Min kabelrevolusjon ZenSati 3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig lekre kabler Henrik300 ;) Gratulerer. Får selv slike jumpere straks. Gleder meg.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Etter snart en måned med ZenSati 3 høyttalerkabler, må jeg bare oppsummere slik: Musikkglede :)

    Lenge siden jeg har hørt så mye musikk som etter jeg fikk temmet høyttalerne med disse kablene. Uforståelig, men jeg stoler kun på mine egne ører :)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Duelund_Support skrev:
    Hvad mener du med "temmet højttalerne " ?
    Det mener jeg at det er slutt på lyttetrettheten, og vurderingen om å bytte høyttalere. Var jo bra før også, men manglet musikkgleden som jeg forventet av anlegg i denne prisklassen. Savnet den organiske lyden
    fra mine gamle Neeper høyttalere. Synes jeg fikk dette med ZenSati 3.
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Eirik_S skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hvad mener du med "temmet højttalerne " ?
    Det mener jeg at det er slutt på lyttetrettheten, og vurderingen om å bytte høyttalere. Var jo bra før også, men manglet musikkgleden som jeg forventet av anlegg i denne prisklassen. Savnet den organiske lyden
    fra mine gamle Neeper høyttalere. Synes jeg fikk dette med ZenSati 3.


    Hej Eirik

    Godt at få denne feedback.


    Hvilket setup har du?

    Har du talt med JackX?

    mvh
    MJ
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    ZenSati skrev:
    Eirik_S skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hvad mener du med "temmet højttalerne " ?
    Det mener jeg at det er slutt på lyttetrettheten, og vurderingen om å bytte høyttalere. Var jo bra før også, men manglet musikkgleden som jeg forventet av anlegg i denne prisklassen. Savnet den organiske lyden
    fra mine gamle Neeper høyttalere. Synes jeg fikk dette med ZenSati 3.


    Hej Eirik

    Godt at få denne feedback.


    Hvilket setup har du?

    Har du talt med JackX?

    mvh
    MJ
    Hei Mark

    Bare hyggelig, å høre musikk er jo en stor del av livet mitt, så forbedringer på dette området betyr jo mye for meg.

    Jeg spiller nå på: Plinius CD-101-SR Precision Ref.-Plinius M8-SR Accelrator Xlr-Plinius SA-103- ZenSati 3-Monitor Audio PL300 - Wireworld Electra Strømkabling +SR T2

    Men er vel mere ZenSati 3 på vei inn :)

    Takk for gode musikkledere ;)

    JackX har jeg ikke snakket med, men håper på å få høre hans lytteinntrykk på ZenSati kablene hans.

    Mvh Eirik
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Eirik_S skrev:
    ZenSati skrev:
    Eirik_S skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hvad mener du med "temmet højttalerne " ?
    Det mener jeg at det er slutt på lyttetrettheten, og vurderingen om å bytte høyttalere. Var jo bra før også, men manglet musikkgleden som jeg forventet av anlegg i denne prisklassen. Savnet den organiske lyden
    fra mine gamle Neeper høyttalere. Synes jeg fikk dette med ZenSati 3.


    Hej Eirik

    Godt at få denne feedback.


    Hvilket setup har du?

    Har du talt med JackX?

    mvh
    MJ
    Hei Mark

    Bare hyggelig, å høre musikk er jo en stor del av livet mitt, så forbedringer på dette området betyr jo mye for meg.

    Jeg spiller nå på: Plinius CD-101-SR Precision Ref.-Plinius M8-SR Accelrator Xlr-Plinius SA-103- ZenSati 3-Monitor Audio PL300 - Wireworld Electra Strømkabling +SR T2

    Men er vel mere ZenSati 3 på vei inn :)

    Takk for gode musikkledere ;)

    JackX har jeg ikke snakket med, men håper på å få høre hans lytteinntrykk på ZenSati kablene hans.

    Mvh Eirik


    Hej Eirik

    Plinius bliver fantastisk at lytte på med ZenSati. Tillykke med din investering.

    Om du kan tage forbi JackX, så gør det :p

    mvh
    MJ
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Eirik_S skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hvad mener du med "temmet højttalerne " ?
    Det mener jeg at det er slutt på lyttetrettheten, og vurderingen om å bytte høyttalere. Var jo bra før også, men manglet musikkgleden som jeg forventet av anlegg i denne prisklassen. Savnet den organiske lyden
    fra mine gamle Neeper høyttalere. Synes jeg fikk dette med ZenSati 3.

    Ja utroligt hvad fladvalset solidcore sølv kan gøre. Tillykke med dine nye kabler. Der er jo også noget fundamentalt rigtigt i at der er så lidt fysisk kontakt mellem isolationen og ledermaterialet som muligt.
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Lige for at rette en misforståelse:

    I modsætning til Duelund og andre gode kabelproducenter, benytter ZenSati IKKE solidcore sølv. Vores resultater er opnået ved forsølvet kobber. Dette har medført betydelig mere neutralitet, speed og musikalitet en rå sølv.

    For tiden undersøger vi muligheden med forgyldt kobber. Dette er dog en meget mere omstændig proces, men resultatet er lovende. Såfremt vi lancerer forgyldt kobber vil det være i serien ZenSati #1.

    De bedste kabel hilsner :D

    mvh
    MJ
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Tjae jeg havde en misforståelse omkring det. Lytteindtrykkene kan der dog være forskellige meninger om.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har selv eid Duelund sine høyttalerkabler. De benyttet vel silke, eller var det bomull som isolasjon. Der skulle det visstnok ikke samle seg statisk spenning.

    Hvordan er det med ZenSati kablene? Vil det bli statisk spenning i de? trenger de utladning innimellom. Med f.eks. Nordost sin spray?
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Hej Eirik,

    Det er ingen skade til at bruge Nordost ECO 3 til sit setup og kabler. Dette er et fantastisk produkt.

    Når alt er tuned ind og referencen er i top, så prøv at tørre gummikanter på højtalerenheder med Nordost ECO 3. Et lille tweek som kan give et resultat. Måske ikke den store effekt på enheder med skum ;)


    mvh
    MJ
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.101
    Antall liker
    34.577
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Skal ikke blande meg inn i lydsignatur diskusjonen da jeg ikke har noe å tilføye (ikke hørt disse), men på bilde tar de seg veldig godt ut ;) Flotte kreasjoner!!
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Silicone til gummilister på biler kan anvendes med et lige så godt resultat.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    ZenSati skrev:
    Hej Eirik,

    Det er ingen skade til at bruge Nordost ECO 3 til sit setup og kabler. Dette er et fantastisk produkt.

    Når alt er tuned ind og referencen er i top, så prøv at tørre gummikanter på højtalerenheder med Nordost ECO 3. Et lille tweek som kan give et resultat. Måske ikke den store effekt på enheder med skum ;)


    mvh
    MJ
    Takk for tips :) Får ønske meg en slik sånn Nordost Eco 3 spary i julegave ;D
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Eirik_S skrev:
    JackX har jeg ikke snakket med, men håper på å få høre hans lytteinntrykk på ZenSati kablene hans.

    Mvh Eirik
    Hei.

    Jeg har hatt den udelt positive opplevelse både å ha hatt Mark Johansen i ZenSati i mitt hus 2 dager, med all hans kunnskap om både kabler og tweaking, samt kunne lytte til flere av hans ulike ZenSati kabler. Jeg vil om kort tid opprette en egen tråd under "Mitt anlegg" (Chez JackX), og vil der gå grundig gjennom mitt anlegg - men jeg vil også vie hans kabler stor oppmerksomhet.
    Men jeg tror ikke jeg tar munnen for full når jeg sier at, selv med mine nåværende Nordost kabler, så var det betydelig forbedringer å spore når jeg testet egne kabler opp mot de han hadde med seg til test.
    Min vinylrigg er utelukkende satt opp med ZenSati #2 kabler. Jeg vil overlate til andre å kommentere lytteinntrykkene når den tid kommer, men jeg føler meg rimelig trygg på at de vil sitte igjen med den samme erfaring som jeg hittil har gjort: ZenSati er et kabelmerke man rett og slett ikke kan komme forbi når man skal velge fra aller øverste hylle. Så gode er produktene!
    Hva angår lyttetest hjemme hos meg så er det bare å PM'e meg. Kanskje vi kan finne et tidspunkt som passer oss begge? Jeg bor i Oslo.
    mvh
    JackX
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    JackX skrev:
    Eirik_S skrev:
    JackX har jeg ikke snakket med, men håper på å få høre hans lytteinntrykk på ZenSati kablene hans.

    Mvh Eirik
    Hei.

    Jeg har hatt den udelt positive opplevelse både å ha hatt Mark Johansen i ZenSati i mitt hus 2 dager, med all hans kunnskap om både kabler og tweaking, samt kunne lytte til flere av hans ulike ZenSati kabler. Jeg vil om kort tid opprette en egen tråd under "Mitt anlegg" (Chez JackX), og vil der gå grundig gjennom mitt anlegg - men jeg vil også vie hans kabler stor oppmerksomhet.
    Men jeg tror ikke jeg tar munnen for full når jeg sier at, selv med mine nåværende Nordost kabler, så var det betydelig forbedringer å spore når jeg testet egne kabler opp mot de han hadde med seg til test.
    Min vinylrigg er utelukkende satt opp med ZenSati #2 kabler. Jeg vil overlate til andre å kommentere lytteinntrykkene når den tid kommer, men jeg føler meg rimelig trygg på at de vil sitte igjen med den samme erfaring som jeg hittil har gjort: ZenSati er et kabelmerke man rett og slett ikke kan komme forbi når man skal velge fra aller øverste hylle. Så gode er produktene!
    Hva angår lyttetest hjemme hos meg så er det bare å PM'e meg. Kanskje vi kan finne et tidspunkt som passer oss begge? Jeg bor i Oslo.
    mvh
    JackX
    Hørtes Lærerikt ut det da. Hvilke Nordost kabler har du nå?
    Jeg bor i Trondheim. Hadde vært moro og høre oppsettet ditt, men kan og være slemt mot mitt eget oppsett ;)
    Gleder meg til å se bilder fra oppsettet ditt.

    Mvh Eirik
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Jøsss? Er det flere som hører forskjell på kabler her inne ;)

    ZenSati kablene er ikke akkurat gratis, men det lille man har lest om merket, så virker dette svært lovende!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Eirik_S skrev:
    Hørtes Lærerikt ut det da. Hvilke Nordost kabler har du nå?
    Jeg bor i Trondheim. Hadde vært moro og høre oppsettet ditt, men kan og være slemt mot mitt eget oppsett ;)
    Gleder meg til å se bilder fra oppsettet ditt.

    Mvh Eirik
    Jeg har Nordosts CAST MMF, de dyreste CAST kablene Krell selger. Jeg kunne ha forbannet meg på at intet skulle kunne toppe de kablene, men der tok jeg grundig feil: jeg har CAST MMF mellom (pre) Krell's EVO 505 (CD/SACD) og (pro) EVO 707, samt mellom 707 og de 3 EVO ampene jeg har. Jeg fikk kun lytte til ZenSati's CAST mellom pre og pro, men allerede ved det skiftet var forskjellen nærmest sensasjonell. Hater å si det, men mine FFM ble reglerett parkert!. Som du selv sier, så kan slike seanser være slemme mot ens oppsett. Men jeg ville ikke være den kunnskapen om et enormt bedre lydbilde foruten: nå har jeg noe å strebe mot!

    Av øvrige kabler fra Nordost har jeg SPM ic og ht-kabler. Disse skal testes mot ZenSatis litt mere inngående, men det lille jeg hittil har hørt virker veldig lovende.

    tkr her på forumet har vært på hyggelig førjulbesøk, og han har en tråd gående hvor han legger ut bilder fortløpende
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=42019.0

    Jeg selv har en tråd på et annet forum, avforum.no, hvor det er noen eldre bilder av oppsettet.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Jackx_krell

    Om en liten stund vil jeg lage min egen tråd her på forumet.

    Cheers!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    f skrev:
    Jøsss? Er det flere som hører forskjell på kabler her inne ;)

    ZenSati kablene er ikke akkurat gratis, men det lille man har lest om merket, så virker dette svært lovende!
    Jeg tror ikke jeg skal ta opp handsken og polemisere noe som helst, bare få fremholde at enhver blir muligens salig med og i sin egen tro. Jeg holder meg derimot til visshet, og visshet for meg er det som fremstår som sant etter en lyttesekvens av den type jeg har vært igjennom i 2 dager i mitt eget, velkjente oppsett, med velkjent, egen musikk. Amerikanerne har vel uttrykk som går på at man "put your money where your mouth is". Jeg valgte derfor å kjøpe et fullt Zensati #2 kabeloppsett mellom mine 2 platespillerarmer -> Ypsilon Stepup -> Ypsilon VPS 100 RIIA -> EVO 707 (pre/pro).
    Andre skal få lov å utsi hvorvidt dette har vært en vellykket investering etter at de har vært hos meg og lyttet, men jeg personlig er ikke tvil.

    Cheers!
     

    goffa

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    83
    Antall liker
    0
    Gratulerer JackX med det nye oppsettet, endelig i hus. Ja denne Mark er en ond ond mann, kommer inn med sine kabler og så plutselig kan man bare ikke leve uten, lurer på hva jeg skal gjøre med ham.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Audiostone skrev:
    Gratulerer JackX med det nye oppsettet, endelig i hus. Ja denne Mark er en ond ond mann, kommer inn med sine kabler og så plutselig kan man bare ikke leve uten, lurer på hva jeg skal gjøre med ham.
    Gi den mannen en Fredspris! :D
    Endelig ble det rolig i heimen; veslemor er mer interessert i høre på musikk (les: klassisk LP!!) enn å sitte foran dustekassa og bli passivisert.

    Cheers!
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    JackX skrev:
    Eirik_S skrev:
    Hørtes Lærerikt ut det da. Hvilke Nordost kabler har du nå?
    Jeg bor i Trondheim. Hadde vært moro og høre oppsettet ditt, men kan og være slemt mot mitt eget oppsett ;)
    Gleder meg til å se bilder fra oppsettet ditt.

    Mvh Eirik
    Jeg har Nordosts CAST MMF, de dyreste CAST kablene Krell selger. Jeg kunne ha forbannet meg på at intet skulle kunne toppe de kablene, men der tok jeg grundig feil: jeg har CAST MMF mellom (pre) Krell's EVO 505 (CD/SACD) og (pro) EVO 707, samt mellom 707 og de 3 EVO ampene jeg har. Jeg fikk kun lytte til ZenSati's CAST mellom pre og pro, men allerede ved det skiftet var forskjellen nærmest sensasjonell. Hater å si det, men mine FFM ble reglerett parkert!. Som du selv sier, så kan slike seanser være slemme mot ens oppsett. Men jeg ville ikke være den kunnskapen om et enormt bedre lydbilde foruten: nå har jeg noe å strebe mot!

    Av øvrige kabler fra Nordost har jeg SPM ic og ht-kabler. Disse skal testes mot ZenSatis litt mere inngående, men det lille jeg hittil har hørt virker veldig lovende.

    tkr her på forumet har vært på hyggelig førjulbesøk, og han har en tråd gående hvor han legger ut bilder fortløpende
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=42019.0

    Jeg selv har en tråd på et annet forum, avforum.no, hvor det er noen eldre bilder av oppsettet.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Jackx_krell

    Om en liten stund vil jeg lage min egen tråd her på forumet.

    Cheers!
    Oj så griselekkert ut det oppsett ditt. Flott :) Vil tro ZenSati låter bedre enn dine SPM kabler. ZenSati låt iallefall bedre enn mine Nordost Tyr høyttalerkabler.
     

    plafitracer

    Medlem
    Ble medlem
    27.06.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    København
    Jeg kan kun være enig med Audiostone når han skriver at Mark er en meget ond ond mand. Han har lige været her med nogle flere af sine giftige slanger - FY FØJ siger jeg bare. Et par timer eller tre på en ellers kedelig mandag og jeg er tæt på HiFi Heaven med den ypperligste musik flydende gennem mine små hvalpe.

    Jeg kører med vintage Audio Research, SP-5, D-100 på Wilson Cub, selv min CD er snart vintage, Theta Miles. Dem, der siger at vintage ikke virker mere er fulde af l.... - der skal bare lidt Zensati #3 mellem det hele.

    Både Mark og jeg sad og slog ud med armene og fik næsten tårer i øjnene - ikke at det lød specielt ringe inden de 2 ekstra sæt kabler - men det det kom til at lyde af. Lidt justering af min nysindkøbte subwoofer og det hele sad bare i skabet.

    Jeg havde ellers gået i opgraderingstanker inden for et rimeligt budget for elektronik, men valget at bruge pengene på slanger istedet - og det er ikke noget dårligt valg ...
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei, dere som har ZenSati3.

