Missbruk av stillingen sin og har fortsatt jobben...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg sier ikke noe om straff.
hun bør vel heller få hjelp mot seg selv.
vi lever da i et sosialdemokratisk velferdssamfunn og skal ta vare på våre svakeste.
men hun er ferdig som politiker, ja.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
joaquin skrev:
jeg sier ikke noe om straff.
hun bør vel heller få hjelp mot seg selv.
vi lever da i et sosialdemokratisk velferdssamfunn og skal ta vare på våre svakeste.
men hun er ferdig som politiker, ja.
Vi har hatt politikere på avrusning og innlagt på asyl uten at de har vært ferdige av den grunn. Mennesker uten erfaringer er farligere enn folk osm har vært ute en vinternatt eller 3. Noen som husker Finn Gustavsen? Reiulf Steen?

Honkey
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Vi har hatt politikere på avrusning og innlagt på asyl uten at de har vært ferdige av den grunn. Mennesker uten erfaringer er farligere enn folk osm har vært ute en vinternatt eller 3. Noen som husker Finn Gustavsen? Reiulf Steen?

Honkey
Det at dama er ung, uerfarer og har helt manglende dømmekraft er vel mye årsaken til at hun har havnet der hun er nå. Eldre og mer erfarne folk ville håndtert dette på en annen måte. Det er ikke problemet i seg selv som er avgjørende men hvordan man håndterer det. Det er mange politikere med mye rart i baggasjen, og det er egentlig bra. Kanskje hun her kommer tilbake en gang også, men jeg frykter at hun ikke er i stand til å takle det presset som nå er på henne og får skrekken. Men det er vel en lakmustest på om hun har det som skal til for å overleve i politikken.

Løgnhistorier, falskhet og manglende tillit er det aller vanskeliste for en politiker å komme over. Hun vil bli husket svært lenge for denne episoden, og om partiet er villig til å ta belastningen med dette avhengier vel mer eller mindre av hvor populær dama er i og utenfor partiet og hvor mye hun har å gå på.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Honkey-Chateau skrev:
joaquin skrev:
jeg sier ikke noe om straff.
hun bør vel heller få hjelp mot seg selv.
vi lever da i et sosialdemokratisk velferdssamfunn og skal ta vare på våre svakeste.
men hun er ferdig som politiker, ja.
Vi har hatt politikere på avrusning og innlagt på asyl uten at de har vært ferdige av den grunn. Mennesker uten erfaringer er farligere enn folk osm har vært ute en vinternatt eller 3. Noen som husker Finn Gustavsen? Reiulf Steen?

Honkey

finn gustavsen og reiulf steen holdt da i herrens navn ikke på med spåkoner!
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
joaquin skrev:
Honkey-Chateau skrev:
joaquin skrev:
jeg sier ikke noe om straff.
hun bør vel heller få hjelp mot seg selv.
vi lever da i et sosialdemokratisk velferdssamfunn og skal ta vare på våre svakeste.
men hun er ferdig som politiker, ja.
Vi har hatt politikere på avrusning og innlagt på asyl uten at de har vært ferdige av den grunn. Mennesker uten erfaringer er farligere enn folk osm har vært ute en vinternatt eller 3. Noen som husker Finn Gustavsen? Reiulf Steen?

Honkey

finn gustavsen og reiulf steen holdt da i herrens navn ikke på med spåkoner!
Og poenget er...?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Honkey-Chateau skrev:
joaquin skrev:
Honkey-Chateau skrev:
joaquin skrev:
jeg sier ikke noe om straff.
hun bør vel heller få hjelp mot seg selv.
vi lever da i et sosialdemokratisk velferdssamfunn og skal ta vare på våre svakeste.
men hun er ferdig som politiker, ja.
Vi har hatt politikere på avrusning og innlagt på asyl uten at de har vært ferdige av den grunn. Mennesker uten erfaringer er farligere enn folk osm har vært ute en vinternatt eller 3. Noen som husker Finn Gustavsen? Reiulf Steen?

Honkey

finn gustavsen og reiulf steen holdt da i herrens navn ikke på med spåkoner!
Og poenget er...?

hor, fyll, narkotika, kom med det, men bare ikke astrologi og spåkoner. eller dansebandmusikk.
da har man kommet til point of no return, ihmo.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg vil samtidig gratulere alle journalistene som har dekket denne saken med et utmerket arbeide.
får droppe innom tostrup og heve glasset med dem ved første og beste anledning.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Hvor er så denne Tostrup som dere snakker så mye om? Opplys en enfoldig og blodtørstig pressemann.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tostrupkjelleren, legendarisk utested også kalt Presseklubben og Ryktebørsen. Vannhull for pressefolk, politikere oa. Flyttet for noen år siden til Egertorget, men ble visst nedlagt til jul nå. Dessverre.

Mvh Vidar P
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Vidar P skrev:
Tostrupkjelleren, legendarisk utested også kalt Presseklubben og Ryktebørsen. Vannhull for pressefolk, politikere oa. Flyttet for noen år siden til Egertorget, men ble visst nedlagt til jul nå. Dessverre.

Mvh Vidar P
Akkurat som jeg ikke visste det du. ;) ;) ;)
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:
Det er ikke det samme om man ringer til sin mor eller til en spåkone. De som ringer spåkoner tror at disse kan se og vite ting andre ikke vet, et råd fra en mor tar man for det det er, et råd fra en spåkone kan avgjøre hvilken beslutning man tar i viktige saker fordi man er mer sikker på at en spåkone har rett.
Hadde ikke pressen grepet fatt i dette hadde saken sannsynligvis blitt dysset ned, men nå har de fått frem poenget, så nå kan de stoppe. At hun brukte penger urettmessig (og først tilbyr seg å betale tilbake når hun avsløres) at hun faktisk har så stor tro på spåkoner! at hun ringer igjen og igjen, og at hun lyger seg vekk, gang på gang, er så alvorlig at det er riktig at velgerne får vite om det. Er det den slags mennesker man skal tiltro å ta de viktigste beslutningene i dette landet? Hadde det ikke blitt ramaskrik og spørsmål om hun bare ble skvist vekk uten at man visste grunnen?
Synd for jeg har hatt stor tro på denne damen, nå viser det seg at hun ikke er til å stole på.
Poenget er at det burde være det samme for deg og meg hvem Siv eller Saera ringer til. Videre at "folket" ikke har noen soleklar rett til å vite navn og nummer til de som driter seg ut. Nettavhengighet, spillegalskap eller avhengighet av spåkoner er én drit; la dama i fred, dette er og blir en personalsak.

Honkey (som har ringt spåkone én gang (helt sant!!) fordi mora mi var dau allerede da)(regninga kom på ca 80,- 1987-kroner, og jeg betalte selv)(hun hadde ikke noe av interesse å melde for de 80,- kronene, generelt pisspreik, kun)(det dreide seg selvsagt om et spørsmål om kvinner)
Wow, har du ringt til spåkone, det var godt å høre, da er du jo hakket mer skrullete enn jeg… ;D
Spørsmål om kvinner ja, måtte vel være det…? Jaja.

Det er jo tydeligvis en slags avhengighet i denne saken, nesten 800 samtaler på 9 måneder er jo sykelig. Jeg synes synd på Saera, hun har fremstått som et svært sympatisk menneske, faktisk en av de få i Ap jeg har hatt sans for. Jeg håper faktisk at hun en gang kan komme tilbake, og at dette er noe hun kan legge bak seg. Men hun må jo ha store personlige problemer som hun trenger hjelp med å komme over.


En ting skal du ha, du er konsekvent og svinger ikke fra side til side som en værhane i saker som dette avhengig av hvem som henges ut. Leste litt igjennom tråden med ambulanse-rasistene som var oppe for en tid siden, og vi var faktisk enige der. Gjest har mye å lære av deg.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Morsomt at hun løy for alle om dette. Helt til igår kveld. Masse underholdning i slike historier.
Spåkoner kan hun jo gjerne ringe til, for egen regning, dømmer henne ikke for optimismen; men denne er en erkeklassiker. Jeg har aldri opplevd en politiker som har røket på en mer idiotisk og fornøyelig stupid måte enn det der. Imo.

Mvh Vidar P
 
T

Tølper

Gjest
Trist for henne på mange plan. Men at hun trakk seg var på sin plass. Rart hvordan slike enkeltsaker vekker så stor nysgjerrighet (og andre impulser) hos folk, ofte folk som stort sett er uberørt av alle de store linjene i politikken. Personfokuset tar fullstendig overhånd kan det virke som. Det bør være langt mer interessant å diskutere regjeringens nye budsjett enn Saera Kahn eller frps økonomiske politikk i lys av finanskrisen heller enn hvilken frper som benyttet seg av hvilken eskortetjeneste og så videre.

Mvh
 
P

Parelius

Gjest
Komponenten skrev:
Wow, har du ringt til spåkone, det var godt å høre, da er du jo hakket mer skrullete enn jeg… ;D
Spørsmål om kvinner ja, måtte vel være det…? Jaja.
Nå skal du ikke hovere, Kompo. Vi vet at i alle ting kvinner så står vi overfor det uforutsigelige, og da gjenstår nesten bare spåkonene. Selv legger jeg øret til gressets groen og finner min trøst der (vedr. alle ting kvinner).
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Parelius skrev:
Komponenten skrev:
Wow, har du ringt til spåkone, det var godt å høre, da er du jo hakket mer skrullete enn jeg… ;D
Spørsmål om kvinner ja, måtte vel være det…? Jaja.
Nå skal du ikke hovere, Kompo. Vi vet at i alle ting kvinner så står vi overfor det uforutsigelige, og da gjenstår nesten bare spåkonene. Selv legger jeg øret til gressets groen og finner min trøst der (vedr. alle ting kvinner).
Nei for all del, hoverer ikke, synes det var litt søtt jeg... :)

Men det er nok like klokt, og mye billigere, å høre på gresset ja... ;D
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
joaquin skrev:
Honkey-Chateau skrev:
joaquin skrev:
Honkey-Chateau skrev:
joaquin skrev:
jeg sier ikke noe om straff.
hun bør vel heller få hjelp mot seg selv.
vi lever da i et sosialdemokratisk velferdssamfunn og skal ta vare på våre svakeste.
men hun er ferdig som politiker, ja.
Selv om du og jeg synes spåkoner er på trynet klarer jeg ikke se den objektive rettferdighet i denne heksejakten.

Honkey

Vi har hatt politikere på avrusning og innlagt på asyl uten at de har vært ferdige av den grunn. Mennesker uten erfaringer er farligere enn folk osm har vært ute en vinternatt eller 3. Noen som husker Finn Gustavsen? Reiulf Steen?

Honkey

finn gustavsen og reiulf steen holdt da i herrens navn ikke på med spåkoner!
Og poenget er...?

hor, fyll, narkotika, kom med det, men bare ikke astrologi og spåkoner. eller dansebandmusikk.
da har man kommet til point of no return, ihmo.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.799
Antall liker
21.547
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
du er flink til å sitere, honkeytonkman.
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
388
joaquin skrev:
du er flink til å sitere, honkeytonkman.
Beklager, her har nok systemet sviktet, hadde lagt inn et delivs gjennomtenkt innlegg, faktisk. Det var noe i retning av at dine subjektive oppfatninger av hva som er sykt og ikke, strengt tatt ikke vedkommer saken.

Honkey
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.218
Antall liker
7.048
Torget vurderinger
4
Trane skrev:
wotg skrev:
Noe av det mest ironiske med denne saken er at AP for kort tid tilbake hade en annen invandrerkvinne som kom opp i problemer og løy i lang tid før sannheten tilslutt kom for en dag.
I og med at Manula og Saera begge er kvinner, innvandrere og har eller har hatt verv i AP er de nødt til å ha krysset spor - på tross av dette har altså Saera ikke lært en døyt...
Samme tanke slo meg. Likheten mellom denne saken, Manuela Ramin-Osmundsen og Gerd Liv Valla er hvordan de enkelte håndterte saken, - nemlig ved halvsannheter/løgn og en skrudd virkelighetsoppfatning av saken. Nettopp der er jo en trigger til journalistenes iherdige graving i møkkehaugen. Det dreier seg ikke om at de er kvinner, at de er innvandrere (i det ene tilfellet nordlending...hehe), eller at man ikke skal kunne gjøre en feil. Det dreier seg om at de forsøker å dekke over feilen ved å ikke være sannferdige. Å slippe pressen inn i den møkkahaugen blir alltid stygt !
For å sitere meg selv (noen må jo si noe fornuftig ;D ) og påpeke at enkelte andre også ser et mønster her...bortsett fra politikere in deep shit selvsagt...de lærer tydligvis aldri....

- Skremmende at politikerne ikke lærer
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Trane skrev:
Trane skrev:
wotg skrev:
Noe av det mest ironiske med denne saken er at AP for kort tid tilbake hade en annen invandrerkvinne som kom opp i problemer og løy i lang tid før sannheten tilslutt kom for en dag.
I og med at Manula og Saera begge er kvinner, innvandrere og har eller har hatt verv i AP er de nødt til å ha krysset spor - på tross av dette har altså Saera ikke lært en døyt...
Samme tanke slo meg. Likheten mellom denne saken, Manuela Ramin-Osmundsen og Gerd Liv Valla er hvordan de enkelte håndterte saken, - nemlig ved halvsannheter/løgn og en skrudd virkelighetsoppfatning av saken. Nettopp der er jo en trigger til journalistenes iherdige graving i møkkehaugen. Det dreier seg ikke om at de er kvinner, at de er innvandrere (i det ene tilfellet nordlending...hehe), eller at man ikke skal kunne gjøre en feil. Det dreier seg om at de forsøker å dekke over feilen ved å ikke være sannferdige. Å slippe pressen inn i den møkkahaugen blir alltid stygt !
For å sitere meg selv (noen må jo si noe fornuftig ;D ) og påpeke at enkelte andre også ser et mønster her...bortsett fra politikere in deep shit selvsagt...de lærer tydligvis aldri....

- Skremmende at politikerne ikke lærer
VG-artikkelen har mye rett, mens en likevel kan spørre seg om er når media bør stoppe?

Er ovehodet ikke på linje med de som mener at media har ført en regelrett hetskampanje, eller at navnet burde være anonymt hele veien. Hvor mye grums ville koke bort i kål da? Noe av det mest idiotiske jeg leser i tråden er å dra frem eksempler som Reiulf Steen. Det ville jeg i såfall kalle usaklig hets og usmakelig personforfølgelse. Dere skulle bare visst hvor mye som vites om mange i styre, stell eller andre samfunnsposisjoner, uten at det er noen som helst grunn til å "oute" folk bare pg.a av det. I denne saken har de innvolverte all mulighet til legge (tarot)korta på bordet og ferdig med det. Men når du taes på løgn etter løgn, blir det direkte pinlig, og kritiske spørsmål rundt evnene til å sitte i såpass tiltrodde verv er helt på sin plass. FrP-Ellingsen er i det minste ærlig, og slipper greit unna.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
damen er folkevalgt. De som har stemt på henne vil helt sikkert gjerne høre hva hun foretar seg med statens midler i valgperioden.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Alle har en viss tabbekvote i forbindelse med jobben, det er man nødt til å ha - ingen er nemlig feilfrie.
Men vi snakker da som oftest om ubeviste tabber eller tabber forårsaket av et øyeblikks stress osv.
Jeg kan f.eks være så uheldig på en buissy kveld å holde på å lage en GT med vodka istedenfor gin (flaskene står umiddelbart ved siden av hverandre i speedracket)
Dette er tabber som kan rettes opp og som det ikke var til hensikt å gjøre.
I Saera og Manuela sitt tilfelle var dette "tabber" begått over en lang stund og at man i ettertid blånektet for episoden(e) og lagde opp de mest fantastiskse historier for å hindre sannheten å komme frem, du vet sånn omtrent hvordan du selv gjorde hvis du ble tatt med hånda i kakeboksen når du var 7 - 8 år og prøvde å snakke din vei ut av situasjonen. Forskjellen er at dette er godt voksene mennesker med høy utdannelse og at når de juger involverer de en haug med mennesker som enten hjelper til å dekke over historien eller er satt til å nøste opp i løgnene, felles for begge er at det gjøres på skattebetalerenes bekostning.
Åpenheten ovenfor folket fra stortinget sin side er sjokkerende dårlig. At et forhold som det Saera er anklaget for har fått holde på i 8 måneder vitner om at økonomistyringen på stortinget er særs dårlig.
Dette er nok bare toppen av isberget i så måte. Tenk på bruken av veiledere, taleskrivere, personlige assistenter osv.
Jeg finner ikke artikkelen, men her om dagen hadde en av de store avisne tall som viste at administrasjonskostnadene ved vår rødgrønne regjering hadde gått opp med flere hundre millioner de siste årene.
Demokratiet må komme nærmere folket, disse tildels uærlige og pengesløsende politikerene som helt klart er mest opptatt av sitt ego og ettermæle må holdes i ørene.
 
Topp Bunn