Michell oppgradering i små steg.

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
83
Antall liker
0
For å få det ut av veien først som sist, ja vi importerer EMT og lager revolusjon i platespillerverden med Pythagoras.

Men hjemme i min egen stue står min gamle trotjener Michell Gyro Deck med en oppgradert strømforsyning.
På denne satt det til for nylig montert en Linn Akito arm med en Linn Arkiv pick-up og en Sota armkabel. Dette lød helt utmerket trodde jeg helt til jeg byttet til en Audioquest Leopard kabel, plutselig var det mer detaljer og liv i hele lydbildet, akkurat som om ett teppe var dratt fra foran høytalerene. Siden vi er importør av EMT pick uper og vi hadde en JSD 5 tilgjengelig tenkte jeg at dette ville være morsomt å prøve i oppsettet, men var litt skeptisk til om Akito armen ville mestre jobben. Platespiller i bilen og ned til Terjetroll i Horten som hjalp meg med instalasjonen. Vel hjemme var det bare å koble opp og finne frem noen yndlingsplater, og oops der var det mange timer som forsvant. JSD 5 utmerker seg med en fantastisk musikalitet som gjør at man glemmer tid og virkelig lar seg rive med av musikken, øvre bass og mellomtonen er de to parametrene som denne pick upen utmerker seg spesielt på selv om den leverer godt med trøkk i dypet og en klar og gjennomsiktig topp. Mange musikalske timer sener får jeg en telefon fra førnevnte vinylguru om at det finnes en Linn Ittok arm som skal selges og jeg måtte jo bare prøve, så i går tok jeg og Michell turen nok en gang til Horten og fikk denne instalert og hva kan man si, alle parametere ble bedre, ett dypere og fastere lydbilde med en større detaljrikdom og ett lyd panorama som brettet seg ut foran og bak høytalerene og som vokste både i høyde og dybde, om det før lød som en rask speedbåt lød det nå som en seilbåt med fin bør, dvs. ingenting annet enn musikk. Så fremtiden for min vinylsamling ser lovende ut og neste bytte blir vel når vi blir ferdige med vår nye vinylspiller Yggdrasil og denne blir satt opp med en Breuer8 elller EMT 997 arm, kan det bli bedre enn i dag så gleder jeg meg. Litt uretferdig ovenfor Ypsilon CD spilleren som nå ikke er i så mye bruk, men vinylen må jo luftes den og.

Hilsen Rolf
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.141
Antall liker
8.172
Torget vurderinger
12
Jeg tror det er Michell du mener, ikke Mitchell.
 

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
83
Antall liker
0
Takker og bukser, beklager snev av korektutleslingsflei skla ike jenta seg. Vil nå gå og kaste meg ut for en gressplen i skam!
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.141
Antall liker
8.172
Torget vurderinger
12
Morsommen. Petti metere slog till ijen.
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
jsø skoenner ikke hav dere plareler om.
jeg loter bare litte eva dyslkekjsi i singerne
jeg lider bare litt av sysleksi i fiengrene
jeg lider bare litt av dysleksi i fingrene
slievebn
 
Topp Bunn