Mezzo TV på Get-kabel

K

KindOfBlue

Gjest
Vil bare anbefale denne kanalen. 24 timer i døgnet med konsertsendinger, -opptak, dokumentarer og filmer. Hovedvekt på klassisk musikk, og med en del akustisk jazz.

Har nettopp sett en dokumentar om Stradivarius fioliner, med historikken, intervjuer med solister som spiller på dem, og mengder av musikkeksempler, samt sammenligning med "vanlige" fioliner.

Absolutt å anbefale.

http://www.mezzo.tv/

Koster 39/mnd som ekstra-kanal i Get. Og jeg ser vel på den 80% av den tiden jeg tilbringer foran TVen.

Vedlegg

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
Har inkludert kanalen i porteføljen og kan følgelig slutte meg til anbefalingen.
Men opplever forholdsvis frekvente forstyrrelser i sendingen (bilde og/eller lyd "fryser" et øyeblikk), og Mezzo synes å være den eneste kanalen hvor jeg har dette problemet.

Er det noen flere der ute som har tilsvarende erfaring?

Mvh,

V

vredensgnag

Gjest
Det har jeg ikke opplevd.
Da jeg flyttet inn hadde jeg dårlig signal på mine Get-bokser, med en og annen frys. Ringte Get og de kom og la inn en forsterker, free of charge. Etter det har det vært problemfritt, og med en meget 3-dimensjonal lyd i mange av sendingene (naturligvis avhengig av opptakene.)

Prøv Service-koden - 1539 - for å se signalstyrkene. Skal skrives inn i stedet for din personlige kode når du går inn i MENY>Settings.
Signalet skal være 85+ på begge -- mitt er 90+ og 100

Er det dårligere, skal Get fikse det uten at det koster noe. Men det kan være verdt å sjekke om det er kortslutning i din internkabling, fra der Get kommer inn i huset til hvor du har fjernsynet.

vsk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.06.2006
Antall liker
47
Sted
Oslo
Torget vurderinger
9
Tusen takk for tips om signalstyrken! Skal definitivt sjekkes i kveld.

Mvh,

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Har hatt tilgang på denne franske kanalen i ca halvannet år;- bare positive erfaringer;- ingen problemer med lyd/bilde kvalitet. For en som normalt ikke har sett så altfor mye fjernsyn i utide, er Mezzo blitt noe av et unntak;- benytter meg av tilbudet daglig,- ikke minst på natten, da ofte som "bakgrunn" mens man sitter og leser. Har hatt mange fine konsertopplevelser,- ikke minst opera;- vil ellers særlig nevne det for meg noe anderledes perspektiv,- dvs. det franske. Varm anbefaling altså;- en kanal for oss av det kultiverte slaget! (For all del;- har også Playboy-kanalen tilgjengelig;- greit alternativ om man for en kort stund ønsker å snobbe litt nedover).

Topp Bunn