Høyttalere Mid-high Input eller Bass Input ???

torhhi

Medlem
Ble medlem
02.11.2012
Antall liker
0
Sted
Bærum

[HR][/HR]Har nettopp skaffet meg Focal JM Lab Electra 905 og Focal JM Lab Cobalt CC800S.

Disse vil bli brukt både til film og til musikk. I tillegg så har jeg en XTZ 99W12.16 subwoofer.

For best lyd på musikk - anbefales det å kable til Mid-high Input eller Bass Input ??? Da tenker jeg musikk avspilt i 2-kanals stereo, 2.1-kanals stereo eller Pure Direct på min Pioneer VSX-922.

På forhånd takk for innspill

torhhi

Vedlegg

Sist redigert:

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.855
Sted
Karmøy - Rogaland
Enkleste måte å få et svar man kan si seg fornøyd med, er å bare prøve. Begynn på mid-high. Etter en stund skifter du, og kan gjøre deg opp en mening :)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
haha, vil du ha andres lyd?
blir som å ringe en elektriker for å høre hva han syns er best av en 40w el en 60w pære....
Enkleste måte å få et svar man kan si seg fornøyd med, er å bare prøve. Begynn på mid-high. Etter en stund skifter du, og kan gjøre deg opp en mening :)
Greit nok det - men jeg spør hva andre mener.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.017
Torget vurderinger
1
Ser ikke at du har noe valg,,,,,,,,,,,,,, de er jo lasket sammen og fjerner du lasken må bi-wire for å få lyd i hele høyttaleren noe som er meningsløst om du ikke planlegger bi-amp og aktiv deling/dsp for å lette integreringen av subb.

torhhi

Medlem
Ble medlem
02.11.2012
Antall liker
0
Sted
Bærum
Ser ikke at du har noe valg,,,,,,,,,,,,,, de er jo lasket sammen og fjerner du lasken må bi-wire for å få lyd i hele høyttaleren noe som er meningsløst om du ikke planlegger bi-amp og aktiv deling/dsp for å lette integreringen av subb.
Det var i det minste en fornuftig kommentar til en som ikke er fullt så bevandret som andre tydeligvis er her på forumet. Setter pris på det, Roald.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.855
Sted
Karmøy - Rogaland
Det var i det minste en fornuftig kommentar til en som ikke er fullt så bevandret som andre tydeligvis er her på forumet. Setter pris på det, Roald.
Nå synes jeg du er for beskejden, torhhi. Kabelen må jo kobles til et sted, og da må det bli enten oppe, eller nede. (Hvis du ikke har en biwire-kabel da). :D

Topp Bunn