Mitt system

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Så binnes høyttalerne til forsterkeren med enda et FANTASTISK produkt! Nordost Heimdall 2 speaker cable.

    Det jeg kanskje er aller mest stolt av å eie er mine fantastisk vakkre Audio Note AN-K LX i makassar finish.
    Hvor pene de faktisk er klarer ikke jeg å få frem på bilde med mitt gamle Canon kompaktkamere men disse er drit fine og Audio Note kan høyttaler finish! (det er min persjonelige mening da) Skulle muligheten by seg kommer jeg nok til å oppgradere disse med AN-J spe hemp i en av de alle fine finishene til Audio Note på sikt:rolleyes:

    Audio Note AN-K LX


    image.jpg
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med både lyden og utstyret jeg nå har. Noe av det som har blitt viktigere for meg etter jeg ble far for første gang og nå venter en til er at systemet må spille musikk! Det må fylle rommet med lyd også på lavt volum. Vis jeg sitter og tenker på noe det er for mye av eller for lite av mangler det ditt eller mangler det datt blir jeg fort stressa. Nå koser jeg meg med musikken uten at jeg tenker noe særlig på lyden. Da er man vel på god vei tenker jeg.

    Øverige triks og tweakt er: Furutech sikringer i cd-spiller og forsterker, Nordost Sort Kone BC under cd-spiller og forsterker, BDR mk3 Cones + BDR LM disc carbon fiber isolation pad under høyttalerstativene, Cardas Caps på alt av ubrukte innganger/utganger, Shakti Electromagnetic Stablizer på cd-spiller og forsterker, Holfi The Magician på begge nettbrønnene. (sistnevnt ville jeg ikke vært påstårlig på under en blindtest;)) Strømkablene jeg bruker inn i cd-spilleren og forsterkeren er den gamle utgaven av Cardas QuadLink. Her har jeg prøvd myyye forskjellig men de gamle QuadLinkene er ikke byttet ut enda:cool: Racket mitt er fortsatt det gode gamle Quadraspire Q4 som jeg liker godt. Til avkobling mellom gulv og rack bruker jeg Quadraspire QX7

    Mvh
    Andreas
     
    Sist redigert:

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Kan bare si meg enig med deg Andreas; nå spiller det utrolig bra hos deg.
    Musikken er i fokus, det spiller med innlevelse, samt et driv og engasjement jeg ikke kan huske å ha hørt hos deg tidligere noen sinne. ;)
    Ufattelig at de små AN høyttalerene presterer såååå stort, spiller sååå dypt, og for ikke å glemme; dynamikken! :cool:
    Gratulerer! Du er i mål. :)
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Hei.Dette var et et skikkelig tøft og gjennomført anlegg.Lett å se at du har sansen for detaljer.Hilsen fra Bergen:)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Jan Olav:
    Tusen takk for kjempe flott tilbakemelding Jan Olav:) Jeg har jobbet mye med systemet den siste tiden og føler jeg er godt på vei. Du er hjertelig velkommen tilbake for en korselig prat og en lytt:D

    Medlem:
    Tusen takk for flotte ord:D Syntes det er litt tøft selv og kanskje litt andeledes fra hva mange velger idag.
    Jeg koser meg masse med det og gleder meg hver dag til å komme hjem å spille på det:D

    Mvh
    Andreas
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Buss, øl og to gode kompiser. Vi er på Hifi tur!:D

    Per Harald, Jan Olav og jeg har vært så heldig at vi har fått invitere oss hjem til to hyggelige karer, Stein og Fredrik! Her følger en liten bilde tråd fra dagen som vi satte stor pris på!:)


    image.jpg
     
    Sist redigert:

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Bussen gikk fra Tjøme til Tønsberg og videre til Horten.

    Første stopp var Audio Aktøren. Der ble vi møtt av to hyggelig karer Terje og Terje.
    Musikkinteresserte som vi er begynnte dagen med vinyl kjøping. Den erfarene samleren Jan Olav kom hjem med en ikke så alt for tung pose,mens den best trente av oss Per Harald klarte og fylle to stapp fulle poser med vinyl - (dette angret han nok litt på etter 12-15 halvlitere;)).


    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     
    Sist redigert:

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Tusen takk for en flott dag Andreas! Akkurat nå spiller jeg en av platene som jeg fikk med meg fra Audioaktøren. :)
     
    Sist redigert:

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg hadde en super dag! Tusen takk alle sammen!:D

    Beklager at det ble et opphold på noen dager men nå er jeg igang igjen:cool:

    Bilder fra butikken til Terje, Audioaktøren i Horten.



    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Videre gikk turen til Stein. En kjempe koselig kar med en solid samling musikk og et spennende system:)


    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Stein har noe som jeg ikke har. En ekstremt musikk interessert kone. Hun har selvfølgelig sitt eget system oppe i stuen:)

    Hvem av de som har best lyd kommer nok litt ann på sjanger og lydvolum;)



    image.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.661
    Antall liker
    58.506
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1


    Når man ser at folk har så mye vinyl at de tar taket til hjelp for å få plass, -da er det bare å bøye seg i hatten og tørke av seg støvet!

    Veldig morsomt at det vises bilder, ikke minst av litt uvanlige ting.
    Det hadde vært enda bedre hvis dere hadde skrevet litt om hva som ble vist på bildene, og også litt om hvordan det låt.
    Takk for at dere deler med oss på andre kanter av landet.:)
    Mvh
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger:)

    Kommer til å fortsette med hjem besøk i tiden fremmover. Skal utdype mere om systemene og tingene rundt.
    Det ble i overkant mye bilder og lite tekst ser jeg:rolleyes: Skal prøve å dra ned bilde mengden og utype mere/bedre.

    Takk for innspill:)

    Mvh
    Andreas
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Fredrik som jeg kjenner han er mest opptatt av musikk. Han spiller alt ifra a til å og er opptatt av at alt skal låte så bra som mulig. Han har holdt på lenge og handler ikke ved tilfeldigheter. Idag spiller han på følgende utstyr: Denon DVD-spiller, Nottingham Analogue Studio Interspace platespiller, Audio Note Kit preamp, Manley Labs mono blokker og Merlin VSM høyttalere. Kabler beastår stort sett av Cardas og Albedo Silver.


    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som dere hadde en skikkelig kjekk tur med mye godt utstyr og trivelig vertskap. Sammen med god musikk må jo det være det ultimate kinderegget :) Sikkert lurt å holde turene deres til helgene :rolleyes::D
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Dette var fin reportasje Cardas, takk skal du ha.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene:)

    Etter jobb idag reiste jeg på besøk til den mest spillene hifi kompisen jeg har. Her snakker vi om minimum 4 timer om dagen i hverdagen og opp til 12 timer dagen i helgene. Det er musikken som står i fokus og det har ført med seg litt utstyr handling også:rolleyes:

    Systemet består av: Isotek Aquarius strømfilter, Nottingham Analouge Studio Dais drev med NAS arm og London Decca Super gold pickup, Burmester 061 cd-spiller Luxman preamp, Luxman riia, Triode Corp. mono blokker, WHT speakers og div. kabler fra Nordost, Cardas og PSC Audio.


    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     
    Sist redigert:

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Det nyeste produktet i racket til Per Harald er en Burmester 061 cd-spiller. Denne fikk han for et par ukers tid siden. En enormt feeet boks!!! (Burmester er fett!:cool:)


    image.jpg
    image.jpg
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Fina bilder Cardas! Feta monoblock de där Triode-blockene. Ser att de (TRX-M845) blir brukt på mina Spendor på bilder från mässor i Asien. Går de att få tag i här hemma, vet du?
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Fina bilder Cardas! Feta monoblock de där Triode-blockene. Ser att de (TRX-M845) blir brukt på mina Spendor på bilder från mässor i Asien. Går de att få tag i här hemma, vet du?
    Hei:)

    Tusen takk for det:D

    Audio Art (Vidar Sonesen) Tar inn Triode Corp. til Norge. Har selv hørt TRX-M845 blokkene på Acoustic Zen i Tyskland for et par år siden. De er stooore og fete!:) Koster ca. 200k veil i Norge.

    Mvh
    Andreas
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn