Kanskje ikke så rart - det gjelder jo nettopp kabler også!Denne tråden blir faktisk mer og mer en diskusjon på om jorden er flat eller rund..
Dessuten er jorden flat på kort sikt - og rund dersom du får litt avstand til problemstillingen...
|
Kanskje ikke så rart - det gjelder jo nettopp kabler også!Denne tråden blir faktisk mer og mer en diskusjon på om jorden er flat eller rund..
Nå synes jeg ikke du skal være så forutinntatt na_X. Du kan nok mye om nettverk, men kan du ALT? Jeg tviler på at dere har sjekket om nettet blir mer stabilt hvis dere drar over med en klut fuktet i linolje? Har dere prøvd å strippe isolasjonen og erstatte med bomull i linolje? Tenkte meg det ja... Du vet ikke før du har prøvd. Og ikke prøv deg på vise til målinger av jitter på nettet eller dyre nettverksanlysatorer. Dette er ting som bare kan måles med øra. Få av deg skylappene og sjekk ut triksene som har fungert i Hi-Fi i årevis. Det er DER kompetansen sitter. Ikke tro på disse teoretikerne som har designet tingene som knytter alt nett på hele jorden sammen.Her er jeg faktisk uenig.Min påstand er at man hører forskjell på nettverkskabler og at jorda fortsatt er flat. At jorda er flat så jeg nemlig mange overbevisende innlegg av på youtube, og jeg så en test av nettverkskabler i et Hifi-magasin der de hørte forskjell (uten noen testing av selve kabelen med egnet utstyr)..Men poenget er jo nettopp at de som nekter å teste og benekter alle andres observasjoner uten å selv ville gjøre sine egne, plasserer seg på samme side som de som påstår at jorda er flat. En enkel observasjon viser jo at jorda er rund. Likevel sitter de bak tastaturene sine og påstår at jorda er flat, og nekter å utfordre teoriene sine med praktisk sansing og observasjon. Denne mangelen på nysgjerrighet å vilje til å utfordre teorier er jo idiotens strategi.
Veldig mange som mener jorden er flat går imot all forskning fordi de selv mener de kan dette bedre og har sine egne teorier på hvorfor denne er flat. Synes denne tråden er mye av det samme, mange teoretikere og synsere som bytter ukritisk en kabel og mener det nå er bedre uten å faktisk finne ut hvorfor det faktisk låter så mye bedre, hverken noen teori eller praktisk grunnlag hvorfor det ble bedre (det bare ble mye bedre for ørene, er det mange som sier).
Jeg jobber med nettverk, som nevnt tidligere i tråden veldig mange ganger. Mener du seriøst at jeg skal faktisk gå imot alle fakta og etablerte standarder og ikke minst praktisk kompetanse som jeg selv har fått igjennom flere år med jobbing og kursing på å bytte til en nettverkskabel som hverken teoretisk eller praktisk innenfor de standarder og rammer som er etablerte på nettverk har noen som helst forskjell (så fremt begge kabler er innenfor standarden)?
Jeg sier ikke at det ikke er forskjell på kabler, men nettverk har standarder som innehar visse kvaliteter og er man innenfor samme standarden så er det faktisk 0 forskjell på kablene innenfor denne standarden i praktisk betydning, for her er det snakk om dataoverføring innenfor et visst antall meter på en bestemt hastighet (såklart avvik kan forekomme, men disse snakker jeg ikke om da disse er UTENFOR standarden).
Denne tråden blir faktisk mer og mer en diskusjon på om jorden er flat eller rund..
Jow jow til grin ( latterliggjort) er vist forventeligt. Så mener du vel også at det er masse suggesion når det går som varmt brød det bomulds kabel. Er keramik ikke den bedste isolator? I så fald hvorfor lyder det så skrækkelig skrigende? Det er vel bare indbilning går jeg ud fra?Nå synes jeg ikke du skal være så forutinntatt na_X. Du kan nok mye om nettverk, men kan du ALT? Jeg tviler på at dere har sjekket om nettet blir mer stabilt hvis dere drar over med en klut fuktet i linolje? Har dere prøvd å strippe isolasjonen og erstatte med bomull i linolje? Tenkte meg det ja... Du vet ikke før du har prøvd. Og ikke prøv deg på vise til målinger av jitter på nettet eller dyre nettverksanlysatorer. Dette er ting som bare kan måles med øra. Få av deg skylappene og sjekk ut triksene som har fungert i Hi-Fi i årevis. Det er DER kompetansen sitter. Ikke tro på disse teoretikerne som har designet tingene som knytter alt nett på hele jorden sammen.Her er jeg faktisk uenig.Min påstand er at man hører forskjell på nettverkskabler og at jorda fortsatt er flat. At jorda er flat så jeg nemlig mange overbevisende innlegg av på youtube, og jeg så en test av nettverkskabler i et Hifi-magasin der de hørte forskjell (uten noen testing av selve kabelen med egnet utstyr)..Men poenget er jo nettopp at de som nekter å teste og benekter alle andres observasjoner uten å selv ville gjøre sine egne, plasserer seg på samme side som de som påstår at jorda er flat. En enkel observasjon viser jo at jorda er rund. Likevel sitter de bak tastaturene sine og påstår at jorda er flat, og nekter å utfordre teoriene sine med praktisk sansing og observasjon. Denne mangelen på nysgjerrighet å vilje til å utfordre teorier er jo idiotens strategi.
Veldig mange som mener jorden er flat går imot all forskning fordi de selv mener de kan dette bedre og har sine egne teorier på hvorfor denne er flat. Synes denne tråden er mye av det samme, mange teoretikere og synsere som bytter ukritisk en kabel og mener det nå er bedre uten å faktisk finne ut hvorfor det faktisk låter så mye bedre, hverken noen teori eller praktisk grunnlag hvorfor det ble bedre (det bare ble mye bedre for ørene, er det mange som sier).
Jeg jobber med nettverk, som nevnt tidligere i tråden veldig mange ganger. Mener du seriøst at jeg skal faktisk gå imot alle fakta og etablerte standarder og ikke minst praktisk kompetanse som jeg selv har fått igjennom flere år med jobbing og kursing på å bytte til en nettverkskabel som hverken teoretisk eller praktisk innenfor de standarder og rammer som er etablerte på nettverk har noen som helst forskjell (så fremt begge kabler er innenfor standarden)?
Jeg sier ikke at det ikke er forskjell på kabler, men nettverk har standarder som innehar visse kvaliteter og er man innenfor samme standarden så er det faktisk 0 forskjell på kablene innenfor denne standarden i praktisk betydning, for her er det snakk om dataoverføring innenfor et visst antall meter på en bestemt hastighet (såklart avvik kan forekomme, men disse snakker jeg ikke om da disse er UTENFOR standarden).
Denne tråden blir faktisk mer og mer en diskusjon på om jorden er flat eller rund..
Bare i måneskin.Det er bevist at bomull og linolje sammen har en betydelig hallusinerende effekt.....
Har intet å gjøre med tro men med analytisk sans. Nogen har det og andre ikke. Men når man ikke har det er det lettest å idiot vurdere modparten.Det er et dårlig argument å si at det må være sant når mengder av folk tror på det. 2,4 milliarder kristne kan vel ikke ta feil? Vel, ifølge de 1,7 milliarder muslimene finnes det minst 2,4 milliarder lettlurte fjols.
Andre legger minst 1,7 milliarder lettlurte fjols oppå der igjen.
Vel, det er beviselig ganske diskutabelt om dette har med tro, bias eller andre psykologiske fenomen å gjøre.Har intet å gjøre med tro men med analytisk sans. Nogen har det og andre ikke. Men når man ikke har det er det lettest å idiot vurdere modparten.
Niks. All ethernettkommunikasjon skal iht standarden være utstyrt med galvanisk skille. Dette er fordi at ethernett kan spenne avstander på 100m, og en da som regel vil være koblet til forskjellige kurser i hver ende.Hvis nettverkskomponenter i begge ender av kabelen er jordet, så kan kabeltype (skjerm til jord) medføre jordingssløyfer som kan være uheldig.Hvilken som helst Cat6 koster vel en 50-lapp på ei kontorsjappe???
Jo, men er ikke dette for twisted pair signalene?Niks. All ethernettkommunikasjon skal iht standarden være utstyrt med galvanisk skille. Dette er fordi at ethernett kan spenne avstander på 100m, og en da som regel vil være koblet til forskjellige kurser i hver ende.Hvis nettverkskomponenter i begge ender av kabelen er jordet, så kan kabeltype (skjerm til jord) medføre jordingssløyfer som kan være uheldig.Hvilken som helst Cat6 koster vel en 50-lapp på ei kontorsjappe???
Johan-Kr
Det finnes vel både TP og STP Cat 6?Jo, men er ikke dette for twisted pair signalene?Niks. All ethernettkommunikasjon skal iht standarden være utstyrt med galvanisk skille. Dette er fordi at ethernett kan spenne avstander på 100m, og en da som regel vil være koblet til forskjellige kurser i hver ende.Hvis nettverkskomponenter i begge ender av kabelen er jordet, så kan kabeltype (skjerm til jord) medføre jordingssløyfer som kan være uheldig.Hvilken som helst Cat6 koster vel en 50-lapp på ei kontorsjappe???
Johan-Kr
For cat. 6 finnes det vel en overall skjerm. Sier du at denne blir galvanisk isolert også?
Dette gjelder jo bare online streaming!Korriger meg hvis jeg tar feil, men er det noen som mener at den siste meteren med nettverkskabel fra din ruter i huset fram til din streamer påvirker lyden fra en kilde som som ligger hundrevis av mil unna og der overføringen fram til ditt hus er gjort med helt standard industrikabling?
Det må være noe jeg ikke har forstått...
Ja, du er ikke akkurat kjent for å stole på ørene...Bare stol på øynene.
Jeg påberoper meg tvert imot sansenes feilbarlighet. Det gir opphav til mange fine opplevelser. Øl, damer, musikk. Need I go on?Hele poenget med stereo er jo å lure sanseapparatet til å danne et bilde av artister og instrumenter som står fordelt i bredde, dybde og høyde på en virtuell scene. Det står jo ingen vokalist mellom høyttalerne, det låter bare slik. Da er det litt smått fascinerende med folk som påberoper seg sanseapparatets ufeilbarlighet.
Jeg påberoper meg tvert imot sansenes feilbarlighet. Det gir opphav til mange fine opplevelser. Øl, damer, musikk. Need I go on?Hele poenget med stereo er jo å lure sanseapparatet til å danne et bilde av artister og instrumenter som står fordelt i bredde, dybde og høyde på en virtuell scene. Det står jo ingen vokalist mellom høyttalerne, det låter bare slik. Da er det litt smått fascinerende med folk som påberoper seg sanseapparatets ufeilbarlighet.
Men klart - det er helt greit at du foretrekker en kveld hjemme med målinger av pink noise med flat frekvenskurve.
Har de tomt da å byggetillatelsen i orden ?Må ikke glemme grunnmuren cruiser - grunnmuren....
Det er bare noget du tror. En kan let høre om det er ægte eller mixet.Hele poenget med stereo er jo å lure sanseapparatet til å danne et bilde av artister og instrumenter som står fordelt i bredde, dybde og høyde på en virtuell scene. Det står jo ingen vokalist mellom høyttalerne, det låter bare slik. Da er det litt smått fascinerende med folk som påberoper seg sanseapparatets ufeilbarlighet.