Min V.Y.G.E.R Baltic M

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Hvordan er den i forhold til Regaen?
Slik jeg har opplevd det hittil, er alt STØRRE.
Den hurtigheten jeg opplevde med Regaen i forhold til andre spillere jeg har hatt i hus på lån de siste årene, er med Vyger Baltic M dradd enda lenger. Sammen med forsterkerne og høytalene mine er jeg nå på kanten til at dette blir "for hurtig"....men dette har nok med vane å gjøre, som det jo er ved skifte av komponenter i et oppsett.
Her er informasjon som jeg bare har hørt antydninger til tidligere tydeligvis. Dette gjelder spesiellt på vingene.
Mellomtonen er der bare, med meget positive fortegn.
Men jeg tror at denne spilleren er kilen på PU for å yte max. Så det blir nå min "bekymring og lidenskap" fremover :)
De to PUene jeg har i hus nå, gir denne spilleren mulighet til å vise at den skiller på forskjellige PUer.

Nå skal det sies at når det gjelder innstilling av arm og PU, så er dette kun gjort audiovisuellt.
Tror jeg har hatt flaks. Ingen tegn til skurr/vreng/ubalanse etc.
Men jeg vil ta inn eksperthjelp for å få til dette maksimalt (finnes jo endel som har SME armer ;))
Så slipper jeg å gå å tenke på om det kan bli bedre enn det jeg har gjort.

Som tidligere nevnt, vil jeg være forsiktig med en endelig konklusjon på hvordan denne spilleren låter.
Dette fordi at endel kommer til å forandre seg fremmover.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Trond Kjetil skrev:
johna skrev:
Jo, takker :)

Dårlig med trevirke på denne ja.
Vi får se hva som kommer av "permanent" PU på. Finnes jo noe fint i treverk blandt PUer :)
Det finnes mye fint treverk i PUer ja, det er sikkert. Noe annet som er sikkert er at slik arm du har på din Vyger etter all sannsynlighet blir min neste SME-arm. Jeg har en 309 nyoverhalt fra Small Model Engineering Ltd. i Sussex i tillegg til 3 andre SMEer, så det neste må bare bli en 12-tommer. Det må jo det ;D

mvh trondkj
Ja, du har jo plass til en 12" på 124`n din også.
Er så kult å se på disse spillerne på nett.
Har sett endel av dem når jeg har trålet etter opplysninger om 312 armen :)

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Lurer på en ting om den armen, har SME 312 muligiheter for hurtige finjusteringer av Nåletrykk og VTA? ???

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
argh skrev:
Lurer på en ting om den armen, har SME 312 muligiheter for hurtige finjusteringer av Nåletrykk og VTA? ???
Om du mener mens en spiller, er svaret nei.
Men det er såre enkelt utenom det. :)

K

kbwh

Gjest
Den armen er laaang!

For flere franske gloser anbefaler jeg De elskende på Pont Neuf eller Blå. ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Den armen er laaang!

For flere franske gloser anbefaler jeg De elskende på Pont Neuf eller Blå. ;D
375mm fra bak lodd til ytterst på PU..... ::) ;)

Fransk..italiensk...engelsk...kanadisk...kinesisk...ameikansk..... akkurat nå er jeg i internasjonalt lynne....hulter om bulter av produsentland her i rommet nå.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Denne SME 312 armen er bare kanon til Vygeren!

Se bare på metallet hvor fint det passer sammen i en helhet.

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
En virkelig flott spiller du har fått deg, johna! :) Gratulerer så mye!

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Får gratulere jeg også da johna...

ser jo helt nydelig ut!

PK

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.700
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
grattis med ny snurrer...
Er særdeles gira på ny snurrer sjøl, men har ikke budsjett til slikt, iallefall ikke nytt..

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Denne var nydelig du. Gratulerer så mye.
Og takk for å minne meg på at jeg VIRKELIG trenger ny arm :(

;)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takker gutter! :)

thomand:
Er du ikke fornøyd med den du har altså?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nå har jeg ikke skrevet i denne VYGER tråden på en evighet.

På tide med litt oppdatering:
ER FREMDELES BETATT!

Spilleren er der bare, med stor ro, men samtidig dynamisk og jobber sammen med SME 312 armen på en fin måte synes jeg.
Nå er jeg langt fra noen platespillerekspert, men noen spillere har jeg da hørt opp gjennom årene og da spesiellt de siste 2.
Den erfaringen jeg har fått, forteller meg at denne spilleren er den mest "digitale" jeg har hørt, UTEN at det låter digitalt :)

Ser at det kommer en omtale av denne spilleren og armen i neste Fidelity.....nå er jeg rimelig spent på hva som kommer ut av den.
Men det kan egentlig bry meg mindre. ;)
Jeg liker den analoglyden som triller med kraftig, men lettbent fundament inn i øregangene nå! :)

Og det hjelper vel godt på med denne jeg har på test, som starter hele signalkjeden:

Den har mye av den samme signaturen som Einstein EMT TU3 som jeg testet for en tid tilbake.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Husker ikke om jeg frekventerte denne tråden i fjor, hvis ikke er det på tide med en gratulasjon!
Nydelig spiller og arm! Hva slags puer er det du tester sa du? :D Hvordan spiller det i forhold til DVen?

Uansett, skjønner godt den analoge forelskelsen, vi fikk vel den vel igjen omtrent samtidig mener jeg å huske...det er flyter så lett,
har så mye tyngde og kropp, er så luftig, at man får lyst til å gråte en liten skvett ;)

Flere bilder og lytteinntrykk J.!

O.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.082
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Ja, det er noe eget med vinyl på flere måter. Nydelig spiller der der, passe high-tech og stilren.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Var så heldig å få et par timer foran dette nydelige oppsettet i ettermiddag. For meg var dette en åpenbaring i letthet, klarhet og musikalsk innlevelse. Det ble spilt via et par søte apparater fra Krell og Marten Miles denne gangen. Og jeg forstår ytterst godt hvorfor vinyl har fått sin renessanse. Her er det full fokus på det som betyr noe; musikken! Det er også et særdeles hyggelig og musikalsk oppegående vertskap delaktig i. Lyden er akkurat like elegant og innbydende som vinylriggens utseende. Presist, rytmisk og transparent. Ikke bare endte jeg opp med nytt blikk på min egen vei videre, men også med sporenstreks bestilling av fire plater når jeg kom hjem igjen. Riktig nok er det CD-er som er tingen for meg nå, men jeg er sannelig ikke sikker på at det er tilfelle til neste år!

Takk igjen emotikon!

Mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk for besøket :)
Ikke hver dag jeg har besøk i roterommet i kjelleren, men tar gjerne imot mer besøk om gjesten er av samme slaget som deg.
Jeg ble så inspirert av positiviteten, at jeg muligens gikk varm i å lete frem musikk som jeg ville at du skulle høre. Vel to timer ble i korteste laget i så henseende ;)

Moro at du likte vinyl riggen også.
Så det på deg da Bjarne Nerem sitt saxsofonspill trillet ut av høytalerne. Har veldig sansen for hvordan du definerte kontrabass i oppsettet mitt.
Kontrabass er liksom ett av referanseinstrumentene hos meg. Får jeg ikke det til å låte, må jeg begynne på nytt med fintuning her og der.
Men slik det er koblet opp nå, føler jeg at det funker på et vis...... ::) ;D
Målet er i hvertfall hele tiden å ha smekk og dynamiske utsving mest mulig til stede, samt litt "englestøv" i toppen.

Tenkte også å dra litt Yello og stor orkestermusikk, men det får bli ved neste anledning. ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Dog skrev:
Husker ikke om jeg frekventerte denne tråden i fjor, hvis ikke er det på tide med en gratulasjon!
Nydelig spiller og arm! Hva slags puer er det du tester sa du? :D Hvordan spiller det i forhold til DVen?

Uansett, skjønner godt den analoge forelskelsen, vi fikk vel den vel igjen omtrent samtidig mener jeg å huske...det er flyter så lett,
har så mye tyngde og kropp, er så luftig, at man får lyst til å gråte en liten skvett ;)

O.
Takker O.

Det som står i nå av PU, er en aldeles nydelig sak fra Garrott Brothers på test, P88.
Deres nest dyreste PU ::)
Den spiller med en uanstrengthet og musikalsk lekenhet jeg ikke har hørt før.
I forhold til DV20XL er alt bare så mye mer.....elegant og oppløst fra topp til bunn. Jeg likte veldig godt DV`n på P5, men må nok meddele at dette er en annen verden.
P88`s evne til å være presis i bassen men samtidig grave dypt der, imponerer meg veldig.
Og så er det dette med "englestøvet" i toppen da..... :-*
Må nok se om jeg klarer å finne noen kroner nederst i lommerusket.......

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
musicman skrev:
Ja, det er noe eget med vinyl på flere måter. Nydelig spiller der der, passe high-tech og stilren.
Joda, funksjonaliteten er det heller ikke mye å si på ;)

Gratulerer selv med spennende spiller!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Nettopp! Hva er prisen på denne Garroten?

Uansett, jeg tror jeg har landet med XX2 Mk2...foreløpig får jeg vel alltid si ;) Den har både kjeller og englestøv, når man hører hva som bor
disse skivene blir man rett og slett overrasket. Så jeg kan leve lenge med denne..strategien er å behode Scouten, men oppgradere bit for bit.
Jeg er enormt fornøyd med den også..men kunne tenke meg en arm med litt mer funksjonalitet, litt bedre føtter, en ny motor etc etc ;)

Uansett, Vyger ser jo flott ut også!

O.

emotikon skrev:
Dog skrev:

O.
Takker O.

Det som står i nå av PU, er en aldeles nydelig sak fra Garrott Brothers på test, P88.
Deres nest dyreste PU ::)
Den spiller med en uanstrengthet og musikalsk lekenhet jeg ikke har hørt før.
I forhold til DV20XL er alt bare så mye mer.....elegant og oppløst fra topp til bunn. Jeg likte veldig godt DV`n på P5, men må nok meddele at dette er en annen verden.
P88`s evne til å være presis i bassen men samtidig grave dypt der, imponerer meg veldig.
Og så er det dette med "englestøvet" i toppen da..... :-*
Må nok se om jeg klarer å finne noen kroner nederst i lommerusket.......

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
P88 koster 17700,-

Jeg vet at XX2 MkII er en bra PU. :)
Nå har jeg ikke fått sammenligne disse to helt, da jeg har testet dem på to forskjellige spillere og oppsett forøvrig.
Men kan levende forestille meg hvordan XX2 MkII må låte på en VPI. 8)
Spennende med oppgraderinger. Litt av hobbyen vår det da.
Noe må vi ha å dulle med ved siden av alt det andre vi styrer med i dagliglivet.

Topp Bunn