Hei, ikke lett å svare på dette raskt. Magnepan er ikke elektrostater (har hørt ML f.eks, men de har aldri klart å overbevise meg i diskantområdet). Det er ingen tvil om at magnepan (i hvert fall mg12 og 1.7) mangler en del i dynamikken for å kunne være fullstendig troverdig mot et flygel, men de har andre positive sider som de fleste tradisjonelle høyttalere sliter med. Jeg oppfatter Magnepan som klangbunn i flygel eller piano, som bruker resten av rommet til å spille med, slik innleving finner jeg ikke i tradisjonelle høyttalere.Hyggelig å bla gjennom en ny tråd for meg
Si meg, en pianostemmer som foretrekker elektrostater? Jeg har mine tanker om hvorfor og skrev et innlegg på Whatsbestforum hvor jeg luftet tanken om at kanske «klaver var best på elektrostater». Selvfølgelig svært spisset konklusjon men allikevel. Jeg ble ikke genierklært i den tråden og jeg tenkte at det ikke var lurt å lufte slike tanker på et norsk forum i fare for å bli sett på som dum, pluss å forulempe alle andre som ikke har elektrostater
Men igjen, en pianostemmer og elektrostater. Er homogen klang gjennom alle oktavene svaret? Piano er tross alt det instrumentet som har det bredeste spekteret? Klaver kan også være krevende dynamisk når ff slår til med dunder og brak, mulig det blir noe smoothere på en måte i utklingningen?
Og det har 6 spor til nesten 400 kr. Snakk om fallende kreativitetKona lurte på om hun kunne spanderer konsert til meg. Kari Bremnes, jeg takket høflig nei.
Synes trommemaskinmusikken hennes har blitt dørgende kjedelig. Jeg setter fremdeles på hennes eldre album, men de nyeste - nei takk.
Mange feiloppfatrniger her.Ja, et homogent panel uten delefilter
Det er bare min egen mening.Og det har 6 spor til nesten 400 kr. Snakk om fallende kreativitet
Hvorfor?Ser du har kjøpt deg en rimelig cd spiller fra Nad, hvilken dac er det du bruker til denne? Du skulle heller brukt den Yamahaen du kjøpte for en stund siden
mvh
Fordi jeg mener at Yamaha spilleren er mye bedre men kan jo ta feil Ikke vont ment HHvorfor?
Kjøpestopp gjelder for alt som du absolutt ikke må ha. Når det kommer til hovedanlegg, så er det vitenskapelig bevist at dette alltid faller under "må ha".....Jeg trenger virkelig hjelp fra hfs-medlemmene nå. Jeg planlegger kjøpestopp av produkter i 2025 - jeg er amatør i det feltet. Hvis jeg sier kjøpestopp av produkter, er det slik at det gjelder full kjøpestopp, eller gjeller det da kun hovedanlegget? Musikk er uansett ikke med i dette stoppet. Jeg er litt redd for at dere sier at stopp er stopp uansett hvilket anlegg det gjelder så derfor gikk jeg på noen smeller i går - så jeg slipper å bryte regelen neste år. Jeg er så redd for å bryte det målet jeg har satt for meg selv. Sannsynligvis vil det så klart gå helt greit.
Sier du at NAD-en er stillere mekanisk sett under avspilling? Jeg vurderer CD-spiller, og har tenkt på Yamaha-en, men mekanisk støy når platene snurrer, er jeg helt allergisk mot. Hadde en Cambridge Audio Azur en gang, og den måtte stå i et skap.Nad'n laster raskere, skuffen går mye raskere og spillerne går vesentlig roligere.
Ja, jeg oppfatter nad'n som mer stille. Nå er jo ikke Yamaha-spilleren ny (s300). Nad sin synes jeg funger meget bra. Jeg hadde en Denon-cdspiller for mange år tilbake, men syntes jeg var ganske så bråkete. Samme med en Denon dvd-spiller jeg også hadde. Hadde også en Rotel cd-spiller. Den var meget bra.Sier du at NAD-en er stillere mekanisk sett under avspilling? Jeg vurderer CD-spiller, og har tenkt på Yamaha-en, men mekanisk støy når platene snurrer, er jeg helt allergisk mot. Hadde en Cambridge Audio Azur en gang, og den måtte stå i et skap.
Rega-spilleren jeg hadde, var helt stille. Men topplading begrenser plasseringsmulighetene. Dessuten var den litt kilen i bruk, så den står ikke øverst på listen.Ja, jeg oppfatter nad'n som mer stille. Nå er jo ikke Yamaha-spilleren ny (s300). Nad sin synes jeg funger meget bra. Jeg hadde en Denon-cdspiller for mange år tilbake, men syntes jeg var ganske så bråkete. Samme med en Denon dvd-spiller jeg også hadde. Hadde også en Rotel cd-spiller. Den var meget bra.
Min bror og lyd igjen....Min bror ønsket tips til stereoanlegg, han har null og niks, så alt må kjøpes inn, ønsker også platespiller. Jeg satt å tittet på finn i går, satt sammen forskjellige alternativer, noen ganske gode til prisen tenker jeg. Etter å ha sjekket på morgenen i dag også kom jeg på at jeg ikke har spurt han om hvilken pris han ser for seg.
Oppgitt ble jeg da han sa - "Maks tusen kroner"
🫣
Nå drar du det veldig langt... DET kommer de ikke til å gjøre.Det virker som et steg opp, ja. Må kanskje jobbe litt med plasseringen bare?