Operasjon hage er i gang.
|
Ser ut til å bli flott. Gjør du dette selv eller leid folk?
Leier inn, hadde tenkt å bruke sommeren på dette, men på grunn av min mor døde og min far skal selge huset så må jeg være i Sarpsborg mye av sommeren for å rydde/kaste der. Så da ble jobben satt bort. De gravde nesten 1m dypt for å sjekke bunnen, så fyller de på med 15cm med jord/sand. Jeg hadde ikke gjort det like seriøst, så det var muligens greit at vi satte vekk jobben.Ser ut til å bli flott. Gjør du dette selv eller leid folk?
Nå har jeg spilt en god periode med ren dirac-oppsett. Det vil si sette subene på 80hz, måle og la dirac gjøre resten. Ikke måle delay via rew. Ikke ratte på minidsp før jeg kjører dirac. Dette bare fungerer meget bra. Jeg var veldig skeptisk før jeg testet, siden rommet jobber litt i mot meg spesielt rundt 120hz. Før jobbet jeg med rew og stilte det inn så godt jeg kunne på minidsp før jeg gikk over til dirac. Men etter "samtale" med Gemini, så ba den meg sette subene på 80 og la dirac gjøre resten. Dette skulle jeg ha gjort for lenge siden.Da har kone og datter nettopp landet i London, de skal få en flott langhelg med godt vær i vente. Vi bruker normalt 10 minutter fra oss og til flyplassen på Sola, men ikke i dag - vi hadde ikke fått med oss at det var tour of norway (sykkelritt) på Sola i dag, så der sto vi - nesten en time i kø... Men det gikk heldigvis til slutt.
Så hva gjør jeg når kone og datter har reist - nyter musikk med beina på bordet.. å nei du..
Nå er jeg nettopp ferdig med 13 målinger og nye innstillinger med Dirac Live og Minidsp Flex. Denne gangen lot jeg Dirac ta seg av ALT - det vil si jeg brukte ikke REW. Har også delt mye lavere enn før - fra 160hz og ned til 80hz. Må nok vende meg til det, men jeg synes det låter bra. Dette er første gang jeg ikke bruker REW til timing/delay - og lar Dirac gjøre alt selv. Synes det fungerer meget bra.
Vis vedlegget 1124373
Sånn er livet dessverre. Gamle og syke foreldre her og. Selger unna eiendommer.Leier inn, hadde tenkt å bruke sommeren på dette, men på grunn av min mor døde og min far skal selge huset så må jeg være i Sarpsborg mye av sommeren for å rydde/kaste der. Så da ble jobben satt bort. De gravde nesten 1m dypt for å sjekke bunnen, så fyller de på med 15cm med jord/sand. Jeg hadde ikke gjort det like seriøst, så det var muligens greit at vi satte vekk jobben.
Gratulerer. Blir det 3D printing av flygler heretter?Arbeidsverktøy kjøpt inn.
Vis vedlegget 1130013
Spennende. Har du begrep om hvor mye kompetanse, altså tid til å lære seg software, som trengs for modellering, før man kan få til egne konstruksjoner?Finnes deler på mekanikk som er vanskelig å få tak i. En i usa lager de med 3d-printer. Carbon/plast blanding.
Til mine primærprodukter så skal det går relativt greit.Spennende. Har du begrep om hvor mye kompetanse, altså tid til å lære seg software, som trengs for modellering, før man kan få til egne konstruksjoner?
Jeg hadde det på skolen. Knapt rørt etterpå. Har lastet ned Fusion. Gratis hvis en registrerer hobbybruker.Får dra igang AutoCAD igjen. 30 år siden sist gang![]()
Har du gjort forarbeidet her?
Tror det ikke finnes lik noen plass, i hvert fall har jeg gjort denne fra scratch.Har du gjort forarbeidet her?
Litt jobb det der, var det ikke?Tror det ikke finnes lik noen plass, i hvert fall har jeg gjort denne fra scratch.
Nå skal det sies at dette er to moduler, snudd og satt mot hverandre.
Den slår ikke klassikeren:Grattis med blaster
Når du peker sånn med pistolen, så tenker jeg på tekstingens gullalder i (ny)Norge.
Da «Freeze motherfuckers» ble til «Ikkje røyr dykk gutar»![]()