Microsoft Outlook, Hjelp!

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Åpnet outlook her om dagen og fikk trykt meg frem slik at jeg får mail inn fra min webmail-konto men får ikke sendt!

Har et par skjermbilder av innstillingene, noen som skjønner seg på dette?
 

Vedlegg

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.129
Antall liker
734
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Heisann,

i feltet for utgående epostserver (smtp) må du ha linjeleverandøren epostserver. Om du f.eks. er kunde hos Telenor blir det smtp.online.no,
for Ventelo blir det smtp.bluecom.no osv. Ta en sjekk på infosidene til linjeleverandøren så finner du det som gjelder for ditt abonnement :)
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Takk for tips, prøvde dierse sammensetninger men det hjalp ikke. Lette som en gal på nettsidene til epostleverandøren men lykkes ikke å finne hva som skal stå der. Outlook klarer heller finne disse innstillingene selv. Kan selvsagt sende fra web'en men nå kommer jo all inngående til Outlook så da hadde det vært trivelig om det funket. Jeg benytter netidentity.com som i disse dager går over til hover.com
 

unodostres

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2009
Innlegg
168
Antall liker
0
Ikke helt hva du spurte om, men synest uansett det er verdt å ta med seg:

IT-sikkerhet 101
- ikke bruk Microsoft Outlook
- ikke bruk Internet Explorer

Av den enkle grunn at programmene er ekstremt utbredte, og følgelig populære mål for folk som lager IT-styggedom du ikke vil ha infisert dataen din med.
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.129
Antall liker
734
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
hifiguru skrev:
Takk for tips, prøvde dierse sammensetninger men det hjalp ikke. Lette som en gal på nettsidene til epostleverandøren men lykkes ikke å finne hva som skal stå der. Outlook klarer heller finne disse innstillingene selv. Kan selvsagt sende fra web'en men nå kommer jo all inngående til Outlook så da hadde det vært trivelig om det funket. Jeg benytter netidentity.com som i disse dager går over til hover.com
Vet du hvilken leverandør du har på bredbåndslinjen din?
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.129
Antall liker
734
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Prøv å bruke smtp.online.no som server for utgående epostr, deretter klikker du på Flere innstilliger og fanen Avansert. Der endrer du portnummer på SMTP fra 25 til 587. Regner med at det gjør susen :)
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ludo skrev:
Prøv å bruke smtp.online.no som server for utgående epostr, deretter klikker du på Flere innstilliger og fanen Avansert. Der endrer du portnummer på SMTP fra 25 til 587. Regner med at det gjør susen :)
Trengte ikke endre portnr, og ditt forslag til smpt.online.no gjorde susen! Tusen takk Ludo!
 
Topp Bunn