Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.285
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Av de så er nok Denon pma2500 den jeg er mest nysgjerrig på.. veldig lik onkyoen.. også vet man jo at de store Denon sakene er bygget som tanks :)

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Av de så er nok Denon pma2500 den jeg er mest nysgjerrig på.. veldig lik onkyoen.. også vet man jo at de store Denon sakene er bygget som tanks :)
    Det er en jeg virkelig vurderer - i tillegg til PMA-1600NE. Denne var test vinner i Hifi Choice for en stund siden.
    Hadde en Denon for mange år siden, da jeg sist bodde i Norge - var solide saker
    Og har en PMA-700AE som er tiltenkt kontoret, og den er virkelig solid for prisen - oser kvalitet av den og

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Ny pakke - denne er også fra re-prosessert fra Yamaha - fant den for bare £199 med 3 års garanti. Ho mor har bestemt at alt streamingrelatert skal bli Yamaha fra nå av. Cyrus'en har hatt problemer med nettverk, kontroll via app og hvis to telefoner eller iPader hadde kontroll-appen åpen samtidig. Dette takler Yamaha perfekt. Både samboer og jeg kan oppdatere køen til en av streamerne samtidig, og den takler dette uten noe problem

Så nå er det et lite alt-i-ett anlegg i kjøkkenet. Fikk sjansen til å sammenligne den med Cyrus før den ble sendt til ny eier.
    Yamaha'en er ikke langt unna Cyrus i lydkvalitet. Må si jeg ikke hadde store forventninger, og at overraskelsen var stor når den startet opp. Spilte hi-res filer med Daft Punk for å sammenligne, og Cyrus er mørkere og "lunere" i lyden. Yamaha er klarere og litt friskere - noe jeg liker. Og ved normalt lyttevolum i kjøkkenet er Yamaha den jeg foretrakk. Når jeg skrudde volumet opp, viste Cyrus at den er en sterkere forsterker - den hadde kontroll og mer bass. Men som kjøkken-anlegg er dette absolutt godkjent.

45755352731_0c6bef8877_z.jpg

31883593398_2a79c904d1_z.jpg

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    God test av min streamer i siste Hifi Choice
    Nesten full pott - og er litt enig med kommentarene. Den er kanskje ikke den livligste i lyden, men den blir aldri kjedelig.
    Og den passer veldig godt sammen med en litt frisk og livat forsterker...

45737322382_e80c50be14_z.jpg

45062664234_0d05777a2e_z.jpg

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.153
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt Denon PMA 2500 NE og det var en meget flott forsterker. Bare godord å si om den lydmessig (big, bold and beautiful) og den er meget konservativt oppgitt effektmessig. Mener også at den var målt til 2x130W, så langt mer juice i den enn spesifikasjonene tyder på.

Edit: Fant den her Denon PMA-2500NE & Denon DCD-2500NE: Labor Seite 7 - i-fidelity.net

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Har hatt Denon PMA 2500 NE og det var en meget flott forsterker. Bare godord å si om den lydmessig (big, bold and beautiful) og den er meget konservativt oppgitt effektmessig. Mener også at den var målt til 2x130W, så langt mer juice i den enn spesifikasjonene tyder på.

Edit: Fant den her Denon PMA-2500NE & Denon DCD-2500NE:*Labor Seite 7*-*i-fidelity.net
    Kanskje vanskelig å svare på, men kan du si noe om den er liknende andre Denon forsterkere i hvordan den låter?
    Har en amp fra dem allerede, og lurte på om jeg skulle sette den opp i stua for å sjekke om jeg liker den (selv om kreftene og kvaliteten ikke er helt den samme som 1600 eller 2500)

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.153
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har tidligere hatt en PMA2000R (het den vel) i lengre tid og jeg oppleve at den hadde mange likhetstrekk med 2500NE, men sistnevte var mer oppløst, på litt godt og ondt. Klarer man å leve med litt ""rundere" klang, er PMA2000R - etter min mening - et lite kupp til prisen de selges for, ihvertfall i Norge. PMA1600 har jeg hatt på et kort hjemlån, men det var for kort til å danne meg et ordentlig bilde av den.

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Har blitt en stund siden siste oppdatering. Leting etter ny forsterker ble helt plutselig byttet ut med leting etter (nesten) ny bil og ny sentralfyr til heimen. Etter å ha kvittet meg med £15,500, så har forsterken blitt satt på vent

Men har klart å få Eekels ferdig - de er nå satt opp i gangen hvor ungene har "kontor" og mye brukt nå for tiden. Må si at de låter fantastisk, selv om plasseringen er alt annet enn optimal

Delefilter for diskant - ikke loddet enda
    IMG_1765-res.jpg

Delefilter for bass
    46695905944_7bbe3bd150_z.jpg

Ferdig og satt opp
    IMG_0827_res.jpg

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Da var ny forsterker bestilt og på vei...
    Ble et merke jeg har god erfaring med...

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.153
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Oi, bringer gamle minner om min eiegode Cyrus 1. Cyrus er gode greier. Er det en 8a?

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Oi, bringer gamle minner om min eiegode Cyrus 1. Cyrus er gode greier. Er det en 8a?
    Det er en 8 Qx DAC - innebygget og oppgradert DAC inni - skal bli interessant aa teste den direkte mot Musical Fidelity M6i

Den er liten, men myyye tyngre enn man skulle tro

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Amplifier shootout på en søndags kveld
    Cyrus er vinneren, så vidt foran Musical Fidelity.
    Cyrus er bedre på å skape et stort lydbilde med mer detaljer og disse er enklere å skille fra hverandre. MF har mer kraft, og frykten er der for at jeg vil savne trykket i Rammstein og Trivium. Men orker ikke å ha flere forsterkere og skifte basert på hva som spilles. Så det blir Cyrus fremover....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tamburinmann

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.03.2016
    Antall liker
    28
    Gratulerer med ny forsterker. Jeg har aldri hørt Cyrus selv, men hadde veldig lyst på utstyr fra dem på 90' tallet. Jeg synes det er kjekt med utstyr som ser ut, og er litt "ulv i fåreklær". Når det er sagt så har jeg selv en m6si og er fornøyd med lyden i denne. Siden du bor i England burde du jo vurdert å sende den til produsenten slik at de kan oppgradere den. De tilby denne servicen til folk som bor i England. Mulig du kunne fått innstalert en dac-del i den slik som i min... Jeg har familie i England og vurderer å ta med meg min forsterker for oppgradering en gang i fremtiden om ikke byttesyken slår inn først...

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.279
    Sted
    Sørlandet
    Cyrus lager morsomme produkter som har sin helt egen lydsignatur og det nærmeste jeg kommer dem er Naim. Gratulerer med ny forsterker.

-BB-

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Gratulerer med ny forsterker. Jeg har aldri hørt Cyrus selv, men hadde veldig lyst på utstyr fra dem på 90' tallet. Jeg synes det er kjekt med utstyr som ser ut, og er litt "ulv i fåreklær". Når det er sagt så har jeg selv en m6si og er fornøyd med lyden i denne. Siden du bor i England burde du jo vurdert å sende den til produsenten slik at de kan oppgradere den. De tilby denne servicen til folk som bor i England. Mulig du kunne fått innstalert en dac-del i den slik som i min... Jeg har familie i England og vurderer å ta med meg min forsterker for oppgradering en gang i fremtiden om ikke byttesyken slår inn først...
    Ingenting galt med M6i - etter testen må jeg si at ingen av de andre kom i nærheten når det gjelder trykk og kraft. Den står enda på gulvet - har ikke bestemt meg for hva som skjer med den :)
    Cyrus har et bredere og mer detaljert lydbilde. Når vi lyttet på flere sangere samtidig, opplevdes det som om de var bedre separert og bedre plassert i lydbildet. Men en del av trykket forsvant. I tillegg har Cyrus en innebygd DAC (min er den oppgraderte Qx DAC). Den låter meget bra med denne istedenfor DAC i Yamaha streameren. Ikke det at Yamahaen er dårlig - Cyrus er bare bedre.
    Cyrus har nå sluppet en ny DAC modul (QxR) til £600 og min forsterker kan også oppgraderes med ekstern strømforsyning. Denne mener jeg leverer DC strøm til forforsterker. Hadde dette sist jeg hadde Cyrus, og den gang var jeg en stor fan. I tillegg har denne to pre-out hvor jeg kan koble til effekforsterkere - alle med samme gain, så ikke noe problem og legge til flere. Og alle deres effektforsterkere kan settes i daisychain for å koble til enda flere. Så det er nok av oppgraderingsmuligheter :)

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Var innom en for meg ny platebutikk i Soho - Sister Ray - ikke det største butikken i området, men hadde mye bra i hyllene. Og en god del rariteter på veggene. Endte opp med ett par plater, men ikke i prisklassen til de jeg tok bilder av....

2019-05-05_13-25-32_862.jpg

2019-05-05_13-17-53_595.jpg

2019-05-05_13-13-11_918.jpg

2019-05-05_13-13-03_346.jpg

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Hva er folks syn på musikk og politikk. Artikkel i Guardian som forteller om at Morrisey er fjernet fra en platebutikk. Han støtter et høyreradikalt parti, og jeg er personlig skremt av en del ting dette partiet står for - og at de bruker Brexit som en mulighet til å fremme sine syn. Men lurer på om sensur av musikken hans er veien å gå...?

https://www.theguardian.com/music/2...Social&utm_source=Facebook#Echobox=1558605352

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Har handlet litt mer vinyl på bruktbutikker. Disse ble kjøpt for 18 pund totalt. Litt peiskos av og til, men ingenting som ikke kan fikses med en platevask.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo et spørsmål om hvilket innhold i musikken som fremmes. Samtidig, kan man diskutere om en slik type sensur er hensiktsmessig. Dette handler jo om en form for utfrysing, fordi han har holdninger som kan være problematiske i forhold til toleranse og respekt i et flerkulturelt samfunn. Det er jo bare å se hvor vanskelig vårt fohold i Norge er til Hamsun. En fantastisk forfatter, men ga sin støtte til nazistene.

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Det er jo et spørsmål om hvilket innhold i musikken som fremmes. Samtidig, kan man diskutere om en slik type sensur er hensiktsmessig. Dette handler jo om en form for utfrysing, fordi han har holdninger som kan være problematiske i forhold til toleranse og respekt i et flerkulturelt samfunn. Det er jo bare å se hvor vanskelig vårt fohold i Norge er til Hamsun. En fantastisk forfatter, men ga sin støtte til nazistene.
    Helt enig. Jeg har ikke noe klart svar på hvordan man håndterer et "problem" som Morrisey
    Men er mange her i Storbritannia som nå bryr seg mer om mannen som meningsytrer og offentlig persom, enn som artist. Og med Brexit, fremmedhat og en mer og mer splittet nasjon her, så er det kanskje viktig å fremheve at artister har meninger og hva de står for?

Jeg har nå et problem med Iron Maiden og Bruce Dickinson. Han er for Brexit og vurderte etter ryktene å stå på listene til Brexit Party (Nigel Farage). En venn har fjernet all Maiden fra CD hylla. Jeg har ikke gått så langt, men Maiden er ikke lengre spilt her i huset - blir bare irritert når de spilles fordi jeg vet hva Bruce mener og står for...

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    I mindre alvorlige nyheter, så er huset som ste-dattera mi bor i brukt som kulisse i filmatisering av A Christmas Carol. Si fra hvis du ser ”skuespilleren“ som snek seg inn i en scene spilt inn tidligere i dag [emoji3]

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Enda en boks på vei til Nord-London. Nå må jeg bare finne tid til å modifisere høyttalerne i stua litt for å få alt til å passe sammen :)

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Vi har besøk i byen - velkommen til London, Trumpie Boy. Likte denne - en Pink Floyd hilsen jeg kan stå for...

2019-06-04_06-45-21_534.jpeg

Sist redigert:

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Ny boks har ankommet heimen. Mulig jeg får den plugget inn i helga som kommer. Men har to barnebursdager, så mulig det må vente litt lengre

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Og har snekret nye høyttalerkabler for ny forsterker. Veldig rød...

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Har blitt lite tid til hifi og musikk i det siste, men fikk en helgetur på Mud Fest (les Download Festival) i helga som var. Det normale regnet og gjørma var til stede - i store mengder. Slik så det ut på lørdag formiddag

Mud.jpg

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Download - Fredag
    Vi så en rekke band, men fant vi holdt oss mest til Encore scenen, med de bandene som "alternativ" til de som er på hovedscenen. Tok noen bilder, men tok ikke av alle vi så og hørte. Har lagt til kort kommentar hvor bandet var minneverdig...

Kvelertak - God opptreden, og fikk publikum med seg selv om de fleste hverken kan tekster eller uttale bandnavnet
    Kvelertak.jpg

Whitesnake - hovedscenen. Var en god opptreden, selv om stemmen ikke er der lengre. Imponert over Tommy Aldrigde på trommer. Og han er nå 68 år gammel. Spilte de fleste hitene fra 80-tallet, og grei allsang
    Whitesnake.jpg

Slash med Myles Kennedy and The Conspirators
    Hva kan man si - beste opptreden på fredag og Myles er den snilliste mannen i rock.
    Slash.jpg

Def Leppard - greit nok, men synes alt låter litt likt etter en times tid. De spilte Hysteria i sin helhet, i tillegg til sine andre hits. Ble etterhvert mer opptatt med å finne ut hvordan trommisen fikser skarptromma med bare en arm. Svaret er barfot og med pedal for skarptromma. Greit nok flashback til min ubgdom
    Def Leppard.jpg

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Download lørdag

Vi var nødt til å få med oss Brothers Osborne, direkte fra Nashville - som startet settet sitt med å si at de ikke ante hvorfor de hadde blitt booket. Men de holdt en glimrende konsert med masse folk og musikken var veldig bra. Helt klart at country hadde et publikum
    Brothers Osborne.jpg

Neste som vi hadde på programmet var Trivium. En av mine favoritter i mange år. Igjen ne veldig bra konsert, og de fikk folkemassen til å headbange!
    Trivium.jpg

Videre var det en del band som ble sett og lyttet til. Men ikke noe som var nytt eller som virkelig fenget på denne dagen helt til Halestorm gikk på scenen. Veldig bra konsert, men jeg sliter litt med stemmen Lzzy Hale - den blir slitsom etter hvert. Men full score for musikken
    Halestorm.jpg

Headliner var Slipknot. De leverer hver gang, men jeg er nå kanskje for gammel for dem live. Siste albumet er utrolig bra, men låtene live blir litt for lik hverandre. Og min bedre halvdel var mer enn klar til å ende lørdagens gjørmebad tidlig. Har jo sett dem 3 ganger tidligere - på samme scene :)
    Slipknot.jpg

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Virker dette - kan dere se videoen?
    [video]https://www.amazon.co.uk/photos/share/HiW8pDqJB8ea2l6O9f47mkXHVhA298XeoclOjE4PZGQ[/video]

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Da linker jeg til to fra søndag - denne gang Dream Theater. Beklager at de er korte sekvenser, men ville heller rocke med til musikken enn filme :)

[video]https://www.amazon.co.uk/photos/share/u9OzKsOg1CJOBKuVbnkeL9A4TGXurmtH7vk5dyPsxz0[/video]

[video]https://www.amazon.co.uk/photos/share/8QXuEsjCE61qPnaVzCs77ulT9l5mErqXSAmKLRf6BXC[/video]

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Ny phono pre ankommet i dag. Skal teste denne mot Musical Fidelity M1 LPS. Den er test vinner i HiFi Choice, uten at det egentlig betyr så mye. Den er kun MM, men kan bli en rimelig vente phono mens jeg sparer til Cyrus Phono.

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Download søndag - den klart beste dagen! Nesten ikke regn og to av mine absolutte favorittband

Dagen startet med et nytt bekjentskap - Godsmack. Veldig bra, og har i dag kost meg med albumet Live & Inspired
    Godsmack.jpg

Deretter var det Anthrax som sto for musikken. Var ikke den beste konserten med dem jeg har sett, men helt okay
    Anthrax.jpg

Videre var det Dream Theater som spilte. Dette er en av de beste bandene i mine ører - og de smalt til med en virelig flott levert opptreden. Et must for alle prog-frelste.
    Dream Theater.jpg

Finalen sto Slayer for. Siste konsert i UK, og dette er virkelig slutten for dem som turnerende band. Virkelig synd, da de leverte varene. Men skjønner at disse konsertene sliter dem ut etter hvert. Mye energi her
    Slayer.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner det er en festival å trakte etter, dette. :cool:

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Jeg skjønner det er en festival å trakte etter, dette. :cool:
    Billetter for neste år er allerede i salg :)
    Vurderer å skaffe ett per billetter - de er nå £150 per stykk for hele helga - og vi har allerede booket et hotellrom rett ved :)

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Ikke noen store oppdateringer på hififronten, men har vært hjemme en tur. Terapi for sjela med norsk natur...

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    12.692
    Sted
    London
    Fremdeles lite nytt på hififronten. Går mest i ny vinyl. Nå er det Brothers Osborne som snurrer i stua. Og i tillegg har det blitt noen plater med Blackberry Smoke og er par tidlige Aerosmith plater.
    Tror det blir mest vinyl fremover. Ekstra effektforsterker hjalp på alt som var savnet etter bytte av forsterker, og Creek phono funker som bare det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn