Missbruk av stillingen sin og har fortsatt jobben...

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Hvorfor er terskelen så uendelig høy for de som sitter på Stortinget.
Siste "skandalesak" er Saera Khan som har hatt meget høye telefonutgifter, hun har brukt masse tid på å hevde at hun har en kjærste som er spesialsoldat og at regningene derfor er høye, dette viser seg nå å ikke være sant. Hun har ringt til spåkoner!
Her har vi altså en stortingsrepresentant som juger, selv etter å ha blitt presset om saken, går langt ut over sine privilegier og ikke minst av alt tror på tarot, astrologi og what not.
I en hvilken som helst annen jobb hadde vedkommende blitt bedt om å gå på dagen!
Det er betryggende å vite at tabbekvoten er så høy på tinget, da er det jo helt garantert at de beste folka får beholde jobbene sine.
Men mest skremmende av alt: de som styrer oss tro altså på tarot, astrolgi og annet tull!!! Skremmende, rett og slett skremmende.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Vi lever i et demokrati. De som driver med astrologi og stjeler kontorrekvisita skal jo også representeres. ;)
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
En sentral Ap-kilde opplyser at Khan nå sykmelder seg fra Stortinget.
Det skal bli spennende å se om hun sykemeldes for "høyt blodtrykk" hun også...
 

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Denne saken er helt utrolig og svært provoserende :mad:
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
Selvsagt skal stortingsrepresentantene bære ansvaret for sine egne handlinger, og ta konsekvensene etter normale jobbmessige avtaler og overenskomster.
Noe annet er det at tabloidene med alle de andre blodhundene i hælene har fått sitt offer i kne. Hun skulle ned, og nå er hun nede. Håper journalistene får seg en god øl eller ti på Tostrup i helga. For meg er de verre enn spåkoner.

Honkey
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.793
Antall liker
10.227
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Rhesus skrev:
Vi lever i et demokrati. De som driver med astrologi og stjeler kontorrekvisita skal jo også representeres. ;)
For ikke å snakke om løgnerne!

Til Honkey: Ja pressen er som blodhunder. De burde spørre seg selv om årsaken til at salget av løssalgsavisene stuper. For min del er det ikke nettet, men generell kvalme og oppgitthet over store deler av innholdet. Lite stoff å bli klok av, med mindre man er på jakt etter mat- og reisetips, og alt for mye "waste of time, space and trees".

Men det er ikke vanskelig å bruke en jobbtelefon i henhold til reglene fra arbeidsgiver. Store deler av det norske folk klarer det hver dag. At mennesket i en slik utsatt og synlig stilling, klarer å misbruke telefonen SÅ eklatant, og i tillegg lyve om det, viser bare at hun er uegnet på stortinget og i store deler av arbeidslivet forøvrig. Synd for norske innvandrere som trenger gode og troverdige frontfigurer og talsmenn som kan være gode eksempler på hva innvandrerne kan tilføre det norske samfunn.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
erato skrev:
Rhesus skrev:
Vi lever i et demokrati. De som driver med astrologi og stjeler kontorrekvisita skal jo også representeres. ;)
For ikke å snakke om løgnerne!

Til Honkey: Ja pressen er som blodhunder. De burde spørre seg selv om årsaken til at salget av løssalgsavisene stuper. For min del er det ikke nettet, men generell kvalme og oppgitthet over store deler av innholdet. Lite stoff å bli klok av, med mindre man er på jakt etter mat- og reisetips, og alt for mye "waste of time, space and trees".

Men det er ikke vanskelig å bruke en jobbtelefon i henhold til reglene fra arbeidsgiver. Store deler av det norske folk klarer det hver dag. At mennesket i en slik utsatt og synlig stilling, klarer å misbruke telefonen SÅ eklatant, og i tillegg lyve om det, viser bare at hun er uegnet på stortinget og i store deler av arbeidslivet forøvrig. Synd for norske innvandrere som trenger gode og troverdige frontfigurer og talsmenn som kan være gode eksempler på hva innvandrerne kan tilføre det norske samfunn.
...og en go ddel mennesker klarer det ikke. Vi er alle fulle av svin på skogen, vi har alle våre brister og mangler, mens vi er faen så raske til å sable ned de som får spotlight'en i trynet. Hvorfor skal en stortingsrepresentant dømmes så jævla hardt kun basert på pressens ensidige og for oss ikke verifiserbare påstander? Hvor er rettferdigheten i dét? Dette er en personalsak! VG kunne til hælvete holdt seg på Tostrup!

Honkey
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Honkey-Chateau skrev:
erato skrev:
Rhesus skrev:
Vi lever i et demokrati. De som driver med astrologi og stjeler kontorrekvisita skal jo også representeres. ;)
For ikke å snakke om løgnerne!

Til Honkey: Ja pressen er som blodhunder. De burde spørre seg selv om årsaken til at salget av løssalgsavisene stuper. For min del er det ikke nettet, men generell kvalme og oppgitthet over store deler av innholdet. Lite stoff å bli klok av, med mindre man er på jakt etter mat- og reisetips, og alt for mye "waste of time, space and trees".

Men det er ikke vanskelig å bruke en jobbtelefon i henhold til reglene fra arbeidsgiver. Store deler av det norske folk klarer det hver dag. At mennesket i en slik utsatt og synlig stilling, klarer å misbruke telefonen SÅ eklatant, og i tillegg lyve om det, viser bare at hun er uegnet på stortinget og i store deler av arbeidslivet forøvrig. Synd for norske innvandrere som trenger gode og troverdige frontfigurer og talsmenn som kan være gode eksempler på hva innvandrerne kan tilføre det norske samfunn.
...og en go ddel mennesker klarer det ikke. Vi er alle fulle av svin på skogen, vi har alle våre brister og mangler, mens vi er faen så raske til å sable ned de som får spotlight'en i trynet. Hvorfor skal en stortingsrepresentant dømmes så jævla hardt kun basert på pressens ensidige og for oss ikke verifiserbare påstander? Hvor er rettferdigheten i dét? Dette er en personalsak! VG kunne til hælvete holdt seg på Tostrup!

Honkey
Da pressen spurte, kunne Saera Khan henvist til at dette ikke blir kommentert, istedet for å lyve. Spåkoner er ille, offentlig løgn er uakseptabelt. Khan ødelegger for mange med tullet sitt. Hun sitter i et glasshus som politiker med innvandrerbakgrunn, og hun velger å belaste det offentlige med skyhøye telefonregninger, til spåkoner, for så å lyve offentlig.
Vi har vel alle svin på skogen, og det er nok derfor det kreves en særlig vandel om man skal være politiker. Mulig hun kan gå over til FRP - der har de noe mer luft under taket - og i hodet.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.793
Antall liker
10.227
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Honkey-Chateau skrev:
Dette er en personalsak! VG kunne til hælvete holdt seg på Tostrup!

Honkey
De to siste setningene er jeg i prinsippet svært enig i.

At folk ringer for 50.000 kr i kvartalet på jobbens regning ville ført til oppsigelse for mange av oss. Når man søker offentlig verv får man sørge for en viss ryddighet. Det er relativt åpenbart at jobben ikke skal betale for sånt. Det er faktisk langt mer forståelig at Åslaug Haga går vill i det offentlige byråkrati innenfor eiendom. Det verste er imidlertid at man lyger om årsaken. Da skusler man bort det viktigste for en hver politiker; en viss tillit. Og har man ikke skjønt det en gang har man I HVERT FALL ikke noe i politikken å gjøre.

Men at dette skulle ha vært løst ved at dama gjorde opp sitt mellomværende til stortinget og droppet ut av fremtidige nominasjonsprosesser uten at pressen blandet seg inn, er det liten tvil om. Så kan man jo lure på om det ville blitt utfallet uten pressens innblanding. Men selvjustisen på Stortinget har jeg dessverre liten tillit til lenger. Så hvis pressen har bidratt til å fjerne en representant som ikke fortjener vår tillit og som ellers ikke ville blitt fjernet, er ikke saken så helt enkel likevel.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Honkey-Chateau skrev:
erato skrev:
Rhesus skrev:
Vi lever i et demokrati. De som driver med astrologi og stjeler kontorrekvisita skal jo også representeres. ;)
For ikke å snakke om løgnerne!

Til Honkey: Ja pressen er som blodhunder. De burde spørre seg selv om årsaken til at salget av løssalgsavisene stuper. For min del er det ikke nettet, men generell kvalme og oppgitthet over store deler av innholdet. Lite stoff å bli klok av, med mindre man er på jakt etter mat- og reisetips, og alt for mye "waste of time, space and trees".

Men det er ikke vanskelig å bruke en jobbtelefon i henhold til reglene fra arbeidsgiver. Store deler av det norske folk klarer det hver dag. At mennesket i en slik utsatt og synlig stilling, klarer å misbruke telefonen SÅ eklatant, og i tillegg lyve om det, viser bare at hun er uegnet på stortinget og i store deler av arbeidslivet forøvrig. Synd for norske innvandrere som trenger gode og troverdige frontfigurer og talsmenn som kan være gode eksempler på hva innvandrerne kan tilføre det norske samfunn.
...og en go ddel mennesker klarer det ikke. Vi er alle fulle av svin på skogen, vi har alle våre brister og mangler, mens vi er faen så raske til å sable ned de som får spotlight'en i trynet. Hvorfor skal en stortingsrepresentant dømmes så jævla hardt kun basert på pressens ensidige og for oss ikke verifiserbare påstander? Hvor er rettferdigheten i dét? Dette er en personalsak! VG kunne til hælvete holdt seg på Tostrup!

Honkey
Jeg noterer med glede at du deler mitt syn på journaliststanden. Det er provoserende å se med hvilken iver de går etter blod, hver gang de mener noen har feilet.
Denne saken er ikke noe annerledes enn saken med ambulansesjåføren som nesten ble drevet til selvmord av den samme pressen.

Når det er sagt må man spørre seg; er vi tjent med en politiker som baserer seg på spåkoner? Ikke vet jeg hvilke komiteer denne kvinnen sitter i, men jeg finner det betenkelig at tillitsmenn hvis meninger kan ha konsekvenser for oss alle, bruker spåkoner som sin referanse og mentor.

Mobiltelefoni.
Det er enkelt å forholde seg til arbeidsgivers retningslinjer for bruk av mobiltelefon. En person som ikke intuitivt forstår at det ikke er smart å ringe betalingstjenester med arbeidsgivers telefon, bør gå i seg selv og vurdere om man er kommet på riktig hylle i livet.
Dette er nok ikke tilfelle i denne saken. Vedkommende har bevist løyet om forholdet, og det viser mer enn noe annet at vedkommende representant var klar over sine regelbrudd.

Det er ingen plass for spåkoner på Stortinget.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
oddgeir skrev:
Når det er sagt må man spørre seg; er vi tjent med en politiker som baserer seg på spåkoner? Ikke vet jeg hvilke komiteer denne kvinnen sitter i, men jeg finner det betenkelig at tillitsmenn hvis meninger kan ha konsekvenser for oss alle, bruker spåkoner som sin referanse og mentor.
For meg så var faktisk akkurat det du her påpeker det værste.
Saken fortsetter forøvrig... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=517179
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.038
Antall liker
9.127
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Honkey-Chateau skrev:
Selvsagt skal stortingsrepresentantene bære ansvaret for sine egne handlinger, og ta konsekvensene etter normale jobbmessige avtaler og overenskomster.
Noe annet er det at tabloidene med alle de andre blodhundene i hælene har fått sitt offer i kne. Hun skulle ned, og nå er hun nede. Håper journalistene får seg en god øl eller ti på Tostrup i helga. For meg er de verre enn spåkoner.

Honkey
Her er vi nok ikke helt enig.

La meg først si at det forundrer meg at folk som opptrer i søkelyset ikke har bedre meediaopplæring enn at vi gang på gang får nye førstesideoppslag hvor saken tar en ny vending.

Så vidt jeg har fått med meg fra media og fra mitt ståsted er følgende viktig:
Stortingsrepresentanten har brukt jobbtelefon til private telefon for flere titusener - dette har hun ikke meldt fra til arbeidsgiver - mao prøvd å få dekket urettmeesige telefonkostnader.

Mobilregningene var så store at presidentskapet måtte gripe inn - og nekte å betale.

Konfrontert med dette sa representanten at hun 1 - ikke hadde ringt spåkoner mer enn 1 gang, 2 at hun snakket mye med en norske spesialsoldat via satelitttelefon. Begge deler var løgn.

Konfrontert med at forsvaret fortalte at dette ikke stemte (det kunne ikke være en norsk soldat og at de som ringte til militær satelitttelefon ikke betale mer enn normal takst - fortalte hun at det var en private satelitttelefon og til en soldat i den britiske hæren. Dette var en ny løgn.

Nå har trolig sannheten kommen for en dag.

Hvor egnet er denne representanten til å gjøre jobben sin på Stortinget - jeg ville karakterisere et slikt bruk av spåkoner som sykelig.



Er ikke nettopp dette forhold pressen skal avdekke...?

Mvh
OMF
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
OMF skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Selvsagt skal stortingsrepresentantene bære ansvaret for sine egne handlinger, og ta konsekvensene etter normale jobbmessige avtaler og overenskomster.
Noe annet er det at tabloidene med alle de andre blodhundene i hælene har fått sitt offer i kne. Hun skulle ned, og nå er hun nede. Håper journalistene får seg en god øl eller ti på Tostrup i helga. For meg er de verre enn spåkoner.

Honkey
Her er vi nok ikke helt enig.

La meg først si at det forundrer meg at folk som opptrer i søkelyset ikke har bedre meediaopplæring enn at vi gang på gang får nye førstesideoppslag hvor saken tar en ny vending.

Så vidt jeg har fått med meg fra media og fra mitt ståsted er følgende viktig:
Stortingsrepresentanten har brukt jobbtelefon til private telefon for flere titusener - dette har hun ikke meldt fra til arbeidsgiver - mao prøvd å få dekket urettmeesige telefonkostnader.

Mobilregningene var så store at presidentskapet måtte gripe inn - og nekte å betale.

Konfrontert med dette sa representanten at hun 1 - ikke hadde ringt spåkoner mer enn 1 gang, 2 at hun snakket mye med en norske spesialsoldat via satelitttelefon. Begge deler var løgn.

Konfrontert med at forsvaret fortalte at dette ikke stemte (det kunne ikke være en norsk soldat og at de som ringte til militær satelitttelefon ikke betale mer enn normal takst - fortalte hun at det var en private satelitttelefon og til en soldat i den britiske hæren. Dette var en ny løgn.

Nå har trolig sannheten kommen for en dag.

Hvor egnet er denne representanten til å gjøre jobben sin på Stortinget - jeg ville karakterisere et slikt bruk av spåkoner som sykelig.



Er ikke nettopp dette forhold pressen skal avdekke...?

Mvh
OMF
Joda, vi kan gjerne drømme opp en virkelighet der vi har stortingsrepresentanter med færre mangler enn "vanlige" folk, men virkeligheten er nok slik at folk er folk uansett hvor de jobber. Noen ekstremt dyktige, noen midt på treet, noen ekstremt dårlige i jobben. Og alle gjør vi feilvurderinger til tider. Den eneste forskjellen jeg ser på at Siv Jensen ringer til mora si og at Frk Kahn ringer til spåkoner er prisen. Vi behøver alle noen å prate med om saker vi ikke fikser sjøl, innimellom. Så får din vurdering av hva som er sykt og ikke sykt være som det vil; det er uansett ikke en objektiv sannhet.

En "drømmepresse" ville forfulgt saken, men omtalt dette som "en fremstående stortingsrepresentant" i stedet for med bilde og navn, samt problematisert de generelle sidene ved dette, i stedet for å henge ut privatpersoner i verdens jæveligste gapestokk. Jeg unner virkelig ikke noen den opplevelsen Kahn nå utsettes for, løgner eller ei. Så måtte "vi" bare kunne leve med at vi ikke hadde noen spesifikk person å kaste stein på. La dama få fred!

Honkey

PS: Representantene burde få en fast sum pr måned til tlf, uansett hvor mye de telefonerte. Likt for alle.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Noe av det mest ironiske med denne saken er at AP for kort tid tilbake hade en annen invandrerkvinne som kom opp i problemer og løy i lang tid før sannheten tilslutt kom for en dag.
I og med at Manula og Saera begge er kvinner, innvandrere og har eller har hatt verv i AP er de nødt til å ha krysset spor - på tross av dette har altså Saera ikke lært en døyt...
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Honkey-Chateau skrev:
Den eneste forskjellen jeg ser på at Siv Jensen ringer til mora si og at Frk Kahn ringer til spåkoner er prisen.
;D ;D

Jeg tror du gråter litt for din syke mor Honk.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.038
Antall liker
9.127
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Honkey-Chateau skrev:
PS: Representantene burde få en fast sum pr måned til tlf, uansett hvor mye de telefonerte. Likt for alle.
Representatene bør få dekket tjenestlig bruk. At representatene har forskjellige behov er jo åpenbart.

Regner med at du hadde kjempet like mye på "offeret" sin side om det var en FRPer som var avslørt for å prøvd å få dekket mange titusener av private teletorgstjenester av Stortinget?

Har ikke fått med meg hvordan navnet har kommet ut i pressen. En artikkel skrev at Jagland sa at det var gitt advarsel til en representant til. Er det utenkelig at Saera selv har gått til pressen med historien - hun har jo vært ganske snakkesalig...? er du på helt trygg grunn når du henger ut pressen her...?

Mvh
OMF
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.280
Antall liker
6.667
Det er da ikke noe nytt at politikere bruker rådgivere...
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
det virker som om at enkelte journalister har hatt en drøm om å bli privatdetektiver,men ikke har hatt guts til å bli det.dessuten kommer denne 'vær varsom-plakaten' stadig oftere for sent.folk sluker propagandaen rått og roper : crucify,crucify !

mvh. s,

P.S. til trådstarter : misbruk staves med en s.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.760
Antall liker
7.712
At stortingspolitikere tabber seg ut er nå en ting, det som til stadighet forundrer er at i alle fall de store partiene ikke sørger for å ha kompetente nok rådgivere for å beskytte enkeltpolitikerne mot seg selv.

Både Storting og Regjering har her mye å lære av hvordan Slottsadministrasjonen på mesterlig vis har klart å håndtere sine løse kanoner i en årrekke. Minner bare om hvordan Slottet klarte å få sendt Harald avgårde i sin noe tilårskomne boblejakke til Sunnmøre under orkanens herjinger der i 1992, en dag før Gro var på plass. Det skulle vise seg å bli Haralds trikketur.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.760
Antall liker
7.712
oddgeir skrev:
Honkey-Chateau skrev:
erato skrev:
Rhesus skrev:
Vi lever i et demokrati. De som driver med astrologi og stjeler kontorrekvisita skal jo også representeres. ;)
For ikke å snakke om løgnerne!

Til Honkey: Ja pressen er som blodhunder. De burde spørre seg selv om årsaken til at salget av løssalgsavisene stuper. For min del er det ikke nettet, men generell kvalme og oppgitthet over store deler av innholdet. Lite stoff å bli klok av, med mindre man er på jakt etter mat- og reisetips, og alt for mye "waste of time, space and trees".

Men det er ikke vanskelig å bruke en jobbtelefon i henhold til reglene fra arbeidsgiver. Store deler av det norske folk klarer det hver dag. At mennesket i en slik utsatt og synlig stilling, klarer å misbruke telefonen SÅ eklatant, og i tillegg lyve om det, viser bare at hun er uegnet på stortinget og i store deler av arbeidslivet forøvrig. Synd for norske innvandrere som trenger gode og troverdige frontfigurer og talsmenn som kan være gode eksempler på hva innvandrerne kan tilføre det norske samfunn.
...og en go ddel mennesker klarer det ikke. Vi er alle fulle av svin på skogen, vi har alle våre brister og mangler, mens vi er faen så raske til å sable ned de som får spotlight'en i trynet. Hvorfor skal en stortingsrepresentant dømmes så jævla hardt kun basert på pressens ensidige og for oss ikke verifiserbare påstander? Hvor er rettferdigheten i dét? Dette er en personalsak! VG kunne til hælvete holdt seg på Tostrup!

Honkey
Når det er sagt må man spørre seg; er vi tjent med en politiker som baserer seg på spåkoner? Ikke vet jeg hvilke komiteer denne kvinnen sitter i, men jeg finner det betenkelig at tillitsmenn hvis meninger kan ha konsekvenser for oss alle, bruker spåkoner som sin referanse og mentor.
I tilfelle, burde vel også Reagan vært stillt for riksrett da den kalde krigen var som kjøligst...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.280
Antall liker
6.667
Jeg skjønner ikke problemet med denne saken. De rådigverne Saera har benyttet er sikkert billig i forhold til hva andre politiske rådgivere tar i honorar, og rådene er sikkert ikke like dårlige.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.218
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
wotg skrev:
Noe av det mest ironiske med denne saken er at AP for kort tid tilbake hade en annen invandrerkvinne som kom opp i problemer og løy i lang tid før sannheten tilslutt kom for en dag.
I og med at Manula og Saera begge er kvinner, innvandrere og har eller har hatt verv i AP er de nødt til å ha krysset spor - på tross av dette har altså Saera ikke lært en døyt...
Samme tanke slo meg. Likheten mellom denne saken, Manuela Ramin-Osmundsen og Gerd Liv Valla er hvordan de enkelte håndterte saken, - nemlig ved halvsannheter/løgn og en skrudd virkelighetsoppfatning av saken. Nettopp der er jo en trigger til journalistenes iherdige graving i møkkehaugen. Det dreier seg ikke om at de er kvinner, at de er innvandrere (i det ene tilfellet nordlending...hehe), eller at man ikke skal kunne gjøre en feil. Det dreier seg om at de forsøker å dekke over feilen ved å ikke være sannferdige. Å slippe pressen inn i den møkkahaugen blir alltid stygt !

Når det er sagt så synes jeg ikke det er Stortinget verdig å ha representanter som støtter seg til spåkoner når de gjør sine avgjørelser. Ei heller representanter som med full pressedekning fantaserer om kjærestesamtaler med hemmelige agenter. Rett og slett barnslig umodent.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
OMF skrev:
Regner med at du hadde kjempet like mye på "offeret" sin side om det var en FRPer som var avslørt for å prøvd å få dekket mange titusener av private teletorgstjenester av Stortinget?
Der regner jeg med også. Personforfølgelse har ingen politisk farge. Jeg forsvarer slett ikke handlingen, det er personen jeg snakker om.

Honkey
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Det er ikke det samme om man ringer til sin mor eller til en spåkone. De som ringer spåkoner tror at disse kan se og vite ting andre ikke vet, et råd fra en mor tar man for det det er, et råd fra en spåkone kan avgjøre hvilken beslutning man tar i viktige saker fordi man er mer sikker på at en spåkone har rett.
Hadde ikke pressen grepet fatt i dette hadde saken sannsynligvis blitt dysset ned, men nå har de fått frem poenget, så nå kan de stoppe. At hun brukte penger urettmessig (og først tilbyr seg å betale tilbake når hun avsløres) at hun faktisk har så stor tro på spåkoner! at hun ringer igjen og igjen, og at hun lyger seg vekk, gang på gang, er så alvorlig at det er riktig at velgerne får vite om det. Er det den slags mennesker man skal tiltro å ta de viktigste beslutningene i dette landet? Hadde det ikke blitt ramaskrik og spørsmål om hun bare ble skvist vekk uten at man visste grunnen?
Synd for jeg har hatt stor tro på denne damen, nå viser det seg at hun ikke er til å stole på.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Burde ikke spåkonene ha advart Khan mot hvordan denne saken ville utvikle seg, og rådet henne til å bruke sin private telefon istedet?
Da ville jo hele denne saken vært unngått, men de er kanskje ikke så klarsynte?
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Det er ikke det samme om man ringer til sin mor eller til en spåkone. De som ringer spåkoner tror at disse kan se og vite ting andre ikke vet, et råd fra en mor tar man for det det er, et råd fra en spåkone kan avgjøre hvilken beslutning man tar i viktige saker fordi man er mer sikker på at en spåkone har rett.
Hadde ikke pressen grepet fatt i dette hadde saken sannsynligvis blitt dysset ned, men nå har de fått frem poenget, så nå kan de stoppe. At hun brukte penger urettmessig (og først tilbyr seg å betale tilbake når hun avsløres) at hun faktisk har så stor tro på spåkoner! at hun ringer igjen og igjen, og at hun lyger seg vekk, gang på gang, er så alvorlig at det er riktig at velgerne får vite om det. Er det den slags mennesker man skal tiltro å ta de viktigste beslutningene i dette landet? Hadde det ikke blitt ramaskrik og spørsmål om hun bare ble skvist vekk uten at man visste grunnen?
Synd for jeg har hatt stor tro på denne damen, nå viser det seg at hun ikke er til å stole på.
Poenget er at det burde være det samme for deg og meg hvem Siv eller Saera ringer til. Videre at "folket" ikke har noen soleklar rett til å vite navn og nummer til de som driter seg ut. Nettavhengighet, spillegalskap eller avhengighet av spåkoner er én drit; la dama i fred, dette er og blir en personalsak.

Honkey (som har ringt spåkone én gang (helt sant!!) fordi mora mi var dau allerede da)(regninga kom på ca 80,- 1987-kroner, og jeg betalte selv)(hun hadde ikke noe av interesse å melde for de 80,- kronene, generelt pisspreik, kun)(det dreide seg selvsagt om et spørsmål om kvinner)
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.218
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
Veggen skrev:
Burde ikke spåkonene ha advart Khan mot hvordan denne saken ville utvikle seg, og rådet henne til å bruke sin private telefon istedet?
Da ville jo hele denne saken vært unngått, men de er kanskje ikke så klarsynte?

Uten at man trenger å være spåkjerring for å se hvor dette bar......

- Hun ringte oss så ofte at vi valgte å stenge henne ute fra spåtelefonene. Vi ønsker ikke at folk skal ringe seg fra hus og hjem. Derfor har vi rutiner når noen ringer veldig mye, sier Johnsen til VG.

I fjor sommer tok hun kontakt med sin overordnede i spåteamet, Elisabeth Vinje Andersen, og ba henne stanse Khan
 
S

Slubbert

Gjest
Ringer seg fra hus og hjem ja...minner om "spiller seg fra hus og hjem" som Griske brukte for å legitimere en lovmessig sementering av statens gamblingmonopol. Hvis han er konsekvent bør ha nå gå ut og forby spåkoner, eller i det minste ta til orde for et statlig eid spåkonemonopol.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
Slubbert skrev:
Ringer seg fra hus og hjem ja...minner om "spiller seg fra hus og hjem" som Griske brukte for å legitimere en lovmessig sementering av statens gamblingmonopol. Hvis han er konsekvent bør ha nå gå ut og forby spåkoner, eller i det minste ta til orde for et statlig eid spåkonemonopol.
Som oftest ender du og jeg i å diskutere forskjellen på enten/eller svart/hvit og nyanseringer... :) Så jeg går inn for en viss spåkoneregulering, for eksempel ved å benytte samme system som Vinmonopolet; pris! Prostitusjonsmarkedet fungerer utmerket på den måten, hvorfor ikke spåkonemarkedet? :D

Honkey
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Poenget er at det burde være det samme for deg og meg hvem Siv eller Saera ringer til. Videre at "folket" ikke har noen soleklar rett til å vite navn og nummer til de som driter seg ut. Nettavhengighet, spillegalskap eller avhengighet av spåkoner er én drit; la dama i fred, dette er og blir en personalsak.
Problemet er ikke at hun viser dårlig dømmekraft ved å bruke store summer på spåkoner. Stortinget er fult av folk med som driver med like meningsløse aktiviteter. Hele partier er dannet på bakgrunn av spådommer, vås og ovetro.

Problemet er at damen lyger gjentatte ganger til pressen om dette og finner på historier for å dekke over sin galskap. At hun i ettertid har betalt deler av sin regning på 100tusenvis av kroner etter at kontrollorganene på stortinget reagerte på at dette skulle betales av dem er forsåvidt formildende. Men det er litt som å betale tilbake et underslag etter at man er blitt tatt på fersk gjerning.

Det er løgnene og røverhistoriene som gjør at man ikke kan stole på dette mennesket lenger. Hva hun bruker sine egne penger og sin egen tid er en privatsak.

Sykmelding etterfulgt av at hun trekker seg "for å få bedre tid til familien" er nok den beste løsningen her.
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Spåkonen er sikkert en venninne av Saera Khan som hun ville hjelpe ut litt økonomisk..... greit å gjøre på bekostning av skattepengene våres ::)
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
Gjestemedlem skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Poenget er at det burde være det samme for deg og meg hvem Siv eller Saera ringer til. Videre at "folket" ikke har noen soleklar rett til å vite navn og nummer til de som driter seg ut. Nettavhengighet, spillegalskap eller avhengighet av spåkoner er én drit; la dama i fred, dette er og blir en personalsak.
Problemet er ikke at hun viser dårlig dømmekraft ved å bruke store summer på spåkoner. Stortinget er fult av folk med som driver med like meningsløse aktiviteter. Hele partier er dannet på bakgrunn av spådommer, vås og ovetro.

Problemet er at damen lyger gjentatte ganger til pressen om dette og finner på historier for å dekke over sin galskap. At hun i ettertid har betalt deler av sin regning på 100tusenvis av kroner etter at kontrollorganene på stortinget reagerte på at dette skulle betales av dem er forsåvidt formildende. Men det er litt som å betale tilbake et underslag etter at man er blitt tatt på fersk gjerning.

Det er løgnene og røverhistoriene som gjør at man ikke kan stole på dette mennesket lenger. Hva hun bruker sine egne penger og sin egen tid er en privatsak.

Sykmelding etterfulgt av at hun trekker seg "for å få bedre tid til familien" er nok den beste løsningen her.
Enig at dette er megt svakt, taktisk sett. I stedet for løgn bør man så absolutt stå knallhardt på at "dette er en sak mellom meg og min arbeidsgiver" og intet mer. Løgner innebærer at man maler seg inn i hjørnet og blir tatt dobbelt så hardt. På den annen side gir jeg meg ikke på at pressen skal omgå slik fakta med en viss konduite; det er alt for fort gjort å få blod på hendene.

Honkey
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
løgn på løgn på løgn, ljuging dagen lang.
spåkoner.
og et utseende som lyser sinnsforvirret.
ikke mye troverdighet igjen i dette menneskelige vraket, gitt.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
joaquin skrev:
løgn på løgn på løgn, ljuging dagen lang.
spåkoner.
og et utseende som lyser sinnsforvirret.
ikke mye troverdighet igjen i dette menneskelige vraket, gitt.
Litt usikker på om du er ironisk nå, eller mener du at evt sykdom skal straffes?

Honkey
 
Topp Bunn