Mest overvurderte artist/innspilling

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.985
Antall liker
13.408
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hei
sitter sykemeldt hjemme med nyoperert hånd og suller og rydder litt i vinylen min.
finner mye rart jeg ikke visste jeg hadde og annet som jeg hadde glemt.
i en av stablene finner jeg en av harry pearsons favoritter eileen farrel sings alec wilder på reference recordings.
jeg bare fatter det ikke! selv om opptaket er over middels synger dama SURT.det er så falskt og talentløst at jeg får HELT VONDT. :'(
dessuten er hennes tolkninger av gamler svisker HELT PÅ TRYNET!
jeg lider meg gjennom andre sporet på side 2 og jeg KASTER INN HÅNDKLEDET! :p
jeg har prøvd gjentatte ganger å like denne artisten/platen pga respekt for the man HP men offeret er FOR HEAVY.
ÅPENBART en kandidat til mest overvurderte artist som får vår kjære Olga Marie Karlsen? til å fremstå som Maria Callas!
HUFF!
imo
mvh
Leif
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Skitdårlige musikere, er ikke det et ganske vanlig problem med audiofile kultinnspillinger?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.985
Antall liker
13.408
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det hjelper ikke meg gjennom denne skjærsilden!
på utstyr muligens,men jeg vet han liker amerikansk samtidsmusikk og det kan være så ymse,men Eileen Farrel er FÆL!
imo
mvh
 
H

Hugh

Gjest
God bedring LMC!

Verdens mest overvurderte artist/gruppe er, uten tvil, U2

Et par OK svisker og noen tidlige punklight spor i løpet av 25 år. Ikke et album over terningkast 3 med unntak av Achtung Baby som er en god firer.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.985
Antall liker
13.408
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
musikerne er ok men dama som har opera bakgrunn suger!
du må bare høre det selv for å forstå at det er mulig
ingen andre som har denne "juvelen" av en plate?
mvh
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.218
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
Hugh har seff ikke peiling på hva han snakker om ! 8) Disse U2 sånn da gitt.

Derimot er det visst noen wannabeU2's som kaller seg Coldplay. Jævler for noe arty farty tannløse pinglegreier.
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.108
Antall liker
294
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Nirvana
En litt OK sang, Smells Like Teenage Spirit, resten er dørgende kjedelig og bråkete. Dette gjelder for øvrig alt som kalles "grunge". Null popteft og melodifølelse.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.793
Antall liker
10.227
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
LMC skrev:
i en av stablene finner jeg en av harry pearsons favoritter eileen farrel sings alec wilder på reference recordings.
jeg bare fatter det ikke! selv om opptaket er over middels synger dama SURT.det er så falskt og talentløst at jeg får HELT VONDT. :'
Et godt eksempel på betydningen av riktig kabelvalg?
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Trane skrev:
Derimot er det visst noen wannabeU2's som kaller seg Coldplay. Jævler for noe arty farty tannløse pinglegreier.
Her heller aldri "forstått" Coldplay. Synes det labre greier!

En skibent i et rockeblad skrev at de var et typisk eksempel på hvor langt man kunne komme dersom noen klarte å innbille de som velger plater på radiostasjonene at det er trendy å spille Coldplay.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.416
Antall liker
1.140
Torget vurderinger
4
Erland skrev:
Trane skrev:
Derimot er det visst noen wannabeU2's som kaller seg Coldplay. Jævler for noe arty farty tannløse pinglegreier.
Her heller aldri "forstått" Coldplay. Synes det labre greier!

En skibent i et rockeblad skrev at de var et typisk eksempel på hvor langt man kunne komme dersom noen klarte å innbille de som velger plater på radiostasjonene at det er trendy å spille Coldplay.
Er helt på linje med dere. Alltid opplevd Coldplay som lyden av typisk bakgrunnstøy
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.447
Antall liker
40.730
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Anonym skrev:
Erland skrev:
Trane skrev:
Derimot er det visst noen wannabeU2's som kaller seg Coldplay. Jævler for noe arty farty tannløse pinglegreier.
Her heller aldri "forstått" Coldplay. Synes det labre greier!

En skibent i et rockeblad skrev at de var et typisk eksempel på hvor langt man kunne komme dersom noen klarte å innbille de som velger plater på radiostasjonene at det er trendy å spille Coldplay.
Er helt på linje med dere. Alltid opplevd Coldplay som lyden av typisk bakgrunnstøy
merkelig hvor forskjellige vi kan være,synes coldplay har mye bra

mvh
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Nils Lofgren [1997] - Acoustic Live

Kassegitaronani på sitt værste.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
753
Antall liker
2
motoren skrev:
Anonym skrev:
Erland skrev:
Trane skrev:
Derimot er det visst noen wannabeU2's som kaller seg Coldplay. Jævler for noe arty farty tannløse pinglegreier.
Her heller aldri "forstått" Coldplay. Synes det labre greier!

En skibent i et rockeblad skrev at de var et typisk eksempel på hvor langt man kunne komme dersom noen klarte å innbille de som velger plater på radiostasjonene at det er trendy å spille Coldplay.
Er helt på linje med dere. Alltid opplevd Coldplay som lyden av typisk bakgrunnstøy
merkelig hvor forskjellige vi kan være,synes coldplay har mye bra

mvh
Satt langt inne hos meg også, men madammen spilte det støtt. Nå synes jeg mye av det er bra veldig bra. Var på konserten i Spektrum i fjor var det vel, veldig bra, overraskende bra - Chris Martin fikk visst tak i meg der, gitt!

Det samme gjelder forsåvidt U2. Snuppa spiller masse, blir etterhvert glad i låtene... Det e'kke så gærnt... Det beste er bra!

Min teori om slik musikk er at det denne typen musikk er det alltid plass til hos de fleste, men har man mange referanser innen den sjangeren, gidder man ikke ta inn flere og holder seg til sine gamle favoritter. Jeg er litt sånn sjøl... Ingen vil noensinne kunne matche første gang jeg hørte AC/DC, Guns, Zeppelin osv. fordi de er min referanse - de som er yngre vil finne sine egne referanser... Forhåpentligvis vil de allikevel rekke å få med seg ovennevnte.

To the Point:
De fleste nykommere innen singer songwritere - det finnes en million av dem fra før - ingenting nytt under solen - greitt på radioen som avveksling til de gamle Schlægers, ellers .... (altså akkurat som over)
 
T

tangenAVdesign

Gjest
Jeg har blindtestet Coldplay mot pinknoise, og ikke klart å høre forskjell. Mulig jeg har for dårlig anlegg? (et slikt som ikke skaper forskjell på teknisk sett like kabler)

Enig i at U2 er overvurdert, selv om det er litt mer variert enn pinknoise.

;D
 
I

ijustpop

Gjest
Erland skrev:
Trane skrev:
Derimot er det visst noen wannabeU2's som kaller seg Coldplay. Jævler for noe arty farty tannløse pinglegreier.
Her heller aldri "forstått" Coldplay. Synes det labre greier!

En skibent i et rockeblad skrev at de var et typisk eksempel på hvor langt man kunne komme dersom noen klarte å innbille de som velger plater på radiostasjonene at det er trendy å spille Coldplay.
Alex James (Bassist i Blur) har gitt en ganske underholdende selvbiografi hvor han for det mest skriver om sine eskapader i fylla med svirebror Damien Hirst, men han beskriver også et møte Coldplay gitarist Buckler (?), som forteller hvordan Coldplays nye unike markedsstrategi skal gjøre dem til verdens største band.
 
R

rico

Gjest
Det meste på Ref.rec. er overvurdert, har ikke en eneste en som er bra verken lydmessig og ihvertfall ikke musikalsk.
Og så litt banning i kjerka; synes også veldig mange av KKv sine innspillinger er overvurderte, da lydmessig vel og merke.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hugh skrev:
God bedring LMC!

Verdens mest overvurderte artist/gruppe er, uten tvil, U2

Et par OK svisker og noen tidlige punklight spor i løpet av 25 år. Ikke et album over terningkast 3 med unntak av Achtung Baby som er en god firer.

[video]Q65iSpG1DgQ[/video]
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Litt overrasket ovet at flere mener U2 er overvurderte. Har aldri vurdert de særlig høyt og trodde dette kanskje var gjengs. Sånn i dag heller jeg mer og mer mot at Metallica er overvurderte. Bare fallet rent produksjonsmessig på den siste plata, og den før der tyder på at de ikke skjønner noe du burde har forstått.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
I disse tider med delte meninger sier jeg Bob Dylan, for ikke å snakke om Rolling Stones, men de har jeg nevnt i en tidligere tråd.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
enig med cox :

Nirvana - "nevermind" ; plata som forandret verden...til det verre.

mvh. s,
 
R

rico

Gjest
Birdman skrev:
I disse tider med delte meninger sier jeg Bob Dylan, for ikke å snakke om Rolling Stones, men de har jeg nevnt i en tidligere tråd.
Støtter denne også jeg....Hva med noen av de norske syngejentene da? Hun Sundfør er fæl men det synes ikke pressen...Er hauset opp til noe hun ikke er.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
mikefish skrev:
enig med cox :

Nirvana - "nevermind" ; plata som forandret verden...til det verre.

mvh. s,
FYYYYYYYYYYYYYY!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:
 

krash

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2008
Innlegg
106
Antall liker
0
Da er vel DDE og oleivars de mest undervurderte.
 
B

Bollefjes

Gjest
LMC skrev:
selv om opptaket er over middels synger dama SURT.det er så falskt og talentløst at jeg får HELT VONDT. :'(
Har du prøvd å sette spilleren på 33 rpm?
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.218
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
motoren skrev:
Anonym skrev:
Erland skrev:
Trane skrev:
Derimot er det visst noen wannabeU2's som kaller seg Coldplay. Jævler for noe arty farty tannløse pinglegreier.

Her heller aldri "forstått" Coldplay. Synes det labre greier!