    Jeg er på kabeljakt om dagen og vurderer å teste denne kabelen, både signal og htkabel. Jeg tror jeg kun økonomisk kan strekke meg til ZenSati 3.

    Jeg har testet Transparent Ultra nåværende modell og ble ganske fornøyd. Fikk en strammere, mer punch og tightere bass. Lyden helte mot det mørke. Veldig fornøyd.

    Kan noen av dere beskrive ZenSati.

    Om noen har testet ZenSati mot Synergistic Research TESLA serien, hadde det vært hyggelig å høre noe om også, da jeg har signalkabel fra Synergistic X serie og liker hva den gjør. Acoustic Tuning før begge merkene, så tenkte kanskje dere trondheim hififolk har hatt muligheten til å sammenligne dette.

    Utstyr i dag: effekt 2xmc275r, cd spiller dcs puccini, ht: Tannoy sandringham.
    Ønsket lydbilde: detaljer, varme, tight punch i bassen, ellers dcs er nøytral og lyser og vil gjerne ha kabler som heller mot det mørke.

    På forhånd takk.

    mvh. jonlam
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.379
    Hei!

    Jeg har kun (en litt begrenset - ca 10 timer) lytteerfaring med de Zensati-kablene som sitter til test hos meg nå (Zensati #2), og kan derfor kun uttale meg om den kvaliteten. Produsenten har dog sagt at Zensati #3 har en marginalt endrer signatur. De kablene som har stått i systemet inntil nå er Nordost SPM.

    Min (korte) erfaring er at med Zensati ble lydbildet til tider vesentlig forandret, forbedret. Jeg vil si det på den måten at et klassisk orkester fx gikk over fra å være en homogen, utflytende mengde utøvere til definerte enkeltaktører, med sitt instrument fast spikret i lydbildet, et lydbildet som både ble bredere, høyere og dypere. 3-dimensjonaliteten fikk lengre akser, om du heller vil. Tonene fikk i tillegg et vesentlig bedre artikulert preg: hvor jeg tidligere fra en kontrabass eller cello hørte tonene som i en slags fortløpende og sammenvirvlet tonefølge, kunne jeg nå klart høre buen over strengene med klart artikulerte toner, slik jeg ser det for meg da det var innspilt. Mellomtoneregisteret ble oppfrisket og raskere, diskanten klarere. I korte trekk er dette de konklusjonene jeg er beredt til å gi deg i dag.

    Skulle jeg våge meg på en kort karakteristikk må det være ekstrem nøytral, enorm båndbredde, meget raske. Legger ikke til eller fargen lyden i det hele tatt.

    mvh
    JackX
     

    plafitracer

    Medlem
    Ble medlem
    27.06.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    København
    Hej Jonlam,

    Jeg har komplet ZenSati #3 og ligesom JackX begrænset lytte erfaring (mindre end 10 timer) på eget anlæg - alle har vist fornærverende begrænset lytteerfaring med ZenSati kablerne :)

    Den varme du gerne vil have, kan kun komme et sted fra og det er fra dine MC275'ere og Pucchini'en. ZenSati #3 har den meget ubehagelige karakteristik at de i meget høj grad afslører elektronikkens styker OG svagheder. Er der fx støj på din CD - som på Dave Brubecks Time Out - får du det lige i hovedet. Jeg har lige spillet cd'en og undrede mig om jeg havde husket at slukke for vandet i køkkenet...
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Takk til dere som har kommet med rask svar. Tror kanskje jeg få låne et par ZenSati3 ht kabel før jul eller kanskje til og med denne helgen, da Frode, (Acoustic Tuning) skal til Oslo, ifølge Norsk Audio Teknikk. Kanskje han har en kabel til meg.

    Gleder meg til å høre mer om erfaringene deres, når dere har fått hørt litt mer.

    Mvh, jonlam
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    På fredag får jeg også lov til at høre det.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Tjae så har jeg hørt Zensati 3 højttalerkablet. Må sige at det absolut var en positiv overraskelse. Forventningen om at forsølvet kobber ville lyde som de øverste frekvenser var løsrevet fra resten blev absolut ikke indfriet. Kablet lød opløst , homogent og med bedre styr på bassen end referencekablet. Et rigtigt godt kabel og det er jo ikke et så dybt greb i lommen som jeg havde forestillet mig.
    Foretrækker dog stadig mit eget kabel men smag og behag og behov er som bekendt forskelligt.
    Synes Zensati er et rigtigt godt køb. ;)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    plafitracer skrev:
    Jeg kan kun være enig med Audiostone når han skriver at Mark er en meget ond ond mand. Han har lige været her med nogle flere af sine giftige slanger - FY FØJ siger jeg bare. Et par timer eller tre på en ellers kedelig mandag og jeg er tæt på HiFi Heaven med den ypperligste musik flydende gennem mine små hvalpe.

    Jeg kører med vintage Audio Research, SP-5, D-100 på Wilson Cub, selv min CD er snart vintage, Theta Miles. Dem, der siger at vintage ikke virker mere er fulde af l.... - der skal bare lidt Zensati #3 mellem det hele.

    Både Mark og jeg sad og slog ud med armene og fik næsten tårer i øjnene - ikke at det lød specielt ringe inden de 2 ekstra sæt kabler - men det det kom til at lyde af. Lidt justering af min nysindkøbte subwoofer og det hele sad bare i skabet.

    Jeg havde ellers gået i opgraderingstanker inden for et rimeligt budget for elektronik, men valget at bruge pengene på slanger istedet - og det er ikke noget dårligt valg ...
    Tak fordi du kom forbi. Det var rigtigt spændende. Som du husker synes vi højttalerkablet var bedst. Digitalkablet var vi mere forbeholdne overfor. Men det var absolut bedre end vi havde forestillet os.
     

    plafitracer

    Medlem
    Ble medlem
    27.06.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    København
    Diy Duke skrev:
    Tak fordi du kom forbi. Det var rigtigt spændende. Som du husker synes vi højttalerkablet var bedst. Digitalkablet var vi mere forbeholdne overfor. Men det var absolut bedre end vi havde forestillet os.
    Ja, velbekomme - og tak for kaffe og kage samt godt selskab, hvor jeg tror vi alle lærte et eller andet nyt - og det er jo altid vigtigt og spændende. Du har et rigtig vellydende anlæg - især din dac/pre og højttalerne kunne jeg godt blive lidt forelsket i ;).

    Jeg har ikke rigtig før haft fornøjelsen af at høre dit Duelund reference kabel, men en positiv oplevelse var det bestemt. Til ZenSatis forsvar vil jeg lige anføre at det sådan set ikke er beregnet som 75 Ohms digitalkabel, men 50 Ohms signalkabel - og som sådan synes jeg det virker fortrinligt og iøvrigt gjorde det fint i dit setup.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Ei stund siden det har vært noe liv her.... Venter nå på mine ZenSati 3 XLR kabler. Får de vel etter Messa i Las Vegas. GLEDER MEG :)

    Grunnen til at jeg bestemte meg for disse var etter jeg fikk prøve:
     

    Vedlegg

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Og er du sikker på de er ægte balanceret. Det var ikke klar for 4 uger siden.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Diy Duke skrev:
    Og er du sikker på de er ægte balanceret. Det var ikke klar for 4 uger siden.
    Ja hvorfor skulle de ikke være det?

    Er jo også meget fornøyd med mine Synergistic kabler....

    Står de ikke til forventningene regner jeg med å få hevet kjøpet.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Fordi for 4 uger siden brugte de adaptere med kortsluttet stel og minus på udstillinger. Da der var demonstration hos mig havde han ikke noget ægte balanceret kabel.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Diy Duke skrev:
    Fordi for 4 uger siden brugte de adaptere med kortsluttet stel og minus på udstillinger. Da der var demonstration hos mig havde han ikke noget ægte balanceret kabel.
    Ok, håper det er i orden nå da. Ble ihvertfall lovt at de skulle være ferdige til etter messa i Las Vegas.....
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Diy Duke skrev:
    Og er du sikker på de er ægte balanceret. Det var ikke klar for 4 uger siden.

    Lidt information for at undgå misforståelser:

    ZenSati #3 XLR kommer primo februar.
    ZenSati #3 RCA er til levering.
    ZenSati #1 og ZenSati #2 XLR og RCA er også til levering.

    ZenSati ApS har ikke haft tekniske problemer på udstillinger.

    Det viste kabel på ovenstående billede er ZenSati #2 XLR.

    mvh
    MJ
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Jeg har intet skrevet om tekniske problemer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn