Meze audio!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H

Hifibasillen

Gjest
    Handlet da et par Meze 99 Classics, wow... Trenger ikke si noe mer om håndverket og lyden her, mine nye referanser rett og slett.

Anbefaler virkelig dette merket 👍

H

Hifibasillen

Gjest
    Meze 99 Classics
    Around-ear hodetelefon - lukket, Silver
    Meze 99 Classics er en vanvittig flott hodetelefon med herlig lydkvalitet. Med klokker valnøtt og øreputer i skinn fremstår disse vesentlig mer eksklusive enn hva prisen skulle tilsi.

Meze 99 Classics leverer perfekt naturlig lyd selv for de aller mest kresne lydelskere. Med ørekopper i valnøtt, myke øreputer og hodebøyle i fjærstål vil 99 Classics igjennom tiden bli en antikkgjenstand man er stolt av å eie.

ONE OF A KIND
    Som fingeravtrykk er all treverk unikt, dette er tanken bak 99 classics. Med valnøtt i ørekoppene vil hvert eneste eksemplar ha sin identitet som skaper enorm eieglede. Du vil elske hvordan de føles i hendene dine. Fantastisk byggekvalitet med presis montering. Sett de på hodet, len deg tilbake og nyt favorittmusikken.

Premium lydkvalitet designet av proffesjonelle
    Meze tar hodetelefon-design til et helt nytt nivå ved å kombinere moderne estetikk med eksepsjonell byggekvalitet. De bruker naturlige materialler og har full fokus på å levere det ypperste av lydkvalitet. Deres overordnede mål er å endre oppfatningen av hodetelefoner som et teknisk verktøy eller som et billig tilbehør laget av plastikk. Meze lager modne produkter man forelsker seg i.

Høsting av treverk tar de meget seriøst. De rike fargene til valnøtt krever bruk av lufttørking som er en lang og dyr affære. Prosessen av å bare lage en ørekopp tar opp til 8 timer. Hele prosessen med å slipe, lakke og etterbehandle koppene tar opp til 45 dager. Komponentene går deretter igjennom en inspeksjonskontroll der det er nulltoleranse for feil, før hodetelefonen ferdigstilles.

Det er også viktig å påpeke at all treverket Meze bruker blir kun høstet fra kilder med sertifisering. I tilegg kan det gjøres service på alle delene. På denne måten opprettholder de sin filosofi om bærekraft og miljøbevaring.

TEKNISK INFO
    Type hodetelefonLukket
    TeknologiDynamisk
    Impedans32 Ohm
    Følsomhet103 dB
    Frekvens15 Hz - 25 kHz
    Kabel
    1.2 meter 3,5 mm Jack med volumkontroll og mikrofon
    3 meter 3,5 mm
    3,5mm - 6,3 mm adapter
    Vekt260 g

Vedlegg

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    De ser jo kjempelekre ut , vurderer et sett selv 🎧😀
    Destiny 🙂

nrs

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Antall liker
    112
    Kjøpte selv ett par Meze 109 Pro.

Begynte å se positive anmeldelser for ett år siden. Siden jeg har mye dyrere Hifiman HE1000se selv, så la jeg ikke så mye i det.

Men så så jeg flere og flere veldig positive anmeldelser.

Fulgte med på brukten for å gjøre ett kupp, men den kom aldri noen jeg oppdaget. Så kom den på kampanje nå til 8k.

Har hatt de en uke nå, og de virker innkjørt/innspilt nå. Må bare si WOW WOW WOW.

Vanskelig å beskrive med ord hva som gjør de så fornøyelige. Bruker hodetelefoner også mye til å se tv serier og filmer. Hifiman HE1000se er veldig bra til det, men de mangler litt eksplosivitet og det fysiske med lydeffekter.

Meze 109 Pro er bare super bra på all type materiell, og de har dynamikk og fornøyelighet i alt. Har hørt på all referanse materiellet mitt og det er sjokkerende hva Meze har kommet med her. Det er den perfekte totale pakken. De er sikkert ikke best på noe, men veldig bra på alt, hvis dere skjønner hvor jeg vil.

De har ikke det største lydbildet, men det er mer en bra nok. Har hatt det meste av hodetelefoner i mitt eie, og de har alle vært veldig bra eller ledende på noen områder, men alltid hatt områder som man har savnet noe eller mye.

Satt å hørte på The Greatest Showman og det trykket, dynamikken med naturlig veldig god hifi-lyd så var det en stor fornøyelighet å bare nyte.

PS! De endret seg ganske mye gjennom innspillingsperioden før de kom frem til normale lydgjengivelse.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Har selv et sett med meze 99classics på vei som jeg er veldig nysgjerrig på. De har jo også fått veldig mye gode omtaler og de skal jo ha litt bass 😀🎧
    Destiny 🙂

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    935
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har Meze Elite og har testet disse opp mot Focal Utopia og Hifiman Susvara? Har selv Utopia og hadde egentlig som et fremtidig mål å kjøpe inn et sett Hifiman Susvara, men etter å sett en del tester og anmeldelser på nettet har jeg fått øynene opp for Meze og "huslyden" deres. Meze Elite får jo veldig bra tester rundt om, og det er en del som foretrekker denne over Susvara og Audeze LCD5.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Veldig glad i mine meze 99classics 🎧
    Destiny 🙂

• Liker
    Reaksjoner: JK

Zulu

På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.686
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    99 Classic er veldig interessante. Bare synd at øreputene er for grunne og små for mine dumbo-ører :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    286
    Torget vurderinger
    1
    Meze 99classics er et knallbra kjøp,er veldig "musikalske " lyder alltid deilig og ordentlig deilig bass. 🎧
    Destiny 🙂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn