Blir dårlig når jeg switcher på dirac på naden nå. Må jeg gjøre ett nytt oppsett tro?1) still inn delay sånn ca
2) kjør Dirac fra Naden med den target kurven du likte best
Ok. Kan teste det en dag. Sitter å spiller litt musikk.Du må kjøre Dirac på nytt og bruke den target kurven likte best
SpennendeHadde nok ikke sånn dynamikk i hornet før. Hører det godt nå når jeg spiller clapton
Ja, inntil videre for min del. Nå veit jeg ikke hva du skal bruke den til men ble fort altfor avansert veien videre for å få 100% utbytte av den. Er ikke tolmodig nok til å sitte å surre med det i mnd vis.(noe det sikkert gjør for min del) Men sikkert en super dings når all konfigurasjon er gjort og du er ferdig utlært lydteknikerDroppet du minidsp?
Analog mann selv så sitter langt inne å ha tolmodighet å lære for min del.Jeg skal egentlig bare jobbe med delefilter mellom frontene og subbene...
Har ikke dratt i spaker siden jeg jobbet som lydtekniker på radioen, det er ca 25 år siden. Minimalt med digitale verktøy i den tiden.
Noe slikt?Løpetidsforskjellen mellom drivere bør settes nøyaktig for et godt utgangspunkt.
Dette er vanskelig å måle fysisk, da du ikke kan se hvor den starter i horndriveren.
Man kan laste ned Audiolense demo gratis og ta målinger med det.
Da kommer det opp i målevinduet nøyaktige avstandsforskjeller mellom drivere i millisekunder.
Disse verdiene kan så plottes inn i miniDSP filterne.
...eller kanskje man kan finne løpetidsforskjellen i REW også? ..vet ikke. Jeg er ikke dreven på REW.
Blir ikke noe dessert til megLøpetidsforskjellen mellom drivere bør settes nøyaktig for et godt utgangspunkt.
Dette er vanskelig å måle fysisk, da du ikke kan se hvor den starter i horndriveren.
Da kommer det opp i målevinduet nøyaktige avstandsforskjeller mellom drivere i millisekunder.
...eller kanskje man kan finne løpetidsforskjellen i REW også? ..vet ikke. Jeg er ikke dreven på REW.
Den som er utålmodig og gir opp, får heller ikke smake desserten.
I forhold til pris og ytelse, er 2x4hd et makalaust godt produkt.
...om man gidder å jobbe litt for resultatet da.
Den genererer litt støy hos meg, noe jeg overså i ekstasen når jeg holdt på. Hva det er er jeg usikker på men støyer når preamp også er avslått.Løpetidsforskjellen mellom drivere bør settes nøyaktig for et godt utgangspunkt.
Den som er utålmodig og gir opp, får heller ikke smake desserten.
I forhold til pris og ytelse, er 2x4hd et makalaust godt produkt.
...om man gidder å jobbe litt for resultatet da.
Var ikke mye men hører det i lytteposisjon. Er ikke sikkert det blir støy hos degHm... spørs om ikke min havner på finn.no... Støy er noe jeg ikke ønsker å ha i systemet.
Har du noen form for høyttaler-korreksjon når du kjører med det analoge delefilteret?Ja, inntil videre for min del. Nå veit jeg ikke hva du skal bruke den til men ble fort altfor avansert veien videre for å få 100% utbytte av den. Er ikke tolmodig nok til å sitte å surre med det i mnd vis.(noe det sikkert gjør for min del) Men sikkert en super dings når all konfigurasjon er gjort og du er ferdig utlært lydtekniker
Har du noen form for høyttaler-korreksjon når du kjører med det analoge delefilteret?
[/QUOTE Nei. Kun dirac i Naden. Tuner kurven litt.(Etter øra)
Ja, ellers kan du risikere å glipp av dei.Ta alle sorger på forskudd, det er effektivt!
Ja stemmer, jeg brukte impulsrespons i REW når jeg løpetidskorrigerte mine drivere med MiniDSPeller kanskje man kan finne løpetidsforskjellen i REW også?
Er uten jord den jeg har nå..Hvis du bruker en strømpadde med jord, prøv en padde uten jord.
Verd å prøve, men ikke sikkert det hjelper.
...spørs hvor problemet er.
Hvis du bruker en strømpadde med jord, prøv en padde uten jord.
Verd å prøve, men ikke sikkert det hjelper.
...spørs hvor problemet er.
[/QUOTE