For å få utnyttet rommets bredde ble jeg nødt til å ha lengre høytalerkabler, var veldig fornøyd med Cardas se kablene som jeg har brukt i mange år nå, men den helvetes jobben det er å få fjernet lakk fra hver individuelle leder orker jeg ikke en gang til så jeg måtte finne noe som jeg mente ville fungere bra og ikke gi en nedtur i forhold til Cardas. I tilegg spiller jo pris en rolle siden det totalt er snakk om 16 meter kabel så er det ikke rom for altfor mye eksotika.
I head fi anlegget har jeg vært veldig fornøyd med Hifiklubbens Argon black signalkabel, så jeg tenkte at høytalerkabelen i samme serien sikkert kunne passe, da visste jeg hvertfall litt om hva jeg hadde å forholde meg til. Høytalerkabelen Argon Black består av vevde sølvbelagte kobberledere i tre lag rundt en polhyuleten kjerne (veldig fancy navn på plast hvertfall). Muse powerampen fungerer egentlig bare med spadeterminererte kabler og av praktiske årsaker så gikk jeg for Dali sine spader denne gangen på forsterker endene, loddet og klemte til samt slengte på litt krympeslange for å skjule den dårlige jobben som ble gjort med tidligere nevnte terminering
Lytteinntrykket er at lydbildet oppleves mykere og mer avrundet i kantene uten at det mangler detaljer oppover eller at det er mangler i bunn i forhold til tidligere. Det høres i mine ører ut som om det muligens er litt mindre smekk i lyden men samtidig kan jeg dra på mer i lyttevolum uten at jeg føler noe metning i lyden oppover.
Noe av forskjellen kan muligens ha sammenheng med at høytalerne er plassert lengre fra hverandre enn tidligere og eventuelle ulemper blir mer enn oppveid av fordelene ved å kunne utnytte rommets bredde. Nå er heller ikke høytalerne justert annet enn på måfå og godt syn enda, så det lover meget bra for fortsettelsen i mine øyne hvertfall.
Vurderer å prøve slike Rothwell dempeplugger for å få dempet noe av den altfor høye gain jeg har i anlegget. Spørsmålet her er vel om -10 er nok eller om jeg burde opp på -15 eller -20.
God hælj