg mister ikke respekt for kvinner som er i en vanskelig situasjon. Men jeg syns det er patetisk at jenta går tilbake igjenn og igjenn og igjenn etter gjentagende ulovlige voldsepisoder.
Skal man akseptere og respektere dette og slike personer?? Jeg har heller ikke respekt for menn som slår... Langt der ifra.

Med barn i bildet er det bare forsterkende patetisk å beskytte ungene med å la volddet bare fortsette. Men er man hjernevasket og kua så er man det og det kan man ikke gjøre noe med. Men kvinner som naturlig tiltrekkes av idioter kan bare ha det så godt. (Det er visst slik at dumme truende drittsekker og voldelige er meeeeget seksuelt aktive.

Jeg snakker ikke om bare psykopater men helt vanlige mann i gata som mister beherskelsen og slår.

Rusproblemer handler denne debatten ikke om.

G

Gjestemedlem

Gjest
Håvarhede skrev:
Nja men da vinner den voldelige og manipullerende sykopaten. Hvorfor kan ikke kvinner søke hjelp?
Tror du at du er til noen hjelp for dem ved at du mister respekten for dem da? Eller at du forakter dem for deres svakhet og unnlatenhet i å bryte ut av et slikt forhold?

Er det noen som fortjener den ytterste forakt så er det menn som slår kvinner.

Ikke dem som er deres ofre.

O

Omar

Gjest
Ja det er sant men utgangspunktet er Rihana. Jeg burde vel bare lagt vekt på at jeg er skeptisk til henne og bare henne og at debatten bare handler om henne. Hun har profesjonelle folk rundt seg og har kapasitet til å jippe ut han derre fyren.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.208
Torget vurderinger
2
Jeg ser at flere synes tråden bør slettes, men jeg lar den stå.

Jeg tror personlig at ingen ønsker å være i et forhold hvor en blir mishandlet, men det er ofte vanskelig å bryte ut av forhold, og alt for ofte ønsker vi å tro at ting skal endre seg til det bedre. Det er så mange aspekter rundt dette, og det er jo helt klart et tema som kan diskuteres, men jeg skulle gjerne sett at innlegg 1 hadde vært formulert nokså annerledes.

Mvh
Høvdingen

O

Omar

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Håvarhede skrev:
Nja men da vinner den voldelige og manipullerende sykopaten. Hvorfor kan ikke kvinner søke hjelp?
Tror du at du er til noen hjelp for dem ved at du mister respekten for dem da? Eller at du forakter dem for deres svakhet og unnlatenhet i å bryte ut av et slikt forhold?

Er det noen som fortjener den ytterste forakt så er det menn som slår kvinner.

Ikke dem som er deres ofre.
Nei det hjelper ikke. Men det er alvorlig at superkjendisser aksepterer sin situasjon selv om hun har et stort aparat rundt seg. Hun mister fans fordi hun holder seg fortsatt til den voldelige kjæresten sin. Jeg syns hun er på nippet til å få som fortjent. Hu velger å få juling selv.
Skal vold være ok?
Grunnen til at jeg tar opp dette, er at Rihanna har en stor påvirkningskraft og dette bruker pressen til fulle når de kan. Hun er i USA oppfattet som noe spesiell fordi hun holder seg til han dusten. Er det rart jeg lurer.

O

Omar

Gjest
Høvdingen skrev:
Jeg ser at flere synes tråden bør slettes, men jeg lar den stå.

Jeg tror personlig at ingen ønsker å være i et forhold hvor en blir mishandlet, men det er ofte vanskelig å bryte ut av forhold, og alt for ofte ønsker vi å tro at ting skal endre seg til det bedre. Det er så mange aspekter rundt dette, og det er jo helt klart et tema som kan diskuteres, men jeg skulle gjerne sett at innlegg 1 hadde vært formulert nokså annerledes.

Mvh
Høvdingen
Jepp!
Men det må vel være lov å være på spissen. At alle damer som er i voldelige forhold får som fortjent, har jeg mer eller mindre sagt at jeg ikke mener. Utgangspunktet var at jeg så temaet diskuter på Oprah Winfrey show hvor de diskuterte Rihanna. Det ble intervjuet folk som har opplevd at unge tennåringer blir misshandlet og slått og foreldre står maktesløse ovenfor dette selv om jenta vil ut. Argumentasjonen der har jeg prøvd litt ut på dette forumet

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
38.243
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Hmmm....finnes vel mange forum på nettet hvor disse typer tanker og problemstillinger kan diskuteres og luftes?? Og hvor tema er mere iht til forum. ::) Hva gjør denne tråden på sentralen ??? :-[

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
gismo skrev:
Og hvor tema er mere iht til forum. ::) Hva gjør denne tråden på sentralen ??? :-[
øy, du har en del innlegg, da har du vel vært her en stund. Sovet ?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Du kan for eksempel begynne din forhåpentligvis bratte lærekurve med å lese deg opp i 2 minutter om Stocholmsyndromet, Håvardhede.
Det du her framfører er så intenst kunnskapsløst og uforstandig at det hører barnehagen til. Og om du ikke fatter sammenhengen, understreker det forsåvidt poenget mitt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndromet

Honkey

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Håvardhede din forståelse av problemet er på lik linje med at løsningen på rusproblemet bare er å be de narkomane å slutte å ruse seg.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.014
Torget vurderinger
16
Håvarhede skrev:
Nei fordi kanskje poenget mitt ligger skjult inn i en først ekstrem påstand, men med ett litt uklart poeng. Deretter veeenter jeg med å forklare meg. Selve poenget mitt ganske langt og mot slutten av stormen.
Ja du er en riktig smarting, clever boy. Det er ingenting uklart med poenget ditt bortsett fra 1000 skrivefeil i den hjelpeløse formuleringen av det himmelropende åndssvake poenget. Sentralens mest idiotiske post så langt, gratulerer..

Topp Bunn