JMM
Slava Ukraini!
Hvis trådstarter liker sin Hana SL så er det jo ingenting i veien for å handle en Hana SL igjen. Man må jo ikke ha noe annet.
Nålefanecantilever, hva det enn heter på norsk
Da er vel det åpenbare bankers-valget å gå for en ML.Hvis trådstarter liker sin Hana SL så er det jo ingenting i veien for å handle en Hana SL igjen. Man må jo ikke ha noe annet.
Må si den virker relativt rimelig priset, og AT er veletablerte så man kan kanskje ikke gå så feil.. men er redd for MM altså. Har bare hatt to, Rega Elys2 og Exact, og ingen av dem var noen høydare. MC ga en luft som jeg ikke hadde hatt før. Men, det er jo et lite utvalg av hva verden har å by på.Jeg tror en MM-pickup vil være snillere med tonearmen din enn Hanaen. Slikt gir også mindre skurr.
(Har jeg nevnt VM540ML? )
Nå lyver du, Elys og Exact har ingen ting med Audio-Technica å gjøre, di blir produsert hos Rega.Hverken Elys2 eller Exact er noen målestokk for hva en MM kan by på. Begge er billige greier fra de lavere trinn på Audio-Technica-stigen, med heftig påslag i pris for Rega-navnet. En VM540ML er en helt annen skapning.
Hva er det som hindrer deg å besøke andre vinylister som kan by på flere varianter av spillere/PU for å hjelpe deg på veien videre.....og attpåtil spanderer kaffi?Så nå er jeg om mulig bare enda mer engstelig enn før. Er jo ikke mulig å prøve før man kjøper, akkurat.
Nå lyver du, Elys og Exact har ingen ting med Audio-Technica å gjøre, di blir produsert hos Rega.
Nå har jeg vært på hifi-sjappa, og de sier at MM ikke gir den samme luften, og at Ortofon Quintet Black S er veien å gå.
Hvis man har en ok mc riaa eller step up, så vil de fleste mc låte bedre enn mm. Ikke alle, men i hovedsak.Nå har jeg vært på hifi-sjappa, og de sier at MM ikke gir den samme luften, og at Ortofon Quintet Black S er veien å gå. Veldig hyggelig, men når jeg leser internett, så aner det meg at den ikke vil egne seg så godt til mitt bruk (fin blanding av audiofile pressinger og ihjelspilte singler). Så nå er jeg om mulig bare enda mer engstelig enn før. Er jo ikke mulig å prøve før man kjøper, akkurat.
Skal prøve å justere PU litt mer i kveld, og eksperimentere med stifttrykk også. Så får vi se. Men den låter ikke optimalt, og det gjør meg trist.
En av grunnene til at jeg opprinnelig gikk for shibata, var nettopp for å kunne få mer ut av gamle plater. Om det er de gamle platene som har slitt ut PUen kan man jo lure på, men ingenting legges på tallerkenen uten at det er grundig rengjort.Kanskje du burde vurdere to platespillere? En med en god mc pick up for nye og plater som ellers i fin stand, og en annen spiller med en rimelig mm for singler og plater som er i dårligere forfatning.
Jeg ville ikke "brukt opp" en dyr pick up på dårlige plater.
Kjenner ikke så mye folk men mulig jeg får lånt en mm til uka. Akkurat nå føles det som en uutholdelig evighetHva er det som hindrer deg å besøke andre vinylister som kan by på flere varianter av spillere/PU for å hjelpe deg på veien videre.....og attpåtil spanderer kaffi?
Stort sett er det bare å sende en PM til den du ønsker å besøke. Folk her inne er etter min erfaring utrolig hjelpsomme og gjestfrie.Kjenner ikke så mye folk men mulig jeg får lånt en mm til uka. Akkurat nå føles det som en uutholdelig evighet
Garantert!Hehehe.
Garantert mange osloensere med grammofoner (og kaffe) som gladelig gir audiens.
Grunnen til at jeg installerte en spiller med Shibata er for kun å bruke den på NYE skiver og slippe all støyen på de gamle skivene...En av grunnene til at jeg opprinnelig gikk for shibata, var nettopp for å kunne få mer ut av gamle plater...
Her tar du feil, det er Rega Carbon som er laget av Audio-Technica.En av oss lyver i alle fall. Og Rega.
Du verden, hvem sier det?Nå har jeg vært på hifi-sjappa, og de sier at MM ikke gir den samme luften, og at Ortofon Quintet Black S er veien å gå. Veldig hyggelig, men når jeg leser internett, så aner det meg at den ikke vil egne seg så godt til mitt bruk (fin blanding av audiofile pressinger og ihjelspilte singler). Så nå er jeg om mulig bare enda mer engstelig enn før. Er jo ikke mulig å prøve før man kjøper, akkurat.
Skal prøve å justere PU litt mer i kveld, og eksperimentere med stifttrykk også. Så får vi se. Men den låter ikke optimalt, og det gjør meg trist.
Næh, hakke lyst til å si. Er noen jeg liker, vil ikke de skal få pepper..Du verden, hvem sier det?
Du får sende en melding om du skulle forville deg oppover mot Gardermoen området.. Slenger gjerne på en kaffe og snurrer noen plater.Kjenner ikke så mye folk men mulig jeg får lånt en mm til uka. Akkurat nå føles det som en uutholdelig evighet
Ikke korrek det @JMM.En av oss lyver i alle fall. Og Rega.
En pickup er litt skrøpelig... ja, men ikke mere enn at millioner av mennesker fornøyer seg med en slik hver dag.Altså, jeg har vært veldig fornøyd med Hana SL. Men at den skal være så skrøpelig som det kan virke som,
Her står noget andet.Ikke korrek det @JMM.
Om du noensinne har "flekket" en Rega MM, vil du se, at samlekvaliteten på de er milevis under det billigste fra AT.
Har absolutt ingenting å gjøre med AT. Desuten har Rega´s MM´s i størrelseorden 6-7 mV ut.
Du finner ingen AT med output i nærheten
Her står noget andet.
Rega Carbon pickup. Billig pladespiller pick-up fra Rega
Entry-level pick-up fra Rega til en fornuftig pris. Rega's pickup'er er det oplagte valg hvis du har en Rega pladespiller.tapeconnection.dk
Rega elys2 er en god pu. Har hatt selv og hørt den på ett veldig dyrt og kostbart anlegg. Den lå ikke noe tilbake for mye annet jeg har hørt av mm pu er. Dyre og billige..Ja ja..... Glemte selvfølgelig "Carbon" .....
Men det var ikke Carbon, det var snakk om..... Det var Elys & Exact
Til sammenlikning (se på huset)
Vis vedlegget 815660
Vis vedlegget 815661
+ det, at Rega har LIMT driten sammen, så det ikke går at skifte nålen alene. Det gjelder for alle deres MM´s.