En skibent i et rockeblad skrev at de var et typisk eksempel på hvor langt man kunne komme dersom noen klarte å innbille de som velger plater på radiostasjonene at det er trendy å spille Coldplay.
Er helt på linje med dere. Alltid opplevd Coldplay som lyden av typisk bakgrunnstøy
merkelig hvor forskjellige vi kan være,synes coldplay har mye bra

mvh
Jepp, - og forskjellen på oss er at jeg selvfølgelig har rett mens du tar grundig feil
8) ;D
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Trane skrev:
motoren skrev:
Anonym skrev:
Erland skrev:
Trane skrev:
Derimot er det visst noen wannabeU2's som kaller seg Coldplay. Jævler for noe arty farty tannløse pinglegreier.

Her heller aldri "forstått" Coldplay. Synes det labre greier!

En skibent i et rockeblad skrev at de var et typisk eksempel på hvor langt man kunne komme dersom noen klarte å innbille de som velger plater på radiostasjonene at det er trendy å spille Coldplay.
Er helt på linje med dere. Alltid opplevd Coldplay som lyden av typisk bakgrunnstøy
merkelig hvor forskjellige vi kan være,synes coldplay har mye bra

mvh
Jepp, - og forskjellen på oss er at jeg selvfølgelig har rett mens du tar grundig feil
8) ;D
Kun halveis rett har du - siden du synes U2 er så gode. Videoen fra Gjestemedlem (for anledningen riktig stavet) var jo svært treffende da.
 
U

utgatt60135

Gjest
Sitter å hører på Farell over nettet nå og så ille var det vel ikke? Kjedelig og ikke det beste jeg har hørt men ikke direkte dårlig?

U2 - Achtung baby: terningkast 6
U2 - Joshua Tree : 5
Coldplay - Parachutes/ Rush.. : 5
Nirvana - Nevermind/ In Utera : 5

Metallica? Not my cup of tea...

Overvurderte? Mer dagens skitt i form av R&B. Jeg vet ikke hva de heter alle sammen heller. MTV mat. Superkommersielt teenager søppel som for ofte kommer ut av radioene dessverre. Og Madonna? Og Mr Jackson? Prince?

Og de som synger ille: Jagger, Morrisey og Dylan.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.159
Antall liker
3.985
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Prince er bra - ikke noe tøys nå ;D
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.735
Antall liker
3.955
Torget vurderinger
96
Neil Young. Det går ikke ann å være musikalsk og samtidig like denne mannen. Sur gitar, og falsk, stygg og sur stemme. Tonedøv og kjedelig mann.

White Stripes - ren tortur.
Lou Reed
Bob Dylan
Stones

Beatles... neida.. hehe.
 
U

utgatt60135

Gjest
Polkagris skrev:
Neil Young. Det går ikke ann å være musikalsk og samtidig like denne mannen. Sur gitar, og falsk, stygg og sur stemme. Tonedøv og kjedelig mann.

White Stripes - ren tortur.
Lou Reed
Bob Dylan
Stones

Beatles... neida.. hehe.
Enig bortsett fra WS. Bra de..
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.333
Antall liker
3.873
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Folk har forskjellig smak. Er ikke værre enn det.
 
H

Hugh

Gjest
Polkagris skrev:
Neil Young. Det går ikke ann å være musikalsk og samtidig like denne mannen. Sur gitar, og falsk, stygg og sur stemme. Tonedøv og kjedelig mann.

White Stripes - ren tortur.
Lou Reed
Bob Dylan
Stones

Beatles... neida.. hehe.
Har ikke kommunen gitt deg nytt høreapparat enda? Og, forresten; ble det noe av dette, avlyste i 11. time, lobotomiinngrepet ditt likevel? Ikke verst da at du kan skrive, dvs. i den forstand at motorikken tilsynelatende fungerer, men at hjernen tydeligvis ikke er helt med på hva armene dine gjør. Men, det bedrer seg snart vet du. Fatt mot!
 
D

dtddiver

Gjest
Det meste av Beatles. Historisk viktig men musikken er lite interessant i dag, i motsetning til andre artister fra sekstitallet.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.416
Antall liker
1.140
Torget vurderinger
4
Lyngen skrev:
Polkagris skrev:
Neil Young. Det går ikke ann å være musikalsk og samtidig like denne mannen. Sur gitar, og falsk, stygg og sur stemme. Tonedøv og kjedelig mann.

White Stripes - ren tortur.
Lou Reed
Bob Dylan
Stones

Beatles... neida.. hehe.
Enig bortsett fra WS. Bra de..
Artig hvor forskjellig smak folk har.
Jeg liker alle de nevnte artistene utenom White Stripes.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
42.125
Antall liker
91.915
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
To av mine overvurderte artister:

Bob Dylan
Ole Paus

Ingen av disse to har i mine øyne/ører sangstemme.

Og fem som etter min mening aldri skulle utgitt plate:

"Charter-Svein"
David Hasselhoff
Rune Rudberg
Lene Alexandra Øyen
Katrine Moholt
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.

Noen av det forrige århundrets mest innflytelsesrike artister. Mye historieløshet og ingen forståelse for røttene til det disse menneskene lytter på.

Jeg har forståelse for at vi alle ikke liker det samme, men og påstå at disse artistene er overvurderte det forteller meg at her er det liten peiling ute og går.
 
Topp Bunn