Mitt oppsett!

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Lekkert Viking, gromt anlegg som nok spiller helt fantastisk, du har blitt rottefanger du også ser jeg, hører du forskjell med og uten rotta?

MVH
Ole

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Tja, lyst eller ikke, det er en stund siden nå, og Viking har jo byttet ut de fleste rør (alle?), og tweaket en god del siden jeg var der. Jeg har også byttet forsterker siden den gang, så det gir ikke mye fornuft å gjøre en sammenligning her.

Det jeg først og fremst merket meg med Viking sitt oppsett var en veldig rik mellomtone, et stort lydbilde og et herlig engasjement. Jeg kommer ikke på noen spesielle svakheter. Viking har fått det til han, noe som ikke var uventet med hans erfaring og engasjement.

Å velge mellom Summit og Avanti er mer et spørsmål om personlig smak enn å velge mellom best kvalitet, synes jeg. Når jeg ikke ønsker meg elektrostater så er det mest fordi jeg ikke er vant til dem. Jeg føler at jeg hører på elektrostater, mens med gode høytalere så glemmer jeg at de er der. Men hadde jeg hørt på elektrostater til daglig hadde det sikkert vært motsatt. I tillegg er det et spørsmål om å få ut hele potensialet av dem, om det er Avanti eller Summit. De krever mye av både rom, elektronikk og kunnskap, og det skal mye til for å få ut deres fulle potensiale.

Summit har aktive basser, og da å matche den med en forsterker av høy kvalitet (og ditto cd-spiller), uten at man nødvendigvis trenger like mye krefter er utvilsomt en smart vei å gå. Wolcotten til Viking har uansett rikelig av begge deler.
Takker for de hyggelige ordene BT :) Enig i at å velge mellom Summit og Avanti har med preferanser å gjøre. Og som du sier, for meg er det motsatt når det gjelder å lyttet il høyttalere. For meg betyr det at jeg hører vanlige høyttalere, mens jeg glemmer elektrostatene :)
Siden du var der sist har jeg fått et mer presist lydbilde med større dybde og bedre plassering, samt høyere oppløsning. Har også fått mer orden på bassen. Ser frem til å få hørt Avanti sammen med Zeus :)

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Hvilken platformer bruker du under høytallerne?

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Hvilken platformer bruker du under høytallerne?

mvh
Lurer du vel på ja ;) De er fra Audio Optimum. Mannen bak er Brand-x på dette forumet :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Lekkert Viking, gromt anlegg som nok spiller helt fantastisk, du har blitt rottefanger du også ser jeg, hører du forskjell med og uten rotta?

MVH
Ole
På min forrige Meridian G98 hørte jeg forskjell, på min APL (Esoteric) har jeg vanskeligheter med å høre forskjell ja, den blir brukt for å vatre opp spilleren :)

Topp Bunn