Micro Seiki BL 51

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Et gammelt ærverdig merke. Kan få kjøpt en sånn, den øverste. Jeg har vel også bestemt meg for å gjøre det. Har følelsen av at jeg ikke har noe å tape på det.

http://www.my-micro.de/bl51.htm

Det er den øverste av disse.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kjøp den!! En kamerat av meg gjorde akkurat det i vinter, og den fikk spille noen dager i oppsettet mitt påmontert en Grado Prestige Gold. Den låt rett og slett uhyre fint,og matchen med Prestige var fantastisk. Den sporet hva det skulle være med største letthet, og spilte åpent, stort, veloppløst, dynamisk og musikalsk. Da han kom for å hente den, ble vi sittende med nesten vantro smil begge to. Når Micro leverte denne overlegne kvaliteten i ganske lave prisklasser, tør jeg nesten ikke tenke på hva en fullrigget toppmodell hadde kunnet levere. Typisk nok er det først nå de fleste får opp ørene for hvor gode disse spillerne virkelig er!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Kjøp den!! En kamerat av meg gjorde akkurat det i vinter, og den fikk spille noen dager i oppsettet mitt påmontert en Grado Prestige Gold. Den låt rett og slett uhyre fint,og matchen med Prestige var fantastisk. Den sporet hva det skulle være med største letthet, og spilte åpent, stort, veloppløst, dynamisk og musikalsk. Da han kom for å hente den, ble vi sittende med nesten vantro smil begge to. Når Micro leverte denne overlegne kvaliteten i ganske lave prisklasser, tør jeg nesten ikke tenke på hva en fullrigget toppmodell hadde kunnet levere. Typisk nok er det først nå de fleste får opp ørene for hvor gode disse spillerne virkelig er!
    Magefølelsen har fortalt meg noe sånt. Godt at jeg får det bekrefta. Jeg går for den ja.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rack til salgs snart da ? ;D

ps:flott spiller,håper du blir like nøyd med den som med Thorens

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Rack til salgs snart da ? ;D

ps:flott spiller,håper du blir like nøyd med den som med Thorens

/jan
    Det er nok ikke umulig at det snart er komponentoppstillingsmøbel til salgs.
    Får vel se om jeg ikke kan få tak i planker og spiker og lage et eller annet.
    Sånn etter hvert.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Jeg er en jævel med drill og hammer så bare å si i fra når tiden nærmer seg ;)

Har du kjøpt Micro'n ?

/jan

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Om det skulle være slik at du finner ut at BL 51 ikke passer deg, så står jeg herved øverst på listen over kjøpere!! ;)
    (seriøst!)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.219
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Tenker det blir et kjøp til glede..... ;)
    Etter bildet å dømme, er den utstyrt med denne, MA-707:

Ble selv lykkelig eier av en Micro for noen uker siden, armen (og spilleren) virker svært tillitsvekkende bygget.

Mvh

Lagga

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke arm på den. Men jeg har en RB 700 på spillern jeg har nå. Flytter over den.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    rolfozzy skrev:
    Det er ikke arm på den. Men jeg har en RB 700 på spillern jeg har nå. Flytter over den.

Fet spiller Rolf!
    Micro Seiki var en drømmespiller, husker jeg siklet etter en slik før i tiden når man ikke hadde penger (dengang også) ::)

Tror du den er bedre enn Thorens spilleren din?

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ja, jeg hadde jo en sånn, solgte den jo i et svakt øyeblikk.
    Kommer vanligvis med MA-707 arm ja, reservedeler kan skaffes via E-bay om man har tålmodighet.
    Monter den på en hylle på veggen....
    Micro beregner levetiden på platespillene sine til 80 år.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er din gamle spiller jeg har omtalt lenger oppe i tråden, Niels! :D Jeg kan berolige deg med at den har fått et nytt hjem hos en svært lykkelig eier i Arendal....
    Synd den kommer uten arm, Rolfozzy. MA 707 er nemlig en svært god arm. Det er jo RB 700 også, selvfølgelig..Gleder meg til lytteinntrykk! :D

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.632
    Sted
    Hus
    Fikk min andre Micro Seiki i posten i dag jeg......en DQX 1000 som er helt strøken og lite brukt. Så nå kan jeg overlate min gamle DDX 1000 til min sønn ;D

Mvh

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Bartesam skrev:
    Fikk min andre Micro Seiki i posten i dag jeg......en DQX 1000 som er helt strøken og lite brukt. Så nå kan jeg overlate min gamle DDX 1000 til min sønn ;D

Mvh
    Gratulerer!
    Bilder av den nye og den gamle ønskes velkommen i tråden.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.632
    Sted
    Hus
    Har et lite dilemma.....har en SME 3009 arm med Kontrapunkt A og en Micro MA 505 arm med Audio Technica AT OC 9. Lurer på hvem av armene jeg skal beholde selv av de....

Mvh

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.219
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Med en DQX 1000, er vel svaret; ja takk, begge deler?

- spørsmålet er heller hvilken tredje arm du skal ha...... ;)

Mvh

Lagga

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.632
    Sted
    Hus
    Hmmmmm, hadde tenkt å være snill mot min kjære sønn oxo da, for han skal overta den gamle spilleren min, en DDX 1000. Er i tvil om hvilken arm som jeg fortsatt skal ha selv.

Mvh

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.219
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Nå, sånn å forstå........ ::)

Beholde SME'en da.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.632
    Sted
    Hus
    Rigget opp Micro armen jeg først og fikk en nær døden opplevelse med mine maxisingler. Frankie goes to Hollywood, Mr Mister og Yello jallet ut i huset her på rimelig høy styrke.....Det gamle slitne AT AT OC 9 sparket fra seg skikkelig ennå det selv om det er 10 år gammelt.

Mvh

845

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    0
    saksede understående indlæg fra danske hifi4all - bemærk punkt 5!

"Her er listen over hvad jeg mener, er de bedste grammofoner jeg har haft…

1. LUXMAN PD-441. ubetinget en af de bedst lydende pladespillere jeg har haft, også selv om den er stiv.

2. Oracle Primer. Marcel Riando fra Oracle er et sandt orakel i min verden ”den er ret gennemtænkt”

3. Kenwood L07. den kan få et hvert schweitz ur firma til at sk…e i bukserne af misundelse ”men lyder kun Ok”

4. Technics SL-10. lidt tynd i bassen, men utrolig præcis i resten.

5. MicroSeiki DQX-1000. den eneste Micro der kan spille bas, eller for den sag er værd at lytte på.

6. Yamaha PF-1000. faktisk ret overset

7. Goldmund Studio. Rigtig konstruktion..!? Men man kan ikke få den til at køre stabilt.

Jeg overvejede at lave en liste over hvad jeg mener, er nogle af de mest opreklamerede, der ikke er pengene værd…! Men hvad får jeg ud af at fortælle en helt masse folk at jeg ikke bryder mig om deres grammofon - udover mudderkast!!

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.079
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    76
    845 skrev:
    Jeg overvejede at lave en liste over hvad jeg mener, er nogle af de mest opreklamerede, der ikke er pengene værd…! Men hvad får jeg ud af at fortælle en helt masse folk at jeg ikke bryder mig om deres grammofon - udover mudderkast!!
    ;D ;D ;D ;D ;D

Bra liste, men langt fra fullstendig 8)

Arne K

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    4
    845 skrev:
    Det skal ikke mye fantasi for å skjønne hvilken spiller som troner på toppen av lista di, men det hadde vært interessant å få se nr. 2 og utover. Kom igjen, 845, du kan bare utelate den overprisede spilleren på første plass, så slipper du å tildekkes av mudder....

845

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    0
    FZ skrev:
    845 skrev:
    Det skal ikke mye fantasi for å skjønne hvilken spiller som troner på toppen av lista di, men det hadde vært interessant å få se nr. 2 og utover. Kom igjen, 845, du kan bare utelate den overprisede spilleren på første plass, så slipper du å tildekkes av mudder....

nu var listen ikke min - men ok jeg tager gerne handsken op mht overvurderede/overprisede grammofoner.

i tilfældig rækkefølge -
    rega planar (totalt overpriset lowfi berømmet for homogenitet der skyldes manglende evne i frekvensekstremer.
    thorens 316,318,320,321 og 2000 - 3000 serien (ok tallerken/motor,men dårlig plint/armbasemateriale,med lukket lyd til følge.
    denon direkte drevne (alle plaget af sitrende fremdrift og tynd lyd.
    pink triangle (mangler gangkonstans og subbas

B

break_out

Gjest
    845 skrev:
    FZ skrev:
    845 skrev:

nu var listen ikke min - men ok jeg tager gerne handsken op mht overvurderede/overprisede grammofoner.

i tilfældig rækkefølge -
    rega planar (totalt overpriset lowfi berømmet for homogenitet der skyldes manglende evne i frekvensekstremer.
    thorens 316,318,320,321 og 2000 - 3000 serien (ok tallerken/motor,men dårlig plint/armbasemateriale,med lukket lyd til følge.
    Hvorfor ikke heller en liste på dine favorittspillere så slipper du ”mudder”… ???

845

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    0
    FZ spurgte specifikt efter en negativliste...

B

break_out

Gjest
    845 skrev:
    FZ spurgte specifikt efter en negativliste...
    Stemmer det, men det blir "mudder" av slikt må du forstå, selv om du utelot ditt Nr. 1 hatobjekt.

Jeg orker ikke å følge dette opp, men jeg er sikker på at andre vil..

Trådstarter hadde sikkert andre forhåpninger...

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    4
    845 skrev:
    i tilfældig rækkefølge -
    Det var interesant, selvom jeg ikke kjenner spillerne selv (med unntak av en Planar 3 jeg bruker på hytta)
    Det hadde vært like interesant å få listen din over de beste spillerne også, 845.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Trådstarter syns det er bare greit at tråden har litt liv utenom det som var intensjonen med den. Ellers så er det sånn nå at det blir nok ingen Micro Seiki på meg i denne omgang. Selger har visst valgt å beholde den. Men det går fler tog.
    Platespillern jeg har spiller også såpass bra at jeg kan leve godt med den.
    Det er en Thorens 160B Mk II. Godt isolert med blymatter. Jeg har satt på en Rega RB 700 arm og en Dynavector 10X4. Spiller musikalsk og gir meg stor glede.
    Ikke står den på hatlista til 845 heller.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er ikke så heldig som deg, Rolfozzy. Spiller'n min er nok på topp på "hatlista" til 845. Ellers er det bra du bærer over med at tråden sklir ut, men uansett; vi diskuterer fremdeles platespillere 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Ennå ;D

ps: kan gå god for at spilleren til rolfozzy fungerer helt greit

/jan

845

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    0
    rolfozzy skrev:
    Trådstarter syns det er bare greit at tråden har litt liv utenom det som var intensjonen med den. Ellers så er det sånn nå at det blir nok ingen Micro Seiki på meg i denne omgang. Selger har visst valgt å beholde den. Men det går fler tog.
    Platespillern jeg har spiller også såpass bra at jeg kan leve godt med den.
    Det er en Thorens 160B Mk II. Godt isolert med blymatter. Jeg har satt på en Rega RB 700 arm og en Dynavector 10X4. Spiller musikalsk og gir meg stor glede.

takker for din overbærenhed som jeg da også har bemærket mig i tidligere tråde!!
    min gamle 160èr gav mig god og bedre lyd end fx td 321..tror det skyldes det flydende subchassis som er af metal,og langt bedre end presset pap der anvendes i td 320 serien!

når jeg "hader" linn lp 12,skyldes det udelukkende priserne på opgraderingerne.
    fakta er at den leverer langt bedre lyd end pladespillerne på min "hadeliste" ;)

micro seiki har fået en renæsance,hvilket presser priserne højere op end materiellet kan bære!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    Jeg er ikke så heldig som deg, Rolfozzy. Spiller'n min er nok på topp på "hatlista" til 845. Ellers er det bra du bærer over med at tråden sklir ut, men uansett; vi diskuterer fremdeles platespillere 8)
    Nå kan jeg godt hjelpe deg ut av hatlista. Jeg kan være behjelpelig slik at du kan få bytta din Linn mot min Thorens. Du skal få slippe å betale noe mellomlegg.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    4
    rolfozzy skrev:
    FZ skrev:
    Nå kan jeg godt hjelpe deg ut av hatlista. Jeg kan være behjelpelig slik at du kan få bytta din Linn mot min Thorens. Du skal få slippe å betale noe mellomlegg.
    Du er alt for generøs, Rolfozzy. Skulle gjerne blitt kvitt det overprisede vraket av en spiller, men har ikke hjerte til å belemre en hyggelig fyr som deg med den ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    FZ skrev:
    rolfozzy skrev:
    FZ skrev:
    Du er alt for generøs, Rolfozzy. Skulle gjerne blitt kvitt det overprisede vraket av en spiller, men har ikke hjerte til å belemre en hyggelig fyr som deg med den ;)
    Pent tenkt av deg.

Kanskje jeg går for en sånn da:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=1586&zoneid=1

For fornyelsens skyld. Jeg har tro på denne.

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    457
    Torget vurderinger
    4
    15000 danske med TP250-arm....

Jeg ville heller lagt disse kronene i en nyere pent brukt LP12.

mvh
    FZ

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Nja. Det er vel uten arm og norsk pris. Som jeg ikke vet hva er enda.
    Brukte Linn er vel ikke noe som gror på trærne akkurat.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn