Mitt system

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Vinyl sammlingen har fått nytt oppbevarings møbel:)

De flotte hvite Gilde bakkene er byttet ut med Ikea's "vinyl hyller":D

Vedlegg

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Han kjøpte 2 stk men det fant han fort ut ble en for lite så det står litt plater rundt om kring i lytte stua:)

Vedlegg

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Merlin TSMene til creed har noen år på baken men spiller helt fantastisk sammen med resten av elektronikken og kablingen:D

Vedlegg

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Baksiden av TSM. Idag benytter Merlin Cardas sine patenterte høyttaler terminaler. På disse tidlige modellene benytter Merlin seg av Cardas sine mere "normale" kobber skru terminaler som også tar banan plugger. Det er en fordel for creed siden han har spade på kablene sine i bassen og banan til diskanten. Høyttalerkablene han bruker kommer fra Australske PSC Audio

Vedlegg

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    PSC Audio lager utrolig gode kabler. De er ikke spesielt rimelig men ufattelig gode!
    Har testet disse høyttalerkablene selv pluss et par signalkabler og det endte i ja, har et sett signalkabel i bestilling selv:D

Vedlegg

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Den legendariske platevaskeren til VPI var ikke i bruk igår siden vi kun spilte musikk via sølv plater

Vedlegg

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Siste bildet som jeg tok var nettopp av en slik plate:)

Tusen takk for nok et hyggelig besøk! Caja og jeg koste oss som vanelig hos dere!

Mvh
    Caja og Andreas

Vedlegg

Creed

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Antall liker
    151
    Nå er Peak Consult i drift igjen. Du får komme å ta bilder!

Creed

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Hvem er det som har TSMene? Er mine gamle som jeg hadde i over 11 år. Fantastisk høyttaler og savner fortsatt finishen, mine nye er studio black. Ville anbefale å skaffe RC networks på de hvis du ikke har zobelnetworks på effekttrinnet ;)

Creed

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Antall liker
    151
    Det er meg Creed som har de nå, bor på Tjøme. Takker for tips. For øyeblikket får de TSM slappe av her. Peak Consult Incognito Grande er nå i aksjon.

Mvh

QWERT

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Ja, hvor er bildene av Maggiene?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du vannet de forrige maggiene du hadde ? Disse var svære.. :).. Lyder sikkert artig...Hvordan er du fornøyd med croft pre ? Synes de virker spennende og Glenn er svært hyggelig.

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Har du vannet de forrige maggiene du hadde ? Disse var svære.. :).. Lyder sikkert artig...Hvordan er du fornøyd med croft pre ? Synes de virker spennende og Glenn er svært hyggelig.

Vann og steroider så vips et hakk større:) De er 183cm høye og 60cm brede. Cathrine syntes de var så
    fine at hun begynte å gråte;)

Croften er en int. 45 watter. Spiller flott men begrenset lydstyrke pga 2-3w for lite;)

Mvh
    Andreas

QWERT

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Dæven, de var fine. Bare få tak i en kraftigere forsterker etter hvert.

RonnyJohansen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Big GZ!

Hver gang jeg ser bilde av et Magnepan så savner jeg mine 1.7!
    Hadde jeg bare hatt 10kvm mer og kanskje 100 watt mer, så hadde 3.7 stått her. Jeg håper det kommer med tiden!

Selv med et par Martin Logan Ethos som skulle tilfredstille mine "planar" behov så er det noe jeg savner med 1.7 men Ethos spiller langt mer allround og dypere i bassen. Men så er det noe med Magnepan som man bare savner.

Gratulerer igjen med flotte høyttalere! og at fruen ønsket disse kommer faktisk ikke overraskende på meg da min fine og værste "hifi" halvdel synes magnepan er kjæmpe fine, litt stor men igjen de passe så fint i rommet og dæm e ikke bare en "boks"

RonnyJohansen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Delefilteret

Btw, etter mye testing på kabler osv så kom jeg fram til at Nordost var veien å gå, men så har jeg hadde jeg Mcintosh. Jeg ser du bruker en god del Nordost jumpere så du har vell prøvd en del fra Cardas og Nordost???

Sist redigert:

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Tusen takk nok en gang gutter!:)

Ronny som alle vet er det ikke forskjell på kabler;) men selv har jeg landet på Cardas og Nordost.
    Har prøvd en hel del opp gjennom tiden men har funnet ut at det er veien å gå for meg.

PSC Audio låter også vannvittig bra i mine ører men blir fort veldig kostbart.

Mvh
    Andreas

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.571
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer. Veldig gode høyttalere du har.:)

Magnepan er krevende mht forsterkere. Selv om produsenten nærmest hevder noe annet, er det mange som har erfart dette.
    Temaet "Maggies & Amps" er en gjenganger på en drøss av forum som dette.
    Jeg har 1,6 sjøl, og har prøvd en del forskjellig på dem. (-med vekslende hell, og det er ikke alltid de forsterkerne hvor specs på høyest utgangseffekt låter best)
    En forsterker som klarer drive dem ordentlig er nødvendig for at de skal åpne seg og få størrelse og transparens.
    Har man det får man en lydkvalitet det er vanskelig å matche,-også i adskillig høyere prisklasser.
    Med rett forsterker i rett rom spiller de også bass.
    Forsterker er nok viktigere enn kabler i denne sammenhengen.

Har du prøvd dem med noe annet enn Croft forsterkeren?
    Jeg har ikke hørt denne, men antar at du har mye å gå på når det gjelder forsterker.

Hvordan låter det?

Mvh

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Gratulerer. Veldig gode høyttalere du har.:)

Magnepan er krevende mht forsterkere. Selv om produsenten nærmest hevder noe annet, er det mange som har erfart dette.
    Temaet "Maggies & Amps" er en gjenganger på en drøss av forum som dette.
    Jeg har 1,6 sjøl, og har prøvd en del forskjellig på dem. (-med vekslende hell, og det er ikke alltid de forsterkerne hvor specs på høyest utgangseffekt låter best)
    En forsterker som klarer drive dem ordentlig er nødvendig for at de skal åpne seg og få størrelse og transparens.
    Har man det får man en lydkvalitet det er vanskelig å matche,-også i adskillig høyere prisklasser.
    Med rett forsterker i rett rom spiller de også bass.
    Forsterker er nok viktigere enn kabler i denne sammenhengen.

Har du prøvd dem med noe annet enn Croft forsterkeren?
    Jeg har ikke hørt denne, men antar at du har mye å gå på når det gjelder forsterker.

Hvordan låter det?

Mvh

:)

Har foreløpig ikke testet noe annet en Croften på Maggiene. Men høy kvalitet på forsterkeren er viktigere en effekten på
    papiret. Har man god kvalitet fremfor kvantitet kommer man langt. Det med mere effekt går mere på dB en lyd kvalitet.
    Spiller selv mest på normalt lydnivå og da klarer Croften seg greit. Problemet kommer når man er alene hjemme og har helt
    innpå en 6 - 8 halvlitere med pils. Da skulle jeg gjerne hatt 200w til av samme kvalitet. Men det er så skjeldent at jeg ikke tenker
    spesielt mye på det.

Mvh
    Andreas

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.571
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

Det er bra hvis du er fornøyd!:)
    Du har sikkert lest rundt på nettet og sett at det å finne riktig forsterker til Magnepan kan være en utfordring.

Har man ikke det vil det mangle en del i størrelse, transperence/åpenhet og bass i fht det potensiale som finnes i høyttalerne.
    Problemet er visstnok at Maggiene kan være lei med last ned mot 2 ohm.

Lykke til videre med fine høyttalere.

mvh

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn