Hvis du skal sammenlikne ulike typer kondiser er det vel en fordel å holde seg til originale uF verdier.
-
Jo ser den, grunnen til at jeg prøvde 2.2uf var at vi hadde noen tilgjengelig og nyskjerrigheten var stor... Jeg vet ikke hvordan man får beregnet rett uF.
-----
Husk at du kan tweake lyden med å bytte røret også!
-
Jeg har et godt Telefunken rør (i følge Motron)
-----
Litt enklere en å lodde inn/ut og muligens rimeligere også.
-
Lot det stå igjen litt ledere fra en kondis i printet, så er det lettere å prøve uten å belaste printet med inn/ut lodding. Ok, sikkert ikke optimalt - men like forhold for alle kondiser som blir testet.
Nå har Gen1 stått å spillt kontinuerlig siden helgen, jeg synes de spiller bra bass (stram rask og fin) men for kaldt oppover, og blir de ikke bedre bytter jeg nok til noe annet.
Poster resultatet her...
PS dette er første forsøk på noe sånt, så alle tips tas i mot med takk.
-
Jo ser den, grunnen til at jeg prøvde 2.2uf var at vi hadde noen tilgjengelig og nyskjerrigheten var stor... Jeg vet ikke hvordan man får beregnet rett uF.
-----
Husk at du kan tweake lyden med å bytte røret også!
-
Jeg har et godt Telefunken rør (i følge Motron)
-----
Litt enklere en å lodde inn/ut og muligens rimeligere også.
-
Lot det stå igjen litt ledere fra en kondis i printet, så er det lettere å prøve uten å belaste printet med inn/ut lodding. Ok, sikkert ikke optimalt - men like forhold for alle kondiser som blir testet.
Nå har Gen1 stått å spillt kontinuerlig siden helgen, jeg synes de spiller bra bass (stram rask og fin) men for kaldt oppover, og blir de ikke bedre bytter jeg nok til noe annet.
Poster resultatet her...
PS dette er første forsøk på noe sånt, så alle tips tas i mot med takk.