Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Var nok den nye, men kunne klart meg med den "gamle". Spiller med ny pu så litt dårlig med referanser enda, men hadde trodd/håpet at den nye skulle være bedre.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Denne skulle være et eksklusivt og dyrt dobbeltalbum som et eksperiment i 2016, tror ikke han hadde fantasi til å forstille seg at folk betaler nesten 3000 for et album som kommer i tusenvis av ex. i dag :)

pig virus 20.jpg

pig vedlegg.jpg

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Må si jeg ikke forstår hva Mofi holder på med for tiden, først Thriller og nå Whitney Houston på super vinyl? Uavhengig om en liker musikken eller ei så re-utgir Sony samme album neste måned i flere versjoner og det finnes over 1000 ex tilgjengelig på discog fra $1. Utenom de som må ha alt fra Mofi, hvem er det som er kundegruppen til disse? De som bare vil ha albumet kan kjøpe det brukt for noen tiere da det er solgt millioner av dette albumet, og de som vil ha en ny kjøper Sonys nye til langt under halvparten av hva en Mofi koster. Er det virkelig en haug audiofile "gubber" som kommer til å kjøpe disse? Ikke er de fult analoge heller, de kundene har de mistet med DSD avsløringene. Men hva vet jeg, kan jo bli en storselger for Mofi?

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Forrige innlegg virker kanskje litt "snobbete", men om jeg kunne kjøpt la oss si en mint original Sonny Rollins for kr 50 eller en re-utgivelse fra en DSD fil til kr. XXXX
    så vet jeg hva jeg hadde valgt.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Tror det er få som samler på Pablo p.g.a coverne, slik som med Blue Note og ECM. :) Egentlig litt greit da de er relativt rimelig å skaffe enda.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.062
    Torget vurderinger
    23
    Ta Pablo covere med Basie f.eks. - ikke akkurat storslagen cover art 🤣 Svarthvitt bilder av fyllesjuke musikere...

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Satte akkurat på denne, som du sier ikke noe design perle dette heller. Kjip kvalitet på coveret, men heldigvis så er det kvalitet på musikk og innspilling.

basie jam.jpg

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Sunnmøre
    Forrige innlegg virker kanskje litt "snobbete", men om jeg kunne kjøpt la oss si en mint original Sonny Rollins for kr 50 eller en re-utgivelse fra en DSD fil til kr. XXXX
    så vet jeg hva jeg hadde valgt.
    Mjo, men det er vel sjeldan eit spørsmål?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Sunnmøre
    Kanskje ikkje. For klassisk er det ofte heilt fint, der er 50 år gamle plater gjerne i NM, eller til og med utspelte (bortsett frå førstesida).

Men for Thriller, Heartbreaker eller Master of Puppets er mykje av marknaden ikkje originale fyrstepress, men n-te generasjon europeisk press, spelt sju hundre gonger på fest, iallfall om dei kostar < 100 kr.

Det har skremt meg litt vekk frå Discogs; eg bestilte noko eg trudde skulle vera ei temmeleg fin utgåve av Aqualung, men enda opp med ei spansk pressing frå 1970-talet.

Prisen for NM originale utgåver er så høg, og prisen for mindre gode “originale” er slik at eg ofte går for repress når eg leiter etter jazz - og då kjenst desse “heilanaloge” meir autentiske enn ting som har vore innom DSD.

Det er mogleg eg er emosjonell og har misforstått alt.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Skal ikke gnåle mer om disse utgivelse til kr.1890/2890 da jeg ikke har kjøpt noen og det frister ikke å kjøpe noen av dem heller. :)

Nå Kenny Burrell med Gil Evans gitt ut på Verve, her på en SC utgivelse. Fint lyd og musikk, men kanskje litt vel enkelt?

burell verve.jpg

burell verve inside.jpg

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Ny Burrell fra Tone Poet serien som kom på døra i går. Illustrasjon av Warhol.

burell bn tp.jpg

Betaler gjerne litt ekstra for disse utbrettcoverne med foto av Francis Wolff.

Burell inside.jpg

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Lenge siden jeg hadde spilt denne og glemt at de var en relativt gammel BBC innspilling (1962) som ble gitt i kun 500 ex i 2009, og re-utgitt i 2021.
    Det var et eller annet som ikke stemt helt når jeg spilte side A, og når jeg skal snu den så ser jeg at det står 45rpm på den :sneaky:.
    Så det er en 45 rpm EP, ble litt bedre på 45 rpm 😂

harriot.jpg

harriot back.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Denne dukket opp når jeg letet etter en annen plate, husker det var en grunn til at jeg kjøpte den men måtte google litt for finne hvorfor.

Swedish ambient-industrial purveyors Sällskapet (Swedish for ’company’ as in I keep company with them… or ’society’ as in a secret society) was formed in 2003 by friends and alternative rock veterans Joakim Thåström (Ebba Grön, Imperiet, Peace, Love & Pitbulls, solo), Niklas Hellberg (All That Jazz, Peace, Love & Pitbulls, Citizen H) and Pelle Ossler (Wilmer X, solo).

Var nok p.g.a Thåström jeg kjøpte den.

Mener jeg kjøpte den sammen med noen NOS (lager funn) album av Imperiet direkte fra selskapet Drella. Blitt glemt da jeg ikke og har spilt den før, gitt ut i 2010 i 500 nummererte ex.

Sållskapet.jpg

sållsakpet back.jpg

Sållskapet utbrett.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Fikk en "tilbuds" mail fra Elusive disc om at de bla hadde noen MM Blue Note på lager. Mangler jo noen av disse så tok en sjekk men fant ikke noen som jeg var interessert i, likegreit da jeg så hva de skulle ha for dem! Legg på frakt og mva... Om det skulle friste noen, link under.

1675556539277.png

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Speaker Corner utgivelse fra 2003, veldig bra denne. Ikke lett å identifisere disse eldre SC utgivelsene, men det lå en "katalog" over SC utgivelser inn i coveret.

press.jpg

press label.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Hank Mobleys Workout var den eneste fra Acoustic Sounds Blue Note serie jeg kjøpe. De brukte ikke sine beste cover og de hadde ikke gatefold med bilder, så jeg kjøpt heller Music Matters sine selv om det var endel bra titler hos AS. Denne dukker opp i MMs 35rpm serie som jeg abonnerte på, og derfor har jeg 2 av denne. Litt lat så spiller MMs versjon nå.

workout.jpg

workout inside.jpg

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Min P9 skal få litt nødvendig pleie, nye belter og filtmatte er bestilt. Lyst til å prøve en Rega pu også, men avventer litt til etter belteskift da jeg må sjekke om hastigheten blir OK før jeg gjør noen større pu investeringer til den. Usikker på hvor gammel den er da det var et brukt kjøp for over 13 år siden
    p9.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Er vel ikke akkurat noen designbomber de nyest spillerne til Rega, men synes det er interessant de går mot minimal masse der de fleste andre går går for max masse. Har for mange spillere allerede ellers hadde det fristet å teste en, eller kanskje en av de nye jubileums modellene som nok kommer i løpet av året. Ikke så galt priset heller sammenlignet med mye annet, den nyeste P10 koster mindre en min gamle P9 justert for inflasjon og en P8 koster under halvparten av en P10.

WEB_Image_Rega_Planar_10_platespiller_RB3000_arm___rega_planar10_high_end_platespiller_aphe-1...jpeg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Litt Sun Ra som lunsj musikk i dag. Denne ble utgitt i 1957 på Transition, og originalen går for en liten formue. Ble re-utgitt i 1967 på Delmark Records med samme cover som min rimelige re-utgivelse på Delmark fra 2001.

sun song.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    45rpm men verdt litt trim. Dessverre tullete dyr å kjøpe nå (også brukt), men kommer i Classic serien til Blue Note neste måned så da er det mulig å skaffe en flott utgivelse av denne for en brøkdel av hva MM går for. Burde bli en populære tittel for BN denne.

empurean.jpg

empyrean inside.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Liker det tekniske designet på P10 men heller mot min P9 visuelt. Har nok skjedd litt på 16 år (2003-2109) så den er nok litt bak på ytelse i dag, men når Rega startet på utviklingen av cost no object Naiad til £30K i 2010 så startet de med motorstyring, arm og porselen platter fra P9.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Tre punkts montering virker som en smart løsning på meg. Skru i tre skruer, juster nåletrykk og antiskating - ferdig spill plater.
    Må bare bestemme meg for hvilket prisnivå jeg skal gå for. Blir det som reserve spiller så blir det nok en Exact.

Exact MM.
    1675722051016.png

Ania Pro MC koster 2,5X Exact.
    1675720821215.png

Neste step Apheta 3 MC koster 4,5X Exact.
    1675720683847.png

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Lenger oppe i tråden argumenterte jeg med AAA for kjøp av Mofi utgivlsen, vi (les jeg) er lettlurte. Nå vet vi at MOV brukte PCM master og Mofi DSD64, kanskje derfor jeg slet med å høre den helt store forskjellen på dem. :oops:

3 x milestone.png

• Liker
    Reaksjoner: Jon

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Av de mer kjente Miles Davis albumene så er nok dette et av de jeg har spilt minst. Dette er en mono utgave fra Music on Vinyl.

ms round abouth.jpg

Noen av disse MOV utgaven er nummererte, som denne. Her har de trykket det på coveret som ser litt mer eksklusivt ut en f.esk Music Matter og andre som setter på en liten klisterlapp og så er den "Limited edition". Re-pressen er helt lik men uten klisterlappen, men det er da en "standard" utgivelse.

num md.jpg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Hadde lest at hastigheten gikk ned ved å bytte til Regas nye belter, og med litt flaks så ble hastigheten nå spot on! Mange rapporterte bedre Wow/Flutter med de nye beltene, men det ble ikke bedre hos meg, 0.09% etter en time. Får håpe hastigheten holder seg når de får "spilt seg inn "også. Holder den hastigheten som den er nå så er den verd en ny pu.

NB! Målt med RPM appen på en iphone, som kanskje ikke er helt nøyaktig?

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.379
    Torget vurderinger
    4
    Tok sin tid får jeg oppdaget denne. Burde kommet en re-utgivelse av denne fra Universal nå istedet for å gi ut de samme 25 albumene om og om igjen. Min er en 2009 utgivelse fra Universal som kunne trengt en oppgradering.

east broadway.jpg

Bilde til høyre er jo av slik klasse at det kunne blitt et cover på en Pablo utgivelse! (ikke bare musikerne som brukte kunstige stimuli)
    east broadway inside.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn