Mercedes CLS stygg, tøff eller pen ?

C

CAP

Gjest
Jeg har så lyst på denne, først syntes jeg den var stygg som juling, så ignorerte jeg dens eksistens ....... og nå driver jeg og teller på knappene......... jeg er forelsket.

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.203
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg liker linjene, men trekker for eksosrør og hjul. Bling.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ganske pen den der, kanskje bortsett i fra de trehjulsykkelhjulene som er satt på. Med ordentlige felger og dekk blir det nok en staselig bil.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
20.046
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Felger kan byttes, eksosrøra kan kappes (de stikker litt for langt ut)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har du vært å testa?
Den ser nyvaska ut og norske skilt........har du......neeei... ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
HoJ skrev:
Felger kan byttes, eksosrøra kan kappes (de stikker litt for langt ut)
Går det an å skjule dem med en spoiler eller noe? Det blir jo litt som å stirre en alien inn i ræven det der.

C

CAP

Gjest
Eksosrørene er orginale, så de vil ikke bli byttet ut, det eneste som ikke er orginalt er 20" hjulene.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
For å være helt ærlig, så synes jeg de nye Merce linjene tenderer til å bli svært like en hvilken som helst Japse.
Stygg er den ikke, men pen er den heller ikke IMO ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.644
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vet ikke hva det har å si men..

Uansett det er jo du som skal ha bilen og dermed like den. Ingen biler er likt av absolutt alle... ::)

Dagboknr Dagbokdato
2007253223 21.08.2007

Innsender 232237 Nordea Finans Norge AS
Postboks 1166 Sentrum
0107 OSLO

Gjelder person/foretak:
Afzal Manzar Arfat
Liaveien 1
1476 RASTA

Afzal Mohammad
Liaveien 1
1476 RASTA

Salgspant i motorvogner:
BR53686
NOK 581.560,00
til
NORDEA FINANS NORGE AS Org.nr 924 507 500
Essendropsgaten 7
0107 OSLO

til sikkerhet for innkjøpslån.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.359
Torget vurderinger
12
Bestem selv hva du synes du. Det er fullstendig uvesentlig om f.eks. jeg liker den eller ikke. Jeg har mine 37 favoritter uansett.

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
60
Sted
Belgia
Only Crap skrev:
Eksosrørene er orginale, så de vil ikke bli byttet ut, det eneste som ikke er orginalt er 20" hjulene.
Oj, da snakker vi vel CLS 63 AMG med godt over 500 hk da sikkert - dét må da funke greit :)

Mvh
Arne Kr

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.171
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Disse ultra lavprofil-oppsettene er jo bare sprøyt. De ødelegger både kjøreegenskaper og komfort. I tillegg, så ødelegges felgene utrolig fort mot fortauskanter osv med så ekstreme lavprofildekk, og de felgene (og dekkene) er ikke billige. At jeg synes blingfelger med 15-25-profil ikke er pent er en annen sak, da - smak kan vanskelig diskuteres.

Det blir det samme med rapperne (og wannabes) som kjøper Mercedes G55 og slenger på 22-24" felger og lavprofildekk. Dette er utrolig ulurt på Geländewagen, som trenger mest mulig gummi og "fjære på", pga stive aksler foran og bak. Enda mere ulurt blir det på G55, som har ekstra stiv fjæring for å gi tilstrekkelige kjøreegenskaper til den store motoren...

Var forresten en luring som totalvraka en SLK i Narvik på søndags morgen. Karen hadde kjøpt bilen på fredag. Han er visstnok siktet for promillekjøring.

Johan-Kr

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Har likt linjene på CLS siden den kom på markedet.

Husker den ble testet i et eller annet bilblad (TopGear eller Car&Driver ? ) hvor de mente at kjøreegenskapene var veldig gubbete og ikke sto i stil med de sporty linjene på karosseriet.

Uansett er jeg sikker på at denne modellen vil bli en klassiker!

Har du råd så kjøp en!

edit:

Og som impulse skriver:

Er dette den aktuelle bilen, så kvitt deg umiddelbart med de harry felgene - jeg er politisk ukorrekt nok til å si det;

De plasserer deg umiddelbart i en av fire kategorier;

Hallik - kriminell invandrer fra Afrika eller midtøsten - Sigøyner - Jon Arne Rise.....

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Dette blir litt småvulgært i mine øyne. Men med litt mindre hjulbling ser den nok vakker ut. Kan styre meg for hekken...

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
10.451
Sted
Trondheim
Det spiller jo ingen rolle hva jeg mener, det er du som evt. skal ha bilen, men i mine øyne er den bilen noe av det styggeste som ruller på veiene for tiden.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.057
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Dagens Mærsjer har mistet de vakre linjene fra tidligere ti-år.

Bytt felgene i noe som ikke skriker kebab med noe litt mer anonymt. Svart matt kanskje?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.869
Må si meg enig med Rune i at det er en stund siden Mercedes ikke bare produserte blant de beste, men også vakreste bilene på markedet. Det var ikke akkurat eksteriøret som gjorde at jeg gikk for merce sist, for å si det slik.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Penere enn 300SL "Gullwing" blir det aldri, rett og slett.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Bildesign generelt er i en bølgedal. Bilene nå for tiden er rett og slett overvektige og uelegante. Se f.eks. hvordan BMW 3 serie har utviklet seg gjennom årene. Selv Ferrari er rammet av fedmebølgen. Designerne burde ta et tilbakeblikk til 60-tallet, som er sist gang det ble laget virkelig stilige biler.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
180
Sted
Bergen
Designerne burde ta et tilbakeblikk til 60-tallet, som er sist gang det ble laget virkelig stilige biler.
Nja...1955 bilen som revolusjonerte bilverden :

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Only Crap skrev:
Jeg har så lyst på denne, først syntes jeg den var stygg som juling, så ignorerte jeg dens eksistens ....... og nå driver jeg og teller på knappene......... jeg er forelsket.
Stygg eller pen - tja? Men vulgær er den så absolutt. I tillegg så er den sikkert en bensinsluker uten like.
Hva med å tenke miljø? lexus har flotte hybridbiler som ligger i samme prisklasse.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Tubesnake skrev:
wotg skrev:
lexus har flotte hybridbiler som ligger i samme prisklasse.
En forkledd Toyota blir aldri det samme som en Mercedes.
Nei det er sant. Den er langt bedre. Mercedes har dalt nærmest i fritt fall på diverse kundetilfredshets
undersøkelser. Lexus kommer alltid meget godt ut av det og er designet for å vare uten å bruke enorme beløp på overprisede reservedeler. At noen synes at stjærna er status er en annen ting...

J

Jurassic

Gjest
Tubesnake skrev:
wotg skrev:
Nei det er sant. Den er langt bedre.
Du glemte å ta med dødskjedelig. ;)
Finnes det biler som er kjedeligere å kjøre enn Mercedes?

Selv en 85 modell sierra gir større kjøreglede enn en C-klasse (eneste nyere Mercedesen jeg har prøvd).

At de lager komfortable biler kan jeg være enig i.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Jurassic skrev:
Selv en 85 modell sierra gir større kjøreglede enn en C-klasse (eneste nyere Mercedesen jeg har prøvd).
Og da vet du automatisk at alle Mercedeser er kjedelige?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Tubesnake skrev:
wotg skrev:
Nei det er sant. Den er langt bedre.
Du glemte å ta med dødskjedelig. ;)
Dødskjedelig? der er et vertøy for å komme fra A til B.
Her i Norge er fartsgrensa lav, stort sett 80/kmt. 100/kmt hvis vi er hedige. hvor mye har du da bruk for de XXX hestekreftene?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Nå er det heldigvis enda ikke blitt forbudt for nordmenn å ferdes utenfor rikets grenser med bil.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Tubesnake skrev:
Nå er det heldigvis enda ikke blitt forbudt for nordmenn å ferdes utenfor rikets grenser med bil.
Nei men hvor stor prosent av kjøringen din gjøres på autobahn? (som forøvrig også har fått fartsrestriksjoner...)
1% ? under det?
Dårlig valutta for pengene i så måte.

J

Jurassic

Gjest
Tubesnake skrev:
Jurassic skrev:
Og da vet du automatisk at alle Mercedeser er kjedelige?
Har kjørt 190E og eier en 230E ut fra 80 tallet (har en fetish for 80 tallsbiler) og selv topputgavene av 190E er kjipe og på 124 typen finnes det overhodet ingen sportslige egenskaper og 188 Mercedes hester går dårligere enn 171 BMW hester i tilsvarende bil.

De har klart å opprettholde de kjipe egenskapene i nyere C klasse og det vil forundre meg stort om de har gjort noe annet enn å lage nye E klassen like kjip.

Mercedes er ikke bil men et komfortabelt fremkomstmiddel i mine øyne.

AndreWerdenskrieg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2007
Antall liker
11
Denne bilen er stor, enda större enn f.eks vår Audi A8. Jeg klarer ikke å se at disse bildene yter den rettferdighet. I virkeligheten er den rå, spesielt fronten. Men altså veldig stor.

Angående hestekrefter, Wotg; På de smale norske veier havner man ofte bak store vogntog. Å kjöre forbi disse i f.eks bakker er langt tryggere med 3-400HK under panseret enn 80. Man vil selvsagt ligge kortest mulig i motgående kjörefelt. En slik stor bil er også langt tryggere enn f.eks en "liten" Toyota, uten at jeg skal si noe negativt om det merket. For meg og min kone som relativt ofte kjörer fra Stockholm til Norge er en kraftig motor meget viktig for både komfort og trygghet. Og selvsagt mye mere morsomt. ;D
Det er vel heller ingen regler i Norge som sier noe om hvor lang tid man skal bruke fra 0 til 80? ;)

Topp Bunn