Jeg har i lang tid vært passiv på dette forumet generelt, men nå har jeg bestemt meg for å skrive litt igjen. Ettersom jeg selv leste denne linken i forbindelse med at jeg bestemte meg for å teste Midas sine Emo og Silje signalkabler på anleggene mine for sammenligning med mine Celius Energetic og WireWorld Gold Eclipse balanserte interconnects. La det være helt klart: Midas kablen har sine sterke sider, den er nøytral og framhever ikke noen deler av frekvensområdet spesielt og gir et godt innsyn i innspillingens karakteristika. Ellers mener jeg at hvorvidt den er vellykket i ditt anlegg eller ikke er helt avhengig av de komponenter du matche den med, som vanlig kan jeg vel tilføye. For meg stemte det dog ikke helt på de to anlegg jeg prøvde den på. Og underlig nok var Emo mer vellykket enn de ca 50% mer kostbare Silje ... Jeg synes det er kjempetøft at en norsk liten produsent kan lage kabler som konkurrerer med det øverste toppsjiktet i bransjen og jeg skulle gjerne ønske at mine tester underbygget det samme. Jeg håper at dette er unntaket som bekrefter regelen, men la det likevel stå som en balansering av en ellers så positiv anbefaling av dette merket i denne tråden. Jeg vil gi honnør til Duet Audio som lot meg låne hele 4 sett a 1,5 menter til fri utprøving over en langhelg ! Mitt råd til andre i samme situasjon som meg er å prøve først og gjøre seg opp sin egen mening i eget anlegg, og ikke stole på andres erfaringer eller tekniske forklaringer!