Hvis vi tar utgangspunkt i 100MB/s nettverk og det faktum at hver pakke tidstagges ved mottak og settes i sammen i renderer, så var jeg bare opptatt av hvor stor del av bølgeformen som dekkes av hver pakke, gitt en samplingsfrekvens på 44.1kHz ved utklokking av bufferet. Hver bitflip inni hver pakke som mottas er jo ikke tidstagget, så jeg lurer på er om en skew mellom bits har noe å si, gitt at det brukes linær interpolasjon mellom bits (?) Etter det jeg forstår så vil ikke dette spille noen rolle så lenge sender opererer med 44.1kHz og mottaker klokker ut bufferet med den samme frekvensen. Da vil reproduksjonen av det analoge signalet etter mottak stemme overens. Vil også fase og nullgjennomgang være identisk, mao. irrelevant?
Jeg forstår ikke hva du mener med "om en skew mellom bits har noe å si, gitt at det brukes linær interpolasjon mellom bits." Det er ingen interpolasjon i dette grensesnittet. Hvis pakken ikke mottas korrekt (checksum) vil den bli forkastet og sendt på nytt. Pakkene som kommer inn til bufferen har ingen annen tidsinformasjon enn at en header for filen sier at dette er to-kanals audio med 16 bits oppløsning og 44.1 kHz samplerate. I hvilken rekkefølge pakkene kommer inn til bufferen og eksakt tidspunkt for hver pakke og hver bit har ingen ting å si, på samme måte som om du kopierer filen fra en mappe til en annen på en PC. Dette er fortsatt en asynkron overføring av en fil, ikke en synkron overføring av et audiosignal.
Et klokkesignal oppstår først i overføringen på S/PDIF fra streamer til DAC. Den datastrømmen er synkron og skal helst holde eksakt den takten som er angitt, 16 bits pr kanal 44100 ganger i sekundet. Tidsvariasjon der kan bli til analog forvrengning i DAC hvis denne ikke er i stand til å ignorere jitteret. Det vil ikke vise seg som "time smearing" eller lignende, bare som uharmonisk forvrengning av den analoge bølgeformen hvis samplepunktene blir forskjøvet sidelengs fra riktig tidspunkt.
Det analoge signalet ut av DAC er en tredje ting. Det er først der det oppstår et "tidsdomene" i en form vi kan høre. Det påvirkes ikke av noe av dette